Avorriment

Un relat de: Biel Martí

Ostres, ostres, ostres. Que avorrit que estic. Avorrit, avorrit, avorrit. Si m'assento, si m'estiro, si m'aixeco, si em recolzo, si faig la vertical, m'avorreixo de qualsevol manera. Si penso, si no penso, si dormo, si em desperto, si bec, si menjo, si faig caca, si jugo a cartes, si miro la tele, si em poso a l'ordinador, si escolto música, si llegeixo. M'avorreixo. Un avorriment mortal, ensordidor, intens, profund, carregat, fosc, ple, pelut, mullat, pesat, cansat. Estic avorrit d'estar avorrit. M'avorreixo una vegada, m'avorreixo dues vegades, m'avorreixo tres vegades... i m'avorreixo "n" vegades. M'avorreixo elevat a mil milions d'avorriments. M'avorreixo amb una increïble potencial calòric d'avorriment. M'avorreixo pensant que m'avorreixo. Que avorrit és avorrir-se! No venen pastilles pel desavorriment? O és antiavorriment? O contra- avorriment? Necessitaria una sobredosi de pastilles per què estic sobre - avorrit, mega- avorrit, macroavorrit, hiperavorrit, súperavorrit, supraavorrit, maxiavorrit.
Segur que, en aquests moments, no hi ha ningú que s'avorreixi tan com jo en tot el món. M'avorreixo. M'avorreixo per què m'avorreixo. M'avorreixo d'avorrir-me d'avorrir-me. M'avorreixo fins a límits insospitats per l'home. "Aquest és un petit pas per l'home, però un gran pas per l'avorriment", "Houston, tenim un avorrit", "Avorrir-se o no avorrir-se, aquesta és la qüestió". "Son els canons o els batecs del meu avorriment", "Avorreix-te una altra vegada, Sam". "Avorreix bé i no miris a qui". "El bo, el lleig i l'avorrit". "Els set avorrits". "Avorrits nats". "Tant va el càntir a la font que al final s'avorreix". "Amb l'avorriment als talons"; "L'home que s'avorria avorria massa".
Estic tan patèticament avorrit que semblo un avorrit de sèrie B. Vaig borratxo d'avorriment. "Hola senyor, vol una altra copa d'avorriment?"- "No gràcies, vaig servit". Un dia d'aquests publicaré un llibre i el titularé "Manual pràctic sobre l'avorriment" o potser "Com aprendre avorriment en deu minuts".
Punyeta, com m'avorreixo!
M'avorreixo? T'avorreixo?. Anava a dir-te que en avorríssim plegats però segur que ens avorrirem més, doncs malgrat l'avorriment mal fet no té futur, l'avorriment ben fet no té fronteres. I jo, quan m'avorreixo, m'avorreixo de veritat.

Comentaris

  • Gemma. | 21-03-2009 | Valoració: 9

    M'encanta!! precisament, fa 1 mes , més o menys, vaig escriure un relat sobre el meu avorriment. Si, vols passat a llegir-lo, encara que està una mica malament..

  • Ostres![Ofensiu]
    admiradordelallibre | 09-11-2005 | Valoració: 8

    Curiós tema, i forma extranya de representar l'avorriment, una mica trist no tenir res amb que divertir-se. Ara bé tanta repetició avorreix de veritat, pot ser era l'efecte desitjat?

  • Avorriment[Ofensiu]
    Cursiva | 16-10-2005

    Molt divertit.

  • hola Sr. avorrit (sí, sí... segur mai t'has divertit tanto com escrivint aquest relat)[Ofensiu]
    Gemma34 | 03-09-2005

    Hola Biel. fa dies, em van dir que no hauríem de comentar els relats amb un: M'ha agradat molt.
    Hi ha gent que demana que qualsevol cosa que un trobi malament s'ha de dir. Però Biel, jo no sóc una bona crítica. No et puc ajudar a trobar defectes en el teu relat. Mira que em sap greu. No et puc ajudar gens.
    Ah! per cert, potser sí... hi ha una cosa... vols dir que no has repetit en algun cop del relat més de dos vegades la paraula "avorrit"? Fixa-t'hi, a mi m'ha assemblat que potser un parell o tres de vegades l'has fet servir... jejeje...

    Molt bo.
    Gemma34

  • Un gran avorriment[Ofensiu]
    jacobè | 09-08-2005

    Tots tenim dret a estar avorrits però crec que és el pitjor dels mals. Personalment, quan passo una mala temporada avorrida ho porto molt malament. Però per altra banda hauriem d'acceptar que estem avorrits, sense vergonya, més sovint del què ho fem. Actualment està mal vist avorrir-se: amb la de coses que hi ha per fer, lo divertits que som i lo ocupats que estem!
    És un relat arriscat i difícil i l'has portat molt bé de principi a fi. Molt ben escrit, entretingut i original. Gràcies.

  • Caram[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 27-07-2005 | Valoració: 10

    El que jo donaria per poder escriure així!! És un relat magnífic, amb un tint de monòleg que el fa especialment àgil i deivertit.

    M'agradaria tenir més temps a la feina per llegir més relats teus. Possiblement a l'agost ho aconsegueixi...

    Mentrestant, deixa que m'emporti aquest relat cap els meus preferits per, de tant en tant, llegir-lo i recordar que a vegades l'avorriment pot arribar a ser divertit! ;-)

    Un barret per vos, Biel!

    Salz.

  • Felicitats[Ofensiu]
    PrEsKoT | 10-07-2005 | Valoració: 8

    SI senyor aixo es reflexionar sobre l'aburriment,

  • jejeje[Ofensiu]
    xaropdetu | 14-06-2005

    jeje. gracies per dibuixar-me un somriure, és un relat molt original i m'agrada el joc de paraules, encara que es faci lios pero aqui esta la gracia.
    petons

    xaropdetu

  • Aquest és un ritme quotidià[Ofensiu]
    M.Victòria Lovaina Ruiz | 14-06-2005 | Valoració: 10

    Realment ho crec, la gent s'avorreix massa, i de vegades no n'és conscient, i aquí rau el perill. Però mai no entenc per què ens avorrim tant, què és allò que no hem trobat, que no sabem reconéixer en el nostre entorn i que ens podria fer la vida més feliç... vés a saber.

  • només em faltaves tu[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 14-06-2005

    Estava badallant a l'oficina sinistra, que sé que plou perquè sent el renou de l'aigua que baixa per les oxidades canonades d'un pati que segur no formava part del pla Cerdà ... i el titol del teu relat m'ha colpit, he pensat, un altre que s'avorreix, però ha estat massa, tanta dosis massiva d'avorriment m'ha fet deixondir, i ara després d'haver llegit el teu relat estic més fresca que una cama rotja ...no hi ha com embafar-se d'una cosa per avorrir-la i tu m'has fet avorrir l'avorriment ...

    una aferrada Bieló

    Conxa

  • Res de tedi[Ofensiu]

    jajaja, quina passada. Si mai m'he d'avorrir m'agradaria fer-ho amb tu, saps com fer-ho, ja, ja, ja
    Estic contenta i divertida, i molt més després del teu comentari que m'has fet. M'ha agradat la ironia que despren el teu avorriment.

  • GENIAL!![Ofensiu]
    EmmaThessaM | 25-05-2005 | Valoració: 10

    Un relat GENIAL, amb majúscules.

    Dinàmic, entretingut, àgil. Encara no sé ben bé com l'he trobat però et puc assegurar una cosa: que tens perdudes per la xarxa unes quantes joies de les quals hauries de fer més gala.

    Un gran escriptor: això és el què ets. D'un detall avorrit (i mai més ben dit), sense suc ni engrunes, en fas un relat entretingut i amb vida pròpia: perfecte!

    EmmaThessaM

  • GENIAAAAAAAAAL !![Ofensiu]
    brideshead | 01-10-2004 | Valoració: 9

    Acabo de trobar el teu relat, tot navegant mentre m'AVORRIA.....
    Caram, noi ! Se m'ha passat de cop l'avorriment !
    Felicitats, de debò!

  • avorrir-se[Ofensiu]
    laia | 01-10-2004

    Escriure és una bona manera de deixar d'avorrir-se. T'has plantejat alguna vegada quan més avorrits estem ens decidim a escriure? va ser aquesta la teva font d'inspiració?

  • Excel.lent[Ofensiu]
    Bartomeu Carles | 18-09-2004 | Valoració: 9

    Diuen que els bons escriptors saben convertir en retalls literaris tot allò que viuen, per més insignificant o antiliterari que pugui arribar a semblar. Heus-ne aquí un exemple.

    No desitjo pas que tornis a avorrir-te. Si ho tornes a estar i et poses a escriure de nou, de ben segur que es convertirà en el nostre millor antiavorriment i aconseguiràs foragitar un cop més el nostre ensopiment. Amb el mateix somriure que has aconseguit dibuixar-nos ara.

    Enhorabona!

  • D'això...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 10-09-2004 | Valoració: 10

    Perdona que et demani disculpes, però em penso que els lectors agraïm aquest teu avorriment. És com un contrafoc per tallar el nostre avorriment. I si finalment vols avorrir-te escrivint un desavorrit manual d'avorriment, o almenys tan avorrit com per exemple aquest relat, que d'avorrit en té tant com ara jo en aquest moment, que em sento tan lluny de l'avorriment com de l'avorrida ciutat de Toronto, que avorreix a base de bé i que exemplifica d'allò més avorridament bé allò que per als desavorrits és un misteri avorridament avorrible, ja tens l'avorrit pròleg o primer capítol ben desavorridament redactat i tres avorrits lectors del tot assegurats ;-)
    Vinga, Biel, fins aviat!!! I segueix avorrinte com ara...

  • EL MEU SOMRIURE, PRESENT FINS AL FINAL[Ofensiu]
    Marc Freixas | 09-09-2004 | Valoració: 10

    Fins i tot, cap a la meitat del teu AVORRIMENT, el meu somriure ja s'havia convertit en un riure incontrolat, i altre cop al final del teu AVORRIMENT, el meu somriure encara era present; felicitats!! esplèndid AVORRIMENT literari, escrit, narrat, llegit,...

    I una altra cosa :

    la vuitena part d'en Yago, també molt bo.

    I encara una altra cosa company de les lletres :

    la segona part que em demanaves tu i el Lluís de PAÍS I ORGULL, ja fa uns quants dies que està publicada; digueu-me el què, siusplau!!!

    SALUT!!
    UNA FORTA ABRAÇADA!!!!!!
    ESCRIU I NO PARIS MAI!!!!

  • vés per on, jo me distret[Ofensiu]
    FRAN's | 08-09-2004 | Valoració: 9

    desconeixia tantes facetes sobre akesta practica i tantes maneres dabordarla de caricaturitzarla, de parodiarla, de plantejarla, de... taborreixo?

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Biel Martí

84 Relats

620 Comentaris

237930 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 4 d'agost de 1973. La meva infància va transcórrer amb una normalitat quasi absoluta. A EGB, cada mes feiem un concurs de relats per classes, i d'aquí em va l'afició a escriure. He estudiat educació social i vaig fer uns quants anys psicologia, fins que per desamors i desmotivació ho vaig abandonar. Després d'haver treballat en gairebé tots els camps que aquesta professió m'ofereix, actualment treballo de tècnic de joventut al Vallès Oriental. He viscut tota la vida a Barcelona (Guinardó, Poblenou, Carmel), però ara visc a Premià de Mar.

Tinc al·lèrgia als acars i als gats (un record per la meva exgata, la Runa, que ara passeja pel pis d'un amic), sóc fòbic a les aranyes i a les alçades i no suporto els coloms de ciutat. Sé parlar català, castellà i anglés, i tinc nocions de francès.
Autors destacables: Nabokov, Capote, Chejov, Greene, Cortázar, Auster...
M'encanta el sol, la lluna, el mar... El color taronja i el color negre.

I sí, jo vaig ser fan de Bola de Drac

El meu emili: martiramos@gmail.com
El meu blog en castellà: www.lapsicologiadelosmonos.wordpress.com