FEINES RUTINÀRIES

Un relat de: E. VILADOMS
Seu entre les cames llargues d'ell, amb l'esquena recolzada contra el seu pit nu, poc pelut. Les ombres de la cambra es dilueixen i ells, enmig dels llençols rebregats, miren com el cel es tenyeix de roses i malves. No van córrer les cortines per poder veure com es llevava el dia. Els arriba la remor de les onades, el tràfec dels vaixells que descarreguen la pesca nocturna. Li agraden aquests mobles clars, el gran finestral, el pessigolleig dels petons al clatell, l'abraçada tan tendra que l'embolcalla i la protegeix.

Una feina tan rutinària i mecànica com la seva fa de més bon passar si es té alguna fantasia.

Quan sent que els esbufecs baixen d'intensitat, li fa uns copets al cul, s'esmuny de sota el panxut camacurt, i va cap al lavabo. La persiana atrotinada deixa passar una mica de claror dels llums de neó de la façana i tot el brogit, dels camions de l'autopista. Li deuen quedar per fer un parell de serveis més, aquesta nit. Val més que no s'encanti.

Comentaris

  • Poètic![Ofensiu]
    MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt!
    Poètic, delicat, romàntic...
    És lògic que no li falti la feina.
    Cuiden-vos!
    Amb cordialitat.
    MariaM

  • Imaginació per tirar endavant[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-01-2022

    Totes les feines rutinàries desperten la imaginació, que les fa de més bon passar. Recordo, fa anys, haver imaginat relats mentre ensobrava circulars per proveïdors. És clar que hi ha feines i feines, i l'ofici més antic del mon que tu descrius, queda molt mal parat quan la crua realitat desfà la imatge idíl·lica amb la qual comença el relat.

  • Feina rutinaria[Ofensiu]
    Prou bé | 17-01-2022

    He rellegit i m'ha semblat entreveure, per les posicions, que potser n'hi ha dos d'acompanyants?

  • Una feina, és una feina[Ofensiu]
    Prou bé | 17-01-2022

    En el teu relat no sembla que s'ho passi massa malament en la rutina ...molt ben explicat amb un llenguatge bo de llegir! (Només he trobat que en començar parles de cames llargues i després descrius un camacurt)
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Ben tornada[Ofensiu]
    Ossian | 15-01-2022 | Valoració: 9

    Les meuques somien prínceps blaus elèctrics? PKD

  • Dures realitats[Ofensiu]
    TerricheT | 15-01-2022

    T'has posat bé a la pell de la noia. No podem ni imaginar quins calvaris passen, aquestes noies, i d'altres gèneres diversos que es dediquen a aquesta... no sabria dir-ho feina, però.

    M'alegra veure't per aquí, Viladoms, i gràcies per la teva visita i felicitació, espero que m'ho poseu més difícil aquest mes! ;-)

    Ferran

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 15-01-2022 | Valoració: 10

    Un relat que amb la seva cruesa m’ ha agradar Ens llegim

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81280 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.