A LA MEVA EDAT SÓC JOVE IGUAL

Un relat de: GRANOTA11
En Manel es lleva a quarts de set cada matí. La Cinta continua dormint a aquelles hores. La dutxa matutina no l’ocupa més de cinc minuts. Per esmorzar pren el suc de dues taronges, una truita de dos ous, una torradeta i un tallat descafeïnat amb una culleradeta de mel del Montseny (sens dubte la millor mel de la contrada). A tres quarts de vuit ja és a l’oficina engegant l’ordinador. A les vuit comencen a arribar els treballadors i ell ja té la jornada organitzada. A dos quarts d’onze surt a esmorzar a la cafeteria de la cantonada i es pren un mini entrepà de pernil de gall d’indi i una infusió de fruits vermells amb sucre morè. A les onze ja està voltant per fàbrica, parlant amb els responsables de seccions, admirant la feina ben feta dels treballadors i intentant solventar petites incidències del dia a dia. Fa anys ell també havia treballat a fàbrica a aquell ritme frenètic, ja fa temps que la seva feina és més de mecànica mental, sovint mirant als seus treballadors enyora aquells temps d’energia inesgotable, tot i que ara no es pot queixar, va per la vida a bon ritme, sense encantar-se. A la una marxa cap a casa, es posa les malles, la samarreta i es calça les esportives i surt a córrer els seus set quilòmetres diaris. Després de l’exercici i la dutxa se sent eufòric i afamat. La Cinta sempre li té el plat a taula quan surt de la dutxa. – Manel, em fas patir, algun dia t’agafarà un cobriment, forces massa amor... -. Cada dia la mateixa comèdia. – Ets una exagerada. Sóc jove encara! Si no aprofito ara que tinc forces per fer coses... quan les faré?! Deixa’m gaudir de la meva joventut reina -. No sé què li fa pensar que m’estic forçant. Sé quines són les meves limitacions. El mes que ve faré els seixanta nou, per l’amor de déu si estic a la flor de la vida! En plena joventut... ja en parlarem quan en tingui noranta. Quina dona!

Comentaris

  • joves sempre[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 27-02-2015

    Ploma nocturna ets jove, jo encara més que tu jejeje però crec que el més jove de tots, en Manel per l'esperit que l'acompanya acabarà els seus dies essent jove... eternament jove.

    Continua cuidan-te I trobaràs el san gral ;)

    Ens llegim

  • viure[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 27-02-2015

    Ales de foc...sens dubte el millor que podem fer és viure cada instant al màxim. Certament la vida són 4 dies I dos ja els hem viscut.

    Una abraçada

  • anys i panys[Ofensiu]
    ales de foc | 12-02-2015 | Valoració: 9

    En Manel té anys, però també ganes de vida. Tan se val 60 com 45...si es tenen ganes de fer coses, no importa l'edat.
    En Manel sap conviure amb la feina i l'oci i sap com disfurtar cada segon de la vida.
    La vida són 4 dies!!! aprofitem-la


    ens llegim

  • secret a veus[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 11-02-2015

    gràcies Leonardo,

    certament el secret de l'eterna joventut el tenim nosaltres ja que de nosaltres depèn.

    ens llegim

  • vitalitat[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 11-02-2015

    Josep, de ben segur que en Manel aprofita el dia amb alegria i vitalitat. Gràcies per llegir-me i donar la teva opinió.

    Salut!

  • Un relat jove...[Ofensiu]
    leonardo | 11-02-2015 | Valoració: 9

    que dona les paute i ens descobreix el secret de l'eterna jovintut, que no és altre que l'il.lusió, la passió, l'estimació en tots els actes de la nostra vida!!

    L'enhorabona i content de llegir-te

    leonardo

  • L'edat, un número.[Ofensiu]
    SenyorTu | 11-02-2015

    Ens reveles l’edat del jove al final, però no sobta ja que en el decurs del relat vas donant pistes quan exposes el bagatge del protagonista. Ens quedem preguntant-nos que farà el Manel des de que dina fins que se’n va a dormir... Però la conclusió és que l’edat només és un número.

  • ser jove[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 06-02-2015

    Josep Maria és molt important no parar mentre es pugui i sentir-se bé i amb ganes de viure...això és el que ens farà eternament joves. Vaig escriure el relat i no coneixia cap Manel...veig que aquí n'he trobat un. Enhorabona per la teva joventut.
    una abraçada

  • gràcies[Ofensiu]
    GRANOTA11 | 05-02-2015

    Moltes gràcies per llegir-me i per les vostres valoracions positives. Espero arribar a l'edat d'en Manel sent tant jove com ara.

  • endavant![Ofensiu]

    M'agrada el to positiu del teu relat. Tan de bo siguem tots com el Manel a la seva edat! Molt bé! Enhorabona!

  • Visca les persones[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 04-02-2015

    com en Manel ! Quin ritme! És envejable el seu tarannà diari. Tant de bo pugui continuar així molt de temps.
    M'agrada el teu estil. GRANOTA 11.
    Salutacions.

  • bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 04-02-2015 | Valoració: 10

    un relat real com la vida mateixa. m´agrada
    ens veurem
    montse

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

GRANOTA11

9 Relats

27 Comentaris

7925 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Sé que sóc així, però m'agradaria ser millor.
De tot somriure es treu una il·lusió de totes les paraules un record.
Espero aprendre molt de tots vosaltres