Desnivell

Un relat de: Àfrika Winslet

Corria i gatejava,
besant el terra que trepitjava,
reia, et somreia.

L'alzina de la plaça gran
m'atrapava, m'atreia,
imant d'un cos gegant.

Era una nina,
una nena,
una mina de sospirs
que volien esclatar-te
sota el melic.

Parada vora el precipici,
enredada entre els matolls
suaus i rinxolats
de l'atreviment i la innocència,
calibro d'una ullada
el pròxim saltiró
(doble mortal).

I caic
de pressa
per la vessant
més calenta
de tu.

I caic
sense pressa
rodolant
entre pedres
del sud.


Àfrika Winslet

Comentaris

  • Poesia ¿ eròtica ?[Ofensiu]
    ElCostatFosc | 03-05-2007

    Crítica per un poema que no m'ha semblat, en absolut, eròtic.

    Els primers versos ens dibuixen la imatge d'una nena que juga amb un adult. Com que, teòricament, es tracta de poesia eròtica, m'hi esforço per pensar en una noia/dona que juga amb el seu amant . Una interpretació forçada però continuem....

    Els tres versos següents són, senzillament, incomprensibles. Forçant la màquina i buscant desesperadament alguna interpretació eròtica al text, intento imaginar l'alzina com un símbol falic. El darrer d'aquest tres versos, "imant d'un cos gegant" sembla corroborar aquesta improbable metàfora.

    Arribem al grup de versos més críptics del poema. Els sospir que esclaten sota el melic pot semblar una mena de rebuscada al·legoria del sexe oral. Però, en tot cas, resulta tot massa complicat, massa disfressat, com si estiguesim parlant d'una activitat gairebé delictiva.

    A partir d'aquest punt el poema és perd, ja definitivament, en el misticisme més opac. Salts mortals entre parèntesis, precipicis, obscures referències a un cos ¿ masculí ?, les pedres del sud ( metàfora dels testicles ? ) .

    S'ha dit que l'erotisme ha d'insinuar no ha de mostrar. D'acord.
    Però no hem d'oblidar que l'erotisme ha de ser eròtic. I si les insinuacions són tan tangencials, tan difuminades i místiques, el text perd la seva principal raó de ser; que no és altre que la d'erotitzar al lector.

    ..

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159605 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.