Per dir-vos res, ara que neva

Un relat de: rnbonet

( "Aquell que avisa no és traïdor". I he avisat...)

Per dir-vos no res,
vinc,
amb mans plenes de mots
per fer-vos un poema.

Per dir-vos un poema
on circulen les veus
de sendes xafigades
per les llums del passat.
Com una itinerant besada.

A cops de mar
que no dorm a cap platja.
A peu de mur
amb amargors de clam.
A colps de mall
que no jau a la palla.

Com una itinerant besada
sembraré al vent
els llops de la paraula.

Els llops de la paraula:
estàtues de clam,
ombres d'hivern.

Ombres d'hivern,
les paraules amaguen
aquells blaus silenciosos,
espills de mar germana.

Espills de mar germana
capolant núvols.
Paraules cobertor
d'estiuenques travesses
amb veus de blancs i lliris.

Amb veu de blancs i lliris
expandides al vent
de la gèlida tarda.

A peu de mar,
a cops de mur,
a vora mall que dorm...

Amb mans nues i netes,
-i el cap orfe d'idees-
he vingut
per dir no res.
Per fer-vos un poema.

Comentaris

  • ginebre | 02-03-2007

    has vingut amb un poema, per no dir-nos res, sols per Estar A Prop. Poses uns mots un rera l'altre, enlloses el camí de paraules per arribar-nos a prop, per fer curta la distància. Ens fas un poema, no per dir, sinó per SER...present, a tocar.
    Gràcies. El mall com trucs a la porta, hi ets? hi soc. escolto. llegeixo. sóc aquí.
    Com m'ha agradat, rnbonet!! M'has temptat al fòrum, he vingut i t'he trobat.
    Gràcies!!

  • Des la finestra estan[Ofensiu]
    Elm de Tuïr | 03-01-2007 | Valoració: 10

    mentres neva, ens transportes, d'aquí d'allà, com un somni, com una ensonyació.

  • Doncs és bell[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 16-09-2005 | Valoració: 9

    té un toc d'esperança, de vida, de veu que atrapa.

    És un poema diferent (em recorda l'estil de Miquel Martí iPol), on no expliques res concret, però dius coses bellíssimes.

    Per no dir res, diré que és bell el poema.

    Un barret per vos!

    Salz.

  • (Actualitzant-me...)[Ofensiu]
    kispar fidu | 07-04-2005

    Ei! Hola! Actualitzant-me en els Coments passats! (recuperant els autors/es que ja han passat la seva setmana...)

    Ostres, doncs per dir-nos no res, acabes dient forces coses! jejeje

    A vegades, un simple fet, com la neu, ens inspira a escriure. I ens fa fer un poema, en el que no diem res d'especial, però descrivim com ens sentim o allò que ens ronda pel cap.

    "Per comentar-te res, ara que no neva" (jejeje)
    Gemm@

  • Del no-res[Ofensiu]

    Partint del no-res es pot fer un molt bon poema. Tu ho aconsegueixes, dient coses molt diferents...

    Una cosa és el punt de partida, però que ens porta per llocs molt diversos

  • QUE NEVI[Ofensiu]
    AINOA | 16-03-2005 | Valoració: 10

    En aquest poeme dius moltes coses, tot i que tu dius que no es res.
    A mi m'agradat molt.

  • Paraules dolces[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 16-03-2005 | Valoració: 9

    La neu es prou evocadora per la majoria de nosaltres, i tu, amb la seva bella escusa, ens ofereixes unes paraules boniques i entendridores, per no dir-nos res? El teu poema comunica tendresa, imatges, i dolçor.

  • La blancor de la neu[Ofensiu]
    Lavínia | 15-03-2005

    t'inspira, ja que per ser que no ens volies dir res, doncs, Déu n'hi do! des dels "A cops de mar/ que no dorm a cap platja" fins a "amb veus de blancs lliris", doncs el record del passat ("les llums del passat") no t'ha deixat "orfe d'idees" com pretenies dir-nos.

    Bé, rnbonet, m'ha agradat. Fins una altra.

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-03-2005

    COMENT

    Has vingut per no dir-nos res, i ens has omplert de paraules, llençades al vent com llops afamats. Darrera cada mot hi ha una idea. Darrera cada imatge, una vivència. Darrera cada vers, un sentiment.

    Però ens has amagat el missatge, perquè no venies a dir-nos res. Ens has ofert, això sí, el símbol d'allò que t'esperona, perquè malgrat no voler-ho dir, necessitaves compartir-lo.

    I has creat un poema.

    Gràcies.

    Salut!

    LLIBRE

  • ens fas ballar el cap...[Ofensiu]
    ROSASP | 02-03-2005 | Valoració: 10

    Sort que no ens volies dir res!
    T'ha inspirat força la neu i ens has dit moltes coses, amb paraules plenes i boniques, ens has camuflat un missatge amagat.
    Sempre em sorprens, de debò i em fas somriure des de dins del cor...
    Gràcies pels teus comentaris, són una xispeta de llum.
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357255 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!