A un futur proper

Un relat de: Eloi Miró
A un futur proper



Rostre invisible d’un futur incert,

que en te mirada perduda vivim,

però en el camí cap a un destí obert,

en pols, en ombra, amb poc, amb res, morim.



Ets Imatge viva d’ésser immortal

on el reflex de les llàgrimes minvants

fan llum a la foscor d’un camí natal

de flors, punxes, incerteses i espants.



Encadenats vivim, empresonats morim

sota forta pressió d’un gran remor

que xiscla i crida pel que amb esforç construïm.

Res no podem fer davant de tal temor,

que tolerar el que amb dificultat vivim

i acceptar el tràgic regust d’amargor.

Comentaris

  • acceptació fatal[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-09-2013 | Valoració: 10

    Acceptar el no és negar-se a viure. Lluitar senzillament com esciure bé. Tu ho fas, tu pots canviar coses. Veig un poema comformista, bell i massa madur. estic segur que tu veuràs la llum. I jo també. Escriure i lluitar també serveix. Escriu, lluita! Una abraçada.

    aleix

  • Gabriel M. | 20-09-2013 | Valoració: 10

    Em sembla un poema amb molts significats, permet-me una correcció, remor és femení.
    M'ha agradat molt, considero que tens bones traces i que aquest futur proper que potser un futur incert, és comú a tots.
    Un miler de gràcies per llegier-me i comentar-me, estic content que t'hagi agradat "Àgatha".
    Una abraçada.

  • ''Encadenats vivim, empresonats morim''[Ofensiu]
    Marteta | 19-09-2013

    ... Em quedaré amb aquesta frase perquè em recorda a una que em va dir un amic meu fa uns pocs dies: ''el que no es mou mai escoltarà el renou de les cadenes que lliguen la seva llibertat''
    En el poema parles d'un cert determinisme que tots tenim en quant a que no podrem mai canviar res? Que mai podrem alliberar-nos de les notres cadenes i ser lliures? Ho dic perque l'Annalls m'ha demanat que l'hi doni una mà per entendre-ho! jajaja
    Jo crec que l'he entes, però no ho puc assegurar del tot!

    De totes maneres m'ha agradat molt el poema!(crec que és la primera vegada que llegeixo un poema teu, no?)
    I també donar-te les gràcies pels teus comentaris i per les conscidències!Sempre és un gust saber que hi ha persones que pensen un poc com ho fa un mateix:)


    Una besada!!

    Marta

  • Hmm no l'acabo d'entendre!![Ofensiu]
    Annalls | 19-09-2013

    Tindre de tornar-hi, dir-me em diu coses, però no sé si es l'idea original. Parles del futur proper tot el temps?
    Hauràs de canviar la foto, tens cara angoixada... o potser es expressament!

    Quan parles del camí natal es el de tots?

  • Hmm no l'acabo d'entendre!![Ofensiu]
    Annalls | 19-09-2013

    Tindre de tornar-hi, dir-ne em diu coses, però no sé si es l'idea original. Parles del futur proper tot el temps?

  • Waaaalaaa! ELOI [Ofensiu]
    Annalls | 19-09-2013 | Valoració: 10

    Eloi!!! Quina alegria rellegir-te!! Avui pensava en tu... que serà d'aquell noi que promet convertir-se en un ser humà tan especial! (M'explico, que seràs una adult dels que empenyen la vida i el món des de el canto de la llum,oigss que "peliculero" ma quedat!!)
    Hem dic Anna LLensa Sanchez apa! ara si em busques pel navegador potser alguna cosa descobreixes, o no, no se ben be que hi surt!!! I la de la foto que he posat avui mateix no soc jo!!! Les altres siiii.... Saps que encara no he llegit que has escrit? Ja se que m'agradarà, ara m'hi posaré.
    Gracies pels teus comentaris jove mestre!!
    Me apuntat a català classes particulars, a veure si trec tantes faltes!!
    Ai si l'eternitat , com em fa sospirar i m'angoixa alhora, 20 anys llegint temes d'espiritualitat i tantes decepcions, tantes os-ties a pel... massa llarg per explicar-ho ara, al mateix temps em nego a ser un cervell, es el mateix que ser un robot!!!
    Ostres clar ara no el puc llegir... he d'enviar i tornar a dalt... que has estat fent? Estudiant cursets d'estiu, viatjant?, treballant? heee no cal que m'ho expliquis eh???

Valoració mitja: 10