QUE POLIT!

Un relat de: E. VILADOMS
Que polit!, va dir tothom quan van posar les tanques al voltant dels contenidors. I, sí, aquells envans fets de travessers de fusta tractada queden bé a la vista, però la deixadesa de la gent és la mateixa de sempre. Vidres trencats, bosses mig rebentades, mobles vells... I quan obres un contenidor qualsevol, que ja em diràs que els costava haver-los posat de pedal, la brossa triada dels qui s'hi esforcen i la barrejada dels incívics es fan companyia. I el lloc? El més fosc i arraconat de la plaça dels aparcaments. Quina basarda, anar-hi de nit! Però havia menjat sardines per sopar i aquelles deixalles a la cuina fins a l'endemà al matí... Que no tinc galeria, jo! M'hauria llevat amb la fortor del peix empudegant tot el pis. Em vaig embolicar amb una bufanda ampla per damunt la bata i vaig sortir, la bossa amb les restes del menjar en una mà i la galleda amb els pots i ampolles de vidre, a l'altra; per aprofitar el viatge. A aquella hora, l'aparcament de la plaça és ple i solitari, jo passava entre les fileres de cotxes que hi dormen i a mesura que m'acostava al tancat dels contenidors la llum dels fanals era més somorta, que què els hauria costat podar aquells arbres una mica més. Feia una mica de vent i l'ombra de les branques i les fulles movent-se... jo no crec en fantasmes, però... Per entrar, hi ha una petita obertura en una cantonada i, a dins, és encara més fosc. No hi havia ningú més. Vaig pensar: fes-ne via! Vaig deixar a terra la galleda amb el vidre, vaig aixecar i aguantar la tapa amb una mà, vaig llençar la bossa... Se'm va esquitllar la tapa abans d'hora i la bufanda va quedar atrapada que no em podia girar. Sentia unes passes fortes, masculines, que se m'acostaven per darrere. Gairebé m'escanyo de l'estrebada que vaig fer, em vaig ajupir...
De debò que l'home és mort? Dessagnat! Jo només recordo que vaig agafar una ampolla de la galleda i la vaig escantonar picant fort contra el contenidor abans de girar-me. Tenia tanta por, senyor agent!

Comentaris

  • Molt bo [Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-12-2020

    Felicitats!! M'agrada la combinació de qualsevol situació quotidiana com la pots comparteixes en un relat intens.
    Bones Festes i sobretot molta salut
    Salutacions,
    Neus Marín

  • assessinat[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-12-2020


    Un final molt inesperat i gens premonitori pel títol del relat.
    Mai m'havia semblat tan perillós sortir a llençar les escombraries de nit, per a cap dels dos personatges. També és mala sort que la bufanda s'enganxi amb la tapa del contenidor.
    M'agrada el desenvolupament que no fa preveure un final tan tràgic.

  • La nit no és bona[Ofensiu]
    Materile | 18-12-2020


    La nit sempre m'ha fet por, potser perquè sempre m'han passat coses.Em va molt bé el confinament perquè així no baixo de nit.
    Un relat que m'ha deixat amb gana de saber més. Felicitats!!!
    Una abraçada,
    Materile

  • Tràgic[Ofensiu]
    Naiade | 16-12-2020 | Valoració: 10

    Un relat ben trist que encaixa perfectament amb la temàtica del mes. De fet pot ser ben real, la por ens fa fer barbaritats, però ja és tenir mala sort que l'hagués mort, ara tindrà remordiments la resta de la vida. Molt ben descrit. Una abraçada i Bones Festes!!

  • Terrible[Ofensiu]
    MariaG | 15-12-2020

    Això sí que és terrible. Que per tenir la casa neta i polida et carreguis a un pobre home que segur que també anava a llençar la brossa. Però és que la por de vegades ens fa fer disbarats. M'ha agradat molt com ho expliques i la sorpresa final.

  • A mí també m'terroritza baixar les deixalles[Ofensiu]
    kefas | 10-12-2020

    No saps mai què et pot sortir d'aquells cubells tan grossos. Un dia, quan vaig obrir la tapa, va aparèixer el cap del veí del cinquè primera. Em va demanar que les anés a tirar a un altre cubell. A ell l'hi havien caigut les claus del pis a dins i feia un parell de dies que les estava buscant. És solter i amb poques amistats i em va dir que sense claus no pot tornar al pis i allà hi està força bé. A més, està coneixent les intimitats del veïnat i això li permet fer noves amistats. De les bones.

  • aquestes sensacions tan ben explicades[Ofensiu]
    Atlantis | 07-12-2020

    Aquestes sensacions tan ben explicades i tot l'entorn et fan viure amb la protagonisme el neguit i la por...Un final sorprenent i m'ha agradat molt la manera com narres els fets.

    Malgrat la por, he gaudit llegint-lo.

  • Intrigant[Ofensiu]
    Guiomar | 07-12-2020

    Com sempre, molt bo!
    S'ha de tornar a llegir, més d'una i dues vegades i segur que li trobo la solució.
    Felicitats!

  • INTRIGANT.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-12-2020 | Valoració: 10

    No se sap la situació final, fins que s'aplega al terme del relat.
    L'home es va quedar dessagnat!! Si va agafar una ampolla de la galleda... per què hi havia de pegar-li a l'home?
    Molt bon relat, E. Viladoms.
    M'ha agradat.
    Saluts i cuida't
    PERLA DE VELLUT

  • Por o vlentia?[Ofensiu]
    brins | 06-12-2020 | Valoració: 10

    És curiosa la reacció de les persones quan se.senten en perill...La por ens canvia el comportament habitual.
    Jo sóc molt poruga, però el dia en què entrà a casa un lladre per robar-nos, vaig perseguir-lo pel carrer sense cap temor.Els crits de la meva mare em van fer recular. I només tenia quinze anys...

  • Polit i liquidat.[Ofensiu]
    Jacques Adolphe | 06-12-2020 | Valoració: 10

    Molt bé. M'ha agradat molt!

    La pròxima vegada que vagi a llençar escombraries de nit, m’aproparé als contenidors cantant la cançó del patufet:

    Patim, patam, patum,
    homes i dones del cap dret.
    Patim, patam, patum,
    L’escombraria en aquesta hora jo trec
    Patim, patam, patum,
    no em talleu el caparronet…


    Salut.
    Jacques Adolphe

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

  • M'has ben despistat...[Ofensiu]

    M’has ben despistat amb aquests contenidors que ens descrius, jo, pobre de mi, no els he vist enlloc, i rumiant... ves per in, una mica més i em clavo algun dels vidres trencats...!
    —Joan—

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81337 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.