Anar fent, com deia en Met de Ribes mentre se l'enduia el corrent...

Un relat de: ploma/Núria S.

Fa temps que no t'escolto
ni m'escoltes.
Que creuem mirades
cap al bany de bon matí,
topem algun cop
tot fregant-nos la pell
just un instant.

Les barques de fusta ferma
que ens reflotaren en altre temps
han perdut el seu vernís, s'hi cala l'aigua.
Ho sabem tots dos,
però restem muts, indiferents
com si poc importés
surar de nou.

Amb mandra a voltes ens
preguntem:
Com anem? I sabedors
de la resposta ens contestem:
Anar fent...


Comentaris

  • Dius que ets un aprenent de la vida i de la lletra:[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 20-08-2007 | Valoració: 10

    t'animo a ser-ho sempre que vulguis, perquè aprenent-ne en gaudeixes. I des d'RC, aprenent-ne també permets que els altres en gaudeixin.

    I anar fent, en efecte, com deia el Met de Ribes! Un poema ple d'imatges i comparacions, la majoria d'inspiració marina, molt ben trobades per definir una situació que, en el fons, no és altra cosa que el triomf (en molts casos afortunadament derrotable) de la rutina i d'un ritme de vida amb massa poc temps per a nosaltres i per a compartir.

    De fet, l'última estrofa il·lustra a la perfecció aquesta sensació de pesadesa i d'apatia.

    "Amb mandra a voltes ens
    preguntem:
    Com anem? I sabedors
    de la resposta ens contestem:
    Anar fent..."

    I amb aquests versos no només clous sinó que també resumeixes tot el poema. ¿Què més pot demanar un lector o lectora quan, a més de gaudir de tot el poema, pot trobar-ne resumida la idea al final, cosa que facilita tenir present durant més temps a la ment la reflexió plantejada per l'autor?

    Gràcies, company, per brindar-me la possibilitat de conèixer-te a través d'aquest poema, i si s'acaba la tinta... espero que la ploma sigui recarregable!!!!

    Una abraçada, POETA!

    V.

  • La qüestió[Ofensiu]
    MalaquiesII | 18-08-2007 | Valoració: 10

    es adonar-se'n i seure per parlar-ne, massa cops la gent prefereix "anar fent".
    Molt ben trobat.
    Una abraçada

  • per fi te'l poso!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 18-08-2007 | Valoració: 9

    Mil petons!!

  • perdó!, m'he equivocat!!!!!!!!![Ofensiu]

    no volia pas posar-te un 1, sinó un 9,

    He tocat una tecla equivocada. PERDONA'M, sisplau!!!!!

    una abraçada......................

  • m'ha agradat molt, ploma...[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 18-08-2007 | Valoració: 1

    m'ha fet molta il.lusió rebre'l. Molt agraïda, ploma!

    per una banda és trist i molt real (per desgràcia) Perquè "anar fent" pot ser que expressi l'aborriment i la incapacitat per trobar camins de creació com ara escriure.

    Tu i jo, pel que sembla, intentem trobar "oxigen" , oi?, llavors, si podem, trobem la cara divertida del relat...Si no la hi trobes, perdona'm, perquè la intensió és bona.

    tens una gran capacitat d'expressió i de captació de matisos, t'estimo ploma, ja ho saps. Compartim, en part, la gravetat del problema comú.

    T'estimo, i recorda, si et sembla, que la gent (de casa i de fora de casa)no entenenaquest problema i et pots sentir incompresa, però tu, estic segura, tens FORÇA per tirar endavant i perdonar la incomprensió. Una abraçada!!

Valoració mitja: 7.5

l´Autor

Foto de perfil de ploma/Núria S.

ploma/Núria S.

14 Relats

70 Comentaris

19523 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Com les aus canvio el plomatge tot sovint, per això algunes vegades els meus relats son plomissol, altres ploma gran.

Espero que us agradi o us distregui el que escric, si més no, gràcies per la visita.

Qui sóc?
Potser un dia ho sabré, de moment us diré que m'hagués agradat ser POETA professional. Mentrestant sóc aprenent de la vida i de la lletra.

Què m'agrada?
Llegir relats vostres en aquesta pàgina, escoltar els vídeos del fòrum, llegir a Martí Pol i llibres que m'intriguin fins al final. Escriure el que em passa pel cap i penjar-ho aquí al web, llevar-me de bon humor al matí - que a vegades no és gens fàcil - oblidar-me dels mals de cap, tenir feina, fer vacances, sortir a menjar amb amics i un munt de coses més.

Què faig amb el meus relats o poesies?
Guardar-los en un recull i enregistrar-los al Registre de la Propietat Intel·lectual per si més endavant en faig un llibre. Mai se sap!