Anar de gorra

Un relat de: Maria Pilar Palau Bertran

Hi havia una linea de trenvias de cavalls que anaven de Barcelona a Horta, i els cobradors no anaven uniformats, tan sols els distingien la gorra que portaven i els parents o aixi li demanaven la gorra per pujar sense pagar i d'aquí bé el dit: Vas de gorra.

Maria Pilar (Valeria)

Comentaris

  • Llibre | 02-01-2006

    Aquesta no la sabia! I t'asseguro que sóc una mena de col·leccionista d'etimologies populars (el que passa és que després no recordo ni la meitat... però què hi farem!).

    Una abraçada, i bon any,

    LLIBRE

  • A la que em despisto...
    poses la directa...
    i àpala ja portes quasi 50 relats !!!.
    Noia quina productivitat !!!!.
    Molts petonets :-)

    P.D. La Banyeta ha estat enfainada...
    L'ha visitat gent que està : "EN GRÀCIA DE DÈU".
    Gràcies a Dèu, QUE ARRIBA EL PALETA!!!
    Gràcies a Dèu , QUE HA MARXAT !!!!!!!!!

  • Anar de gorra. Una versió més[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 22-11-2005 | Valoració: 10

    Hola PIlar ;

    Expliquen que a les cases de postes, les que hi havia als camins, en el període en que el transport és feia amb carros i cavalls, sempre hi havia algu de la casa de guaita, i quan sentien una diligència o carro cobert, deseguida que s'aturava, cridaven a l'interior el nombre de persones que arribavem , els senyors anavem amb barret o capell ,i el servei duia gorra o barretina, i per distinguir-los [ un dinaven a taula i els altres a la cuina, el crit era , cinc amb barret i dos que van de gorra !

    Ara ja tens dues versions del mateix crit.

    Quan al burro, perqué no el publiques a www.relatsencatala.com ?

    Els de www.guimera.info el publicarem dins del mes de Desembre, com saps pensem etiquetar-lo com UN NADAL DE CONTE

    Gràcies a tu Pilar.

    mora.a@guimera.info

l´Autor

Foto de perfil de Maria Pilar Palau Bertran

Maria Pilar Palau Bertran

225 Relats

507 Comentaris

315241 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Hola soc la Maria Pilar, he dedicat tota una vida al negoci de les antiguitats, si algú vol visitar la meva web: http://www.antiguitatsvila.com/.
Suposo que alguns de vosaltres em deveu conèixer, doncs ja fa gairebé un any que volto per aquí. M'agrada escriure temes més aviat populars i costumbristes, alguns d'ells són records de la meva vida des de la infància, també podeu trobar algun tema d'antiguitats i d'art en general que fa anys que alegren la meva vida. M'agrada dibuixar i tinc una bona colla d'auques fetes. Estic preparant un llibre que recollirà relats, auques i dibuixos, com és la primera vegada que ho faig i vaig una mica despistada, si algú hi està interessat que m'ho demani per correu i ens posarem en contacte.

El meu e-mail es: adema1820@hotmail.com