L'arbre

Un relat de: Aleix de Ferrater
Dins meu creix un arbre alt,
tot l’any és ple de fruits
i es balandreja suaument
amb l’aire càlid de marinada.
L’ombra s’hi esvaeix amb la posta
i l’arbre, abraçat a la terra negra,
amb la pluja d’estiu s’obre
i cada fulla seva canta.

Comentaris

  • Arbre[Ofensiu]

    Aquest arbre que creix dins teu només pot ésser el d'una persona que, amb l'edat, ha assolit la plenitud, l'equilibri, la maduresa...etc. En definitiva la joia de viure! I ho exposa metafòricament per mitjà d'un arbre i de manera bella, esperançadora i no cal dir encomanadissa. Em demano si hom hi pot demar més? Una abraçada( una embrancada) Nil.

  • Un arbre alt i fructífer[Ofensiu]
    rautortor | 07-07-2022


    El teu idil·li amb la natura et converteix en un defensor de la bellesa silvestre i de tot el que aquesta realitat encomana. I no en tens prou amb contemplar-la, la fas tan i tan teva que fins i tot t’hi compenetres i t’hi identifiques. La metàfora de l’arbre et delata. Ets realment un arbre ple de fruits saborosos, capaç de gaudir amb la marinada i, abraçat a la terra, esperes la pluja vivífica de l’estiu perquè cada fulla canti i regali poesia. Gràcies, Aleix.

  • La natura canta[Ofensiu]
    MariaM | 23-10-2021 | Valoració: 10

    La terra és negra però les fulles de l'arbre canten.
    Amb poc diu molt.
    MariaM

  • Una ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 22-10-2021 | Valoració: 10

    ... ànima descrita d'una forma de natura sublim.

  • L’arbre com a metàfora[Ofensiu]
    rautortor | 11-10-2021


    Qui pogués ser un arbre com el del teu poema! Alt per mirar lluny, ple de fruits per tastar i repartir, que es balandregi amb la marinada. Realment un somni, daurat i generós. Arbre esponerós de dia i íntim de nit, alegre i amb totes les fulles cantant cançons de felicitat.

  • música [Ofensiu]
    Homo insciens | 26-09-2021

    M'agrada tant la música que emanen els teus poemes....

  • Com un quadre[Ofensiu]
    Marteta | 06-09-2021 | Valoració: 10

    Versos pintats com un quadre. Preciós.

  • Abraçar-se a la terra[Ofensiu]
    Marnusa | 24-08-2021 | Valoració: 10

    Sentir-se així ... és un poema tan viu! Tot ell emana força i resiliència. Gràcies per compartir Aleix, perquè "L'ombra s'hi esvaeix amb la posta" i amb la posta tenim l'oportunitat de començar un nou dia.

    Salutacions
    Marnusa

  • Ànima[Ofensiu]
    Ness | 06-08-2021 | Valoració: 10

    Tot rau en les coses més simples que ens ensenya la natura. M'ha agradat l'ànima d'aquest arbre que es balandreja i s'abraça a la terra.
    Un bell poema!
    Una abraçada.

  • M'agrada[Ofensiu]
    Soleia | 30-07-2021 | Valoració: 10

    Has utilitzat una metàfora molt maca per mostrar-te, per expressar com et veus, com et sents. Els arbres són éssers magnífics i acollidors.
    Una abraçada com les que, de vegades dono a algun arbre!

  • Canela fina | 26-07-2021 | Valoració: 10

    Bella imatge, ja saps que a mi sovint m'acompanya la natura també en els relats, m'ha encantat llegir-te de nou i tornar a imaginar, quin arbre més bell.
    Gràcies pel comentari al meu relat "Onada de capvespre". Una abraçada que retorna cap a tu :)

  • Un cant de senzillesa i de vida[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 15-07-2021 | Valoració: 10

    Bona tarda, Aleix,

    Celebro que tinguis aquest arbre dins teu carregat de fruits i que va creixent. Això és senyal que l'has cuidat i mimat durant anys...
    M'ha agradat molt aquest breu poema.
    Passa un bon estiu, una forta abraçada i continua mimant l'arbre interior.

  • La bellesa de la senzillesa[Ofensiu]
    llpages | 15-07-2021 | Valoració: 10

    Paraules entenedores, versets curts, poema minimal·lista... i el resultat t'arriba a l'ànima. Jo el qualificaria de "poema homeopàtic", vés per on. Enhorabona, Aleix, i bon estiu!

  • UN BELL POEMA[Ofensiu]
    brins | 12-07-2021 | Valoració: 10

    Una tendra metàfora que descriu perfectament aquest món interior que tots portem molt endins.
    Per què deu ser que quan he llegit el títol del poema ja he sabut que m'agradaria?

    Que passis un bon estiu, Aleix,

    Pilar

  • Imatges.[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-07-2021

    Una poesia molt bonica, unes imatges molt expressives. Descriure l'interior a partir de coses exteriors sempre és una bona cosa.

  • Sensibilitat [Ofensiu]
    Fidel Català | 11-07-2021

    Sensibilitat a flor de pell.

    Un poema agradable, potent i amb unes imatges de bonior que complauen el lector.

    Bon estiu, senyor Aleix.

    FC

  • La pluja d'estiu[Ofensiu]
    Prou bé | 10-07-2021

    Ens duu frescor i escoltar el cant de les fulles ens porta pau. Un bell poema contraposant la força de l'arrelament a la suavitat d'una brisa! Amb total cordialitat

  • resurrecció[Ofensiu]
    Atlantis | 09-07-2021

    Aquest arbre que duus dins teu em sona a resurrecció i plenitud.

    "L’ombra s’hi esvaeix amb la posta
    i l’arbre, abraçat a la terra negra,"

    Que boniques són aquestes imatges!!!

    M'agrada poder-te llegir.

    Abraçada

  • La teua ànima és un arbre...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-07-2021 | Valoració: 10

    Que li agrada crèixer amb l'aire de la marinada, que vol la teua ànima, quan la pluja d'estiu va caient. Amb un ritme meravellós.
    Gràcies, Aleix per la teva visita i el teu amable comentari al meu "Aprendre a fer l'olla", on em dius que està molt bé.
    Una forta abraçada.

  • Preciós[Ofensiu]
    Endevina'm | 09-07-2021

    Un poema curt, però impregnat de paraules no dites que omplen l'aire que mou aquest arbre de fruites eternes.

    Una vida plena i feliç, la teva Aleix, malgrat els entrebancs que la vida ens ofereix, tu sempre amb el teu somriure, en els llavis, i en les paraules també.


    Ferran (el fosc)

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2638 Comentaris

191659 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).