A l'ombra de l'emperador

Un relat de: gypsy

Jo, Julia Vipsania Agripina he viscut a l'ombra del poder suprem atorgat als emperadors, als més grans, als homes que han construït la història i que seran dignes de ser recordats i enaltits com a déus veritables.
El meu fill serà el proper i més gran emperador de Roma.

Claudi, no vas poder eludir els meus ulls centellejants, espurnes de cel, corbes mal·leables, temptacions impossibles per un temperament tan voluble com el teu. I ara, he decidit posar fi al teu regnat, és el teu destí, no n'hi ha cap d'altre. L'hora d'en Lucius Neró és propera.
"Pren el deliciós àpat que t'he preparat, estimat!", t'he dit resolta; capciós el moment, necessari, escrit en el temps.
Tard o d'hora, havies de morir traït per la teva poca voluntat i pels qui t'escortaven, pretesos confidents fidedignes; un o altre t'hauria escapçat la vida.
Qui millor que jo? la teva dona, que vetlla per l'imperi més gran que mai no ha existit i n'ha decidit un digne successor, Lucius Neró, sang de la meva sang.
La teva mort és la meva felicitat suprema, ets el vehicle, la catapulta vers el poder que mereixo, pel qual he lluitat incansable, sense defallir.
El meu ventre té un nom, el més gran d'entre els grans, Neró.
I el moment ja és arribat.

Havent estat germana d'un emperador i esposa d'un altre, ara s'acreix la meva hora i a la fi s'acomplirà la profecia de la sibil.la del turó dels llentiscles, que ja em va anunciar que el meu fill seria emperador, a desgrat de matar la seva pròpia mare.
Però jo no sóc només la seva mare, sóc la seva carn i la seva voluntat.

A la fi el somni ha esdevingut, Lucius Neró emperador de Roma, que em mati si ha de regnar!.



gypsy






Comentaris

  • Excel·lent monòleg[Ofensiu]
    franz appa | 12-10-2007

    Molt ben escrit i molt ben estructurat.
    Estremidor final.
    Molt bo.

  • Què no han...[Ofensiu]
    AVERROIS | 12-10-2007 | Valoració: 10

    ...estat capaços de fer tan homes com dones per aconseguir el poder. Uns directament i les altres a travers del home o del fill. El poder és una droga capaç de tot per uns moments de gloria.
    Com sempre excel·lent.

    Una abraçada.

  • Una ombra fosca[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-10-2007 | Valoració: 10

    Torno a recrear-me amb el teu relat, que vaig llegir per primer cop quan el vas presentar al repte i que, com altres escrits teus, desprèn força i passió a raigs.

    El personatge que vas triar com a protagonista és complex i difícil, fruit d'un temps tempestuós i d'una saga familiar que augurava un trajecte ple de sotracs.
    Crec que en les teves paraules es reflexa la ràbia per la pròpia situació, la por de perdre el que s'ha guanyat a preus desorbitats, el desig de poder, l'anhel de perpetuïtat, les passions que fan niu a l'interior de la dona que ara, amb la perspectiva històrica, ja és símbol en lloc de persona.
    Enhorabona per la teva creació!

    T'envio una abraçada plena de somnis,
    Unaquimera

  • Excel·lent resum...[Ofensiu]
    MarBlava | 03-10-2007 | Valoració: 10

    de les traicions d'un Imperi....
    Ja he vist que et fascinen els temps antics, són unpassat que hauriem de conèixer millor i no oblidar.
    Les dones han tingut tota un poder que molts cops no s'ha reconegut...amb la poca voluntant d'alguns homes que s'han deixat perdre pels desitjos, molts passatges de la nostra història els han escrits elles...
    M'agrada la claretat i alhora l'ús de un lèxic molt ric que fas servir, recorda les cròniques d'aquella època.

    Ave Gipsy, se't saluda!

  • Interessant aproximació[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 03-10-2007

    a la mare de Neró, muller de Claudi, amant del seu fill, assassina del marit…

    tot un personatge que crec retrates prou bé en aquest mini text.

    David.

  • tot un exercici[Ofensiu]
    jaumesb | 02-10-2007 | Valoració: 10

    impossible per mi
    el tornaré a llegir

  • llenguatge fluït, riquesa d'expressió[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 01-10-2007 | Valoració: 10

    contundència en el plantejament: felicitats!!

    gràcies per comentar-me ia nimar-me.

    "Ave Cèsar!, els qui van a morir et saluden"(és broma, és clar!)

    Preciós el fragemnt escollit n la teva presentació: "salvem els mots"...

    una abraçada com la de les onades del mar, incansables.

  • Poder i explotació[Ofensiu]
    Epicuri | 01-10-2007

    EL poder es masculí. LA manipulació, LA explotació. Son femenins. EL llenguatge no és inocent i el génere una trampa. Del sexe,penso que ara no toca.

    Sort tenim de l'art i la poesía, Gipsy.

    M'agrada i hem commou.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451011 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu