Astronomia d'estar per casa

Un relat de: angie

Un glop de cafè...

"Un eclipsi pot constituir un espectacle terrorífic.
Sobtadament el dia es torna nit, els estels esdevenen visibles, els ocells se'n van a jóc i les bèsties s'instal.len per dormir; la temperatura baixa de sobte, tot pren una aparença misteriosa i tot sembla fet de cartró."


Cigarreta dubtosa...

"El Sol ha estat engolit per un monstre."


Un llibre d'astronomia...

La naturalesa dels eclipsis solars va intrigar als astrònoms de tot el món i, de la mateixa manera que aquells científics acabaren descobrint que eren deguts al moviment de la Lluna, la meva de vegades pobre reflexió, ha trobat un paral.lelisme amb els éssers humans : els sentiments són el moviment del nostre jo físic i són els que juguen amb la llum, parcial o total, del nostre caminar.
Ens eclipsem depenent de la seva intensitat i de l'al.lineació amb els nostres "satèl.lits". Els observadors situats en aquesta zona són els que detecten aquest colpidor fenònem que ens encega i ens provoca canvis de temperatura interns.
Quan l'eclipsi és total, es pot apreciar en la nostra atmosfera tot allò que normalment no detectem visualment, conegut en astronomia com l'efecte d'anell de diamant : les irregularitats produides per la violació de la nostra solitud mostren espurnes de llum al nostre voltant.


Comentaris

  • És una bona comparació, aquest que fas.
    Un fenòmen màgic, quasi inexplicable pot ser ben bé germà de l'amor, sentiment inevitable, i a vegades irracional.
    Gràcies pel comentari,

    No t'aturis

    Juseph

  • Cagun el gran tauró gris del Pacífic!![Ofensiu]
    Rackham el Roig | 19-05-2006


    Què t'has begut l'enteniment, per les barbes de l'egipsi!

    A què ve això de la lluna? Tu la veus, la lluna? Quina quimera!
    Si tothom sap que de quan en quan el sol va a parar al garganxó del monstre!!

    Les gavines es pengen estarrufades com gallines a la punta del juanet de proa i el mar es torna gris...

    No entenc massa la reflexió que fas, però sembles bona fadrina... diguem només qui s'atreveix a eclipsar-te i li esbandiré el garganxó com un cogombre tendre...

    Cagun totes les botavares del món!

  • helena | 16-05-2006


    Sort que tenim l'astre rei, brillant per a ell mateix.

  • per a què hi hagi...[Ofensiu]
    Capdelin | 16-05-2006 | Valoració: 10

    un eclipsi cal que quelcom s'interposi entre dos éssers... Si el que està al mig és gran, bell i amb ganes d'ostentació, es produeix una penombra o foscor poc natural que intriga psicològicament al que està darrere i li pot produir enveja i altres efectes secundaris.
    Quan l'eclipsi és total, no cal caure en depressió... es pot buscar a palpentes una espelma i fer llum... els aclipsis no duren gaire i després tot sembla molt més brillant je je
    Una abraçada.

  • uns símils...[Ofensiu]
    Puça | 14-05-2006 | Valoració: 10

    impressionants... m'ha encantat, la comparativa, el detall de l'anell de diamant... tot plegat.
    Felicitats

  • Batec poètic[Ofensiu]
    kukisu | 14-05-2006

    L'efecte d'anell de diamant pot semblar-nos esfereïdor, sobretot quan la falta de llum del sol por privar-nos de gaudir de la de les estrelles, aquestes amigues misterioses i pacients, sempre a l'ombra del gran astre solar.
    Aquest batec teu, poètic, pot també ser un gran astre.
    Petons

  • interessant cel negre on no hi ha res[Ofensiu]
    helena | 13-05-2006 | Valoració: 10


    A mi terrorífics, no em semblen.
    Encara que fa molts anys deurien semblar-ho.
    Com un acabament, com la fi, com la mort, negra i espessa.

    Interessant reflexió fent el comparatiu amb les persones.

    Alguns portem vides fosques i en solitud, talment com un eclipsi.

    Molt bon relat. Felicitats!

    helena


  • Astronomi[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 13-05-2006 | Valoració: 10

    Si Angie si, jo també estic d'acord amb tu que els astres i els seus moviments influeixen en la nostra manera de comportant-nos. Un relat d'un tema molt original, molt bé!

    Gràcies i una abaraçada!

  • quina astronomia...[Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 13-05-2006 | Valoració: 10

    Molt bona (boníssima) reflexió, angie. Una gran comparació dels nostres sentiments amb els eclipsis; curiós, senzill però molt ben pensat. M'agrada aquesta frase:

    "els sentiments són el moviment del nostre jo físic i són els que juguen amb la llum, parcial o total, del nostre caminar"

    Molt bona i entenedora. Petons!!

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de angie

angie

199 Relats

1457 Comentaris

276768 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc tan sols un fantasma d'allò que m'agradaria ser, per això em trec el llençol sovint i em despullo entre la prosa i la poesia, per trobar el món que somnio.









El meu correu :angels_torres2@hotmail.com