Nit d'insomni

Un relat de: Bruixot

Les dotze
Les hores toquen humides
mentre la terra s'omple
de llampecs eròtics.
Miro el sostre i escric
uns mots.

Les dues
Una radio em parla
en el celobert,
murmuris dolços.
La lluna ens mana a dormir
a tots.

Les quatre
El tub d'escapament d'una moto
em recorda que encara estic despert.
Roncs dispersos.
Tinc son.

Les sis
Una claror dispersa omple d'ombres
la buidor del llit.
Cants distants d'un rossinyol.
Un batec d'ales.
Sóc sol.

Les vuit
Tot és viu altre vegada.
Crits de jocs de criatures.
Olor de cafè i de torrades.
M'adorm.

Comentaris

  • Cóm t'entenc!![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 15-07-2005 | Valoració: 10

    Quàntes nits no he passat com aquesta que descrius tan ben descrita!!

    El pas de les hores i tot el que vas sentint des de la solitud d'una nit despert quan tothom dorm. Mentre llegia, em sentia talment embolcallada de la nit, em semblava sentir els sorolls propis de la nit d'insomni.

    Un poema excel·lent que em vull endur cap els meus preferits.

    Una abraçada, bruixot de les hores!!

    Salz.

  • totes les hores[Ofensiu]
    Lavínia | 12-06-2005

    nocturnes són per a tu el mateix, Bruixot Xaruc?
    perquè és el no-dormir, oi?

    De debò. M'ha agradat molt el significat de cada hora, ja que expressa la realitat d'aquell moment des de la "moto" de les dues, fins a l'olor de "les torrades" de les vuit amb els crits dels nens i la son que no et deixa despertar-te bé.

    Una bona descripció. Et felicito

  • Ostres, quina nit![Ofensiu]
    ROSASP | 12-06-2005

    M'agrada com descrius el pas de les hores, de dos en dos, sense exasperació ni dramatisme.
    Amb els pensaments entre mig amatents i mig adormits, captant de tots els sorolls i sensacions el ritme i les paraules d'aquest poema.

    Almenys no ha estat una nit desaprofitada...

    Salutacions i fins la propera!

  • em sap greu[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 12-06-2005

    no et volia molestar per el meu comentari del significat de la paraula xaruc a Mallorca, he estat llegint els teus poemes, som una negada per la poesia, però almanco els teus no m'han embafat per res, a vegades pas de llegir poemes perquè tant d'amor ensucrat o desesperat m'embafen, jo vaig començar a escriure només fa dos anys i vaig fer uns poemes que ara si pogués els esborraria tots, poesia bleda, que dic jo, la teva no és bleda en absolut, he triat aquest per posar-te el comentari ja que ahir a la nit no estava de gaire humor precisament donant fe al seu titol ... jo moltes vegades som una vella xaruca i remolesta ... però "ca que lladre, no mossega" deim a Mallorca.
    Una aferrada
    Conxa

  • Original i viva...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 12-06-2005

    ...descripció d'una nit d'insomini que passa per diverses tranformacions.
    De transmetre imatges en saps molt. M'agrada també l'estructura. I les hores, amb una persona que no dorm en el seu si, s'omplen en el transcurs del temps de la nit.

    M'ha agradat i m'ha sorprès positivament.

  • sense títol[Ofensiu]
    Ishtar | 08-06-2005

    les 3h.

    No puc parar de llegir relats i en trobo un que no ha dormit encara i el llegeixo fins l'albada i m'encanto en les paraules i vull dir-te,
    que m'agrada.

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211930 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.