Doble adolescencia o tal com sóc?

Un relat de: ploma/Núria S.

A voltes em sento infant,
a voltes adolescent,
com quan relatava les històries
de ma vida a la llibreta dels secrets.

O quan amb lletres remarcades,
hi escrivia el nom del meu amor,
un cop i un altre,
a cada pàgina, a cada racó.

No he crescut encara?
Sento el mateix rampell!
Les mateixes ganes d'escriure
de viure de nou.

Tanmateix el temps no passa en va.
I com s'hi hagués estat durant
dècades dins una glacera conservada,
al despertar ho he fet amb els
mateixos mots.

Estic ancorada en el passat?
M'és ben igual, aquí
be hi caben les meves lletres
com les de tots.

Benvingut el que sigui i, si
en els mots he quedat infant, millor!
Tindré altre cop tot el temps
per aprendre-ho de nou.





Comentaris

  • El pas del temps...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-08-2007 | Valoració: 10

    Un tema que inspira moltes, moltíssimes paraules... Sempre vigent, edifica no sols poemes, sinó sobretot reflexions amb les quals tots i totes podem sentir-nos-hi identificats.

    Davant la dicotomia que planteges al títol... jo crec en la joventut "espiritual", no només la física. Però entenc que sigui aquesta última la que més cos o consistència dóna al concepte. Aleshores... No sé si existeixen les segones (dobles, triples o quàdruples) adolescències, però el "tal com ets" deixa emprempta en totes les obres que tu escriguis, entre les quals, per descomptat, hi figura aquest poema.

    Tot ell és una constant ondulació, un seguit ininterromput d'anades i vingudes:

    - Primera estrofa: Introducció i plantejament del dilema.

    - Segona estrofa: passat (evocació)

    - Tercera estrofa: present ("sento [ara] el mateix rampell").

    - Quarta estrofa: el pes del temps passat ("Tanmateix el temps no passa en va").

    - Cinquena estrofa: tot i que parteixes del passat, és per minimitzar-ne la seva feixuguesa i dir: "M'és ben igual, aquí / be hi caben les meves lletres / com les de tots".

    L'última estrofa és, per descomptat, la més fascinant. Deixant de banda que el "tal com ets" ja ha quedat reflectit en el decurs del poema, conclous que "si / en els mots he quedat infant, millor! / Tindré altre cop tot el temps / per aprendre-ho de nou).

    Segueixo llegint-te, ploma, i gràcies pels teus comentaris!!!

    V.

l´Autor

Foto de perfil de ploma/Núria S.

ploma/Núria S.

14 Relats

70 Comentaris

19500 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Com les aus canvio el plomatge tot sovint, per això algunes vegades els meus relats son plomissol, altres ploma gran.

Espero que us agradi o us distregui el que escric, si més no, gràcies per la visita.

Qui sóc?
Potser un dia ho sabré, de moment us diré que m'hagués agradat ser POETA professional. Mentrestant sóc aprenent de la vida i de la lletra.

Què m'agrada?
Llegir relats vostres en aquesta pàgina, escoltar els vídeos del fòrum, llegir a Martí Pol i llibres que m'intriguin fins al final. Escriure el que em passa pel cap i penjar-ho aquí al web, llevar-me de bon humor al matí - que a vegades no és gens fàcil - oblidar-me dels mals de cap, tenir feina, fer vacances, sortir a menjar amb amics i un munt de coses més.

Què faig amb el meus relats o poesies?
Guardar-los en un recull i enregistrar-los al Registre de la Propietat Intel·lectual per si més endavant en faig un llibre. Mai se sap!