Tornada

Un relat de: ginebre

Tornada

Ja vas créixer, nadó indefens,
i et vas posar cuirassa i greix,
i et vas fer alt, gros i forçut.

I potser creies haver vençut.

Comentaris

  • faules[Ofensiu]
    Onofre | 27-01-2016 | Valoració: 9

    Per cert, sabieu que s'acaben de publicar per primer cop la re-interpretació de les faules de Fedre rimades en català?
    ISBN 978-84-94483-92-9
    a
    www.arolaeditors. com

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-06-2015

    ... per animar-me a tocar la guitarra! XD!


    Sergi : )

  • Satisfet[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-06-2015

    Gràcies, ginebre, i de res, també, és clar. Vaig llegir el teu comentari fa uns dies, i mira, si t'ha servit d'ànim el que et vaig fer jo, em fa sentir molt però que molt bé.


    Sergi : )

  • I ningú venç,...[Ofensiu]
    Bonhomia | 24-06-2015 | Valoració: 10

    ...és clar, en aquest món estrafolari d'estrés, obediència i guerra. Per què tantes similituds entre el nadó i quan es fa gran? I per què canvia? La biologia no ho dirà mai. La psicologia tampoc. Som fills de l'atzar.


    Sergi : )

  • Carinyo[Ofensiu]
    allan lee | 04-07-2013

    gràcies per passar.
    No saps la de vegades que penso en tu i la Rosa. Espero que estigueu molt bé.
    Si un dia fas un verset, penja,l, d'acord?
    T'estima en la distància

    a

  • Estimada Gin[Ofensiu]
    allan lee | 20-10-2012

    et trobo en falta. I als teus deliciosos escrits. A vegades vinc i et llegeixo.
    Espero de tot cor que estiguis bé i facis coses que t'agradin. Penso sovint amb el dia tan bonic que em vau regalar, la Rosa i tu, allà a Olot. Una abraçada molt forta,

    Silvia

  • ¿no m'agrada la poesia?[Ofensiu]

    ho he dit sempre: no m'agrada la poesia. És una mancança meva, ho sé.

    Quan llegint un poema resulta que m'és plaent, em trobo incòmoda doncs no sé explicar el per que m'agrada. Només sé que em produeix bones vibracions.

    Posar en l'apartat del Comentari les paraules "m'ha agradat" queda una mica fluix oii?, sobretot si es posa el mateix comentari a tots els poemes que em plauen.

  • Torna [Ofensiu]
    panxample | 05-02-2011

    M'agrada el teu joc... Si!!!!

  • felicitats!![Ofensiu]
    manel | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • ambre | 11-09-2008

    psst !!
    M'has trencat la pàgina però et perdono pq m'ha agradat el video ... ;)
    muuuu !!! o cuac !!!

    M'agrada el to que li dones al poema sobretot tenint en compte les dimesions de l'individuu en qüestió, l'última rima " forçut" "vençut" li dona un caire naïf molt ben trobat.

    Felicitats

  • Leela | 06-09-2008

    Hola ginebre!
    Et deixo aquí el comentari que vaig fer amb motiu del repte poètic. Una forta abraçada!

    Un excel·lent en concreció!!! Has repassat la vida d'un home amb tres versos i has rematat la feina amb una reflexió. En els tres primers descrius el que et sembla aquesta persona, de manera clara i fins i tot amb un toc una mica cruel. Però el millor de tot és que li fas veure que amb la cuirassa (em sembla que no és ‘coraça') que es va posar en algun moment de la seva vida no n'ha tingut prou per vèncer, encara que s'ho pensi! Si. Segurament tots arribem al final de la nostra vida una mica enganyats, o potser no perquè, al cap i a la fi: què és vèncer i què és perdre? En tot cas amb el teu poema ens fas pensar que la vida d'una persona no és tant sols créixer i acumular greixos, kilos i edat sinó que hi ha altres coses que recollim que quan arriba el moment ens poden fer sentir vencedors o perdedors, satisfets o insatisfets...

  • m'ha agradat molt[Ofensiu]
    micanmica | 06-09-2008 | Valoració: 10

    el final del teu poema ("I potser creies haver vençut."). les coses mai són com semblen, que es diu... petons, i encantada de descobrir-te!

  • No sóc músic,...[Ofensiu]
    rnbonet | 05-09-2008

    ...xicona, però sí lector atent i entusiasta del contingut quan la forma és amena, pulcra, com en la teua TORNADA.
    També a mi em va semblar un vell indefens amb pors d'infant.
    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

84957 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com