13 pètals

Un relat de: ROSASP

Rialles juganeres
en els teus llavis
de cireres
primerenques,
i en els teus ulls,
un somni verd
de llac profund
i primavera...

T'empasses
l'aire i la llum
amb el teu afany
per créixer,
abraces salvatge
la vida
amb melodies
silvestres...

Ets una flor
entre l'asfalt,
et puc contar
13 pètals
i al bell mig
del cor rebel,
tens extracte
de dolç nèctar...

Avances lleugera
amb el vent
de cara
i la fosca cabellera
desprèn misteris
de nit,
mentre camines
de pressa...

Un cascavell
sona rítmic
quan l'ombra
et segueix darrera
i una cançó
de colors,
s'escampa
per la vorera...


Felicitats Laia!
M'agrada veure't caminar, decidida i valenta, amb aquest somriure que et segueix i les tretze primaveres dibuixades en la verdor dels teus ulls...

Comentaris

  • ROSASP...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 09-02-2006 | Valoració: 10

    No sé què hi tens als dits, que escriuen versos tan increibles.

    Qualsevol qualificatiu apareix insuficient al costat dels teux versos.

    Realment, ets poeta.

    Un barret per vós, ple d'admiració.

    Salz.

  • sorpresa[Ofensiu]
    uLa | 24-05-2005

    i ara aqui m'has entervolit molt els ulls.

  • Una joieta sortida del cor...[Ofensiu]
    brideshead | 19-05-2005

    "...
    Avances lleugera
    amb el vent
    de cara
    i la fosca cabellera
    desprèn misteris
    de nit,
    mentre camines
    de pressa..."

    Si tot el poema és una autèntica delícia, aquests versos m'han impactat especialment: són l'expressió de la joventut, de la llibertat, de la il·lusió que es té al cor quan sents que comences a caminar, que res no t'aturarà, que fas les primeres passes amb pas ferm, amb seguretat en tu mateix, sense por, perquè tota la vida és al teu davant, i només desitges anar-la descobrint, anar-li vivint, anar-la bevent, glop a glop,...

    Rosa, has fet poesia de l'amor per la teva filla... pots estar orgullosa de tu, i sobretot d'ella....per ser capaç d'inspirar-te aquests "13 pètals", pels quals et felicito de tot cor. Sabies que ets una artista de la poesia?

    Una abraçada ben gran!

  • "ets...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-05-2005 | Valoració: 10

    una flor
    entre l'asfalt,
    et puc contar
    13 pètals
    i al bell mig
    del cor rebel..."

    què guapoooo!!!

    i la Laia amb aquest preciós poema... caminarà emportat-se entre els cabells arrecades de cireres i somriures rebels de 13 primaveres i la força en els seus ulls de totes elles...
    felicitats pel poema meravellós i a la Laia per la sort de tenir regals tant preuats...
    una abraçada!

  • Felicitats, Rosasp,[Ofensiu]
    Lavínia | 10-05-2005 | Valoració: 10

    per l'aniversari de la Laia, la teva filla,
    per saber escriure coses com:
    Abraces la vida
    salvatge
    amb melodies
    rebels

    i perquè com a mare l'orgull noble t'omple la vida.

    Tres vegades, repeteixo, felicitats!!

  • Me quedat parada...[Ofensiu]
    La flama de l'oest | 09-05-2005 | Valoració: 10

    ....amb aquest versos...com m'encisen i em transporten...m'agraden moltisim!!!

    Petons i abraçades

  • Ets una poetessa excel·lent...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 07-05-2005

    ...de les que excel·leixen al web.
    T'admiro i aprenc de tu, no només en aquest poema, on hi ha el teu geni destil·lat, sino de tot el conjunt teu que he llegit.
    No saps l'alegria que és per a mi el cabal de la teva sensibilitat.

    Per sempre.

  • Ets una poetessa excel·lent...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 07-05-2005

    ...de les que excel·leixen al web.
    T'admiro i aprenc de tu, no només en aquest poema, on hi ha el teu geni destil·lat, sino de tot el conjunt teu que he llegit.
    No saps l'alegria que és per a mi el cabal de la teva sensibilitat.

    Per sempre.

  • La millor...[Ofensiu]
    kispar fidu | 06-05-2005

    manera de felicitar a una persona! Segur que la teva filla ha estat molt contenta de rebre aquesta magnífica felicitació en forma de poema en el dia dels seus tretze anys!

    La bellesa d'una flor, la seva senzillesa, la seva lleugeresa... "objecte" fantàstic per descriure una persona estimada.

    Felicitats a tu pel poema i a ella pels seus 13 pètals!
    Gemm@

  • jordiclusella | 06-05-2005

    Preciós. Molt tendre, sincer i directe. A més, les paraules queden enllaçades d'una manera molt agradable per a ser llegider, amb ritme i sentiment.

    Felicitats ROSASP !!

    Cuidat, salut.

  • maquíssim![Ofensiu]
    Tenderness | 06-05-2005 | Valoració: 10

    un poema suau, fresc, i dolç.. m'encanta quan llegeixo poemes de mares cap als seus fills.. o al contrari.. els fills.. tanta tendresa.. tan amor.. és maquíssim.. m'ha agradat molt aquest poema, molt especial de la manera que ha estat expressat.

    1 petó i 1 abraçada ben forta

  • felicitats a totes dues![Ofensiu]
    quetzcoatl | 06-05-2005

    Rosa! Has escrit un poema bellissim per la teva filla; espero que la seva rebel.lia la deixi gaudir-lo tant com ho farem els lectors aqui. Ha de ser tan tendre que una mare regali un poema a una filla! La meva em regala moltes abraçades, quan em veu, i em diu que m'abraçaria fins que em quedes sense aire. I jo... jo l'estimo!
    Tambe moltissimes gracies pel comentari a "pren-me" i a "no tinguis por"; les teves interpretacions i paraules sempre engendren ganes d'escriure.

    Gracies i felicitats a la filla, pero sobretot a la mare!

    una abraçada,

    m

  • Agrair-te...[Ofensiu]
    Sibil·la | 06-05-2005

    T'escric per agrair-te els teus comentaris, Rosa. La veritat és que quan ets un relataire novell sempre agraeixes les valoracions dels altres i més si venen d'una poetessa com tu!
    Referent al poema de "Somnis de llençols glaçats" comentar-te que tens raó quan dius que voler acaparar fins i tot els somnis d'algú seria com absorbir-li la identitat. Però no pretenc pas això, ni molt menys! Només imaginar-me el seu cos quiet, junt al meu i la seva ment en paratges tan llunyans...
    Gràcies per la sinceritat i pel suport. Sempre fa il·lusió.
    Sibil·la

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644486 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")