L'últim adéu

Un relat de: Àfrika Winslet

Per la meva galta va córrer una llàgrima
I per la teva esquena una gota de suor,
Quan en l'últim instant, en l'últim adéu
Ens va envair la por.

Vas traspassar la porta, ara tancada enfront meu,
Vas obrir-te un camí entre l'ombra
I així com vas arribar, vas sortir del món meu.

I vaig haver d'empassar-me tot el dolor
Vaig haver de recórrer mil i un quilòmetres
Vaig haver de deixar, gairebé, de ser jo.

No vaig obrir ni una sola carta
D'aquelles que vaig rebre de tu,
No sé si potser m'enyores, però
Segur que no tant com jo a tu.

L'habitació ha quedat tan sola
Jo només m'amago al nostre racó
On van passar cent nits, vint llunes plenes,
Dos llavis, un miler i mig de petons.

Vas traspassar la porta, ara tancada enfront meu,
Vas obrir-te un camí entre l'ombra
I així com vas arribar, vas sortir del món meu.

I vaig haver d'empassar-me tot el dolor
Vaig haver de recórrer mil i un quilòmetres
Vaig haver de deixar, gairebé, de ser jo.

Comentaris

  • et jutjo: no m'agrada / t'animo: m'apassiona[Ofensiu]
    antonvaitot | 09-12-2006

    benvolguda àfrika,
    fa temps que no corria per aquestes terres. l'amor, els estudis i altres feines han fet de mi un gat d'ús comú. I no pas un de solitari com abans. bé, després de fer-me propaganda, m'agradaria animar-te a escriure frases més curtes, més concises, amb més força. si t'agrada la poesia t'animo a que facis us del sonet i t'oblidis de les tirallongues de versos. per saber escriure poemes el que s'ha de saber primer és escriure sonets. un consell: els grans escriptors també són grans lectors.

    els teus estudis, totalment respectables, no et faran poeta. encara que, pel que tinc entès, la upc fa concursos de poesia. anima't i participa-hi si no ho fas. potser pots guanyar alguns calerons que sempre van bé.

    et recomano: baudelaire que està molt de moda

    un petó,
    anton

    Pd. no escrius 'estances sense majúscules' ?

  • avui tot es casualitat....[Ofensiu]
    Noia de vidre | 04-12-2006 | Valoració: 10

    trobo el poema, em perdo en ell i imagino mil imatges pintades amb carbonet... realment fantàstic, sincerament tens ànima de fada dolça embolcallada per somriures. Em fas sentir una caricia nostàlgica que em menja sense pressa el cor... és únic nina!
    ÉS ÉS ÉS.... bufff és massa! un gir de 100º, m'ha enamorat!
    un petonet fort de vidre!!

  • Ai, L'amour!![Ofensiu]
    | 11-06-2006 | Valoració: 10

    Hola Àfrica! He vist el títol a "els últims comentats" i he vingut a llegir-te. El teu poema m'ha recordat molt a una altre, publicat també a RC, que vaig llegir ja fa temps que s'intitula "LA PORTA" d'autor desconegut. Si pots, llegueix-lo, és el complement perfecte pel teu poema, és talment com si l'haguès escrit l'altra mitja taronja... a veure si....
    Una abraçada

  • Bon poema![Ofensiu]
    Arbequina | 11-06-2006 | Valoració: 9

    Sobretot la manera en que trasllades a imatges unes idees tan sentides. M'han agradat molt, sobretot, les primeres estrofes: és una acertada visió de l'adéu. Molt visual... crec que aquesta poesia em meravella per lo visual que és.
    Malgrat tot, hi ha un però: no sent un poema rimat, fas servir dues rimes idèntiques (meu, meu i tu, tu). Això no m'ha agradat. Bé, al cap i a la fi és el primer que vas publicar.
    En fi, veig que he trobat un lloc on anar a buscar bona poesia.

    Fins aviat.

    Arbequina.

  • Un altre cop jo.. xD[Ofensiu]
    Dreams | 30-11-2005 | Valoració: 10

    jiji Ara ja m'he llegit tots els teus relats i m'han encantat tots, de veritat ^^
    Potser el que més, ha sigut el de "La obscuritat del dies sense mi.." perque m'hi he sentit molt reflectida, el que pasa que jo encara no he pogut fer fora aquesta tristesa que m'invadeix dia a dia.. i segueixo tancada dins meu..

    Doncs això, que et seguiré llegint! ^^
    FIns aviat!

  • hola![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 10-11-2005

    No, em dic Laia (Afrika és només el meu pseudònim) i sóc de L'Hospitalet de Llobregat.
    gràcies per els ànims de tots i estic orgullosa de q us agradi!! jeje
    petons.

  • Et dius Àfrica Vàzquez[Ofensiu]
    Joan Ferrer Hernando | 10-11-2005 | Valoració: 10

    Et dius Àfrica Vàzquez Garcia i vius a Badalona?

  • Continua....[Ofensiu]
    Ullets | 31-10-2005 | Valoració: 9

    expressant allò que sents, allò que només es teu, per què es brillant...
    Benvinguda a RC, espero que no deixis de publicar allò que sents...
    i si, estic d'acord amb la Queca... no donis mai l'esquena a la persona mes important de la teva vida, TU.

  • Bones!!![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 17-10-2005

    Hola a tots i totes!
    Moltes gràcies per la benvinguda i per l'ànim que meu donat.
    Volia donar les gràcies a tothom que llegeixi els meus relats, i comentar que em sembla genial aquest lloc perquè mai havia "publicat" res que hagués escrit i m'ho vaig trobar de casualitat... hi ha uns relats per aquí que estàn molt bé. Espero poder algun dia aconseguir superar-los! jeje
    que vagi bé!

  • Afrika!![Ofensiu]
    Queca | 16-10-2005 | Valoració: 9

    Benvinguda nina a la nostra família, que ja és part de la teva.
    Un poema preciós! M'encanta.
    Només un apunt... Això d'haver de deixar de ser tu, per molt gairebé que hi hagi pel mig.... no, no, no! No et donguis mai l'esquena!

    Mil besades bonica!
    I cuida't!

Valoració mitja: 9.45

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159740 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.