FREC A FREC

Un relat de: brins


En pujar al tren, hi trobo els mateixos esguards somnolents de cada dia. M’assec amb la intenció de llegir durant el trajecte, però haig de deixar el llibre aviat perquè s’asseu al meu costat un home gran, d’espatlles encorbades i posat trist, que em saluda amb aquell somriure que demana conversa. No em sedueix la idea de parlar amb ell, però l’home en sentir que li retornava amablement el salut, ja ha començat a explicar-me la seva vida.

Mentre les estacions passen rabents, em descriu la felicitat que gaudí al costat d’una dona que estimava amb deliri i el dolor de la seva pèrdua, l’alegria de la paternitat i la tristesa que li provoca l’actual aïllament dels fills; només el visiten esporàdicament...Els seus llavis els justifiquen dient que están molt enfeinats, però una llàgrima furtiva delata la gran tristor que l’envaeix. Se sent buit i fràgil com gerro que després d’haver posseït formoses flors, tan sols li’n queda l’essència.

Com més l’escolto, més em sedueixen els seus mots, m’oblido de la novel•la i comparteixo, frec a frec, sentiments reals; aquella persona que fa poc m’era grisa, ara em pren color. Aprenc de la humitat d’uns ulls, de la tremolor d’unes mans, de l’angoixa d’uns gestos… Els mots que escolto no parlen tan sols d’una vida en concret, parlen, també, de l’exelsitud de l’amor, del turment de la soledat, de l’efimeritat de la vida…

Agafo d’una revolada el mòbil i truco, emocionat, al meu pare:

-Pare, avui plegaré més aviat. Et ve de gust que passegem una estona junts, abans que es faci fosc?

Comentaris

  • Brins[Ofensiu]
    Gabriel M. | 11-09-2013 | Valoració: 10

    Trobo que és un magnífic relat.
    Una abraçada i un miler de gràcies per llegir-me.

  • El batec real[Ofensiu]
    franz appa | 16-07-2013

    El gest de deixar la novel·la i entrar en contacte directe amb el relat d'un vida -una vida, d'altra banda, tan comuna amb una història tan tristament corrent- fa tombar a la protagonista la inèrcia d'un dia i decidir-se a viure a prop de la seva pròpia història.
    Quantes vegades ens hem de lamentar de no haver fet una trucada similar o de no haver aprofitat mésintensament els contactes amb els que ara ja ens han abandonat!
    Lluitem per preservar la vida en els escrits, però el frec a frec del batec real de la vida és indispensable si no volem que els escrits no siguin més que àrids paisatges de desolació, aliens a la vida.
    El teu relat és la crònica d'un ensenyament vital, i un ensenyament vital ell mateix.
    Una abraçada.

  • Escoltar [Ofensiu]
    Naiade | 11-07-2013 | Valoració: 10

    Quan caliu reflecteix el teu relat, carregat d’humanitat !
    Moltes vegades ho he pensat que anem pel món observant rostres aliens, com un passatemps, fins arribar al nostre destí...Que poc en sabem de qui ens envolta...si sabéssim escoltar més, ens podríem llegir el interior ; ajudar a portar la carrega aliena i aprendre. M’ha agradat molt Pilar
    Una forta abraçada un xic emocionada

  • gràcies de nou pilar[Ofensiu]
    joandemataro | 10-07-2013 | Valoració: 10

    pel teu contacte i moltíssimes felicitats pel teu llibre !!!

    bon estiu ! abraçadetes
    joan

  • Parlar[Ofensiu]
    jos monts | 25-06-2013

    ...Un relat malgrat és el pa de cada diè, tots necessitem parlar i que ens escoltin, aquesta la millor teràpia que podem donar i no costa ni 1€ .
    Parla-li a aquell que et sàpiga escoltar.
    Confia en aquell que sap guardar.
    Deixa’t ajudar per aquell que també necessita ajuda.
    !!!No se sap mai, un diè ho pots necessitar tu. PARLAR.

  • Salutació i agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 20-06-2013


    Moltes gràcies Pilar!

    Una abraçada.

    Gemma

  • Quan algú necessita companyia...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 20-06-2013 | Valoració: 10

    Potser et sorprendràs del que et diré però és el que m'ha passat al llegir-ho és que m'has fet emocionar.
    Quantes vegades la pressa o els nostres propis pensaments, no ens fan adonar lo important que pot ser per algú que se'ns posa al costat un simple "bon dia" i entrellaçar una petita conversa si hi veiem predisposició per part de l'altre.
    Fa temps vaig escriure PASSEN ELS ANYS, em sembla recordar que va ser el primer relat, quan vaig entrar a formar part de RC.
    Hi reflecteixo més o menys el que expreses, i el cas és que tot el que hi diu és real. La persona que vaig posar com a protagonista ja no està a l'ocàs de la vida: ja ens ha deixat, ja no està entre nosaltres.
    Quan hi penso, me' adono de que moltes vegades potser no hauria de ser egoista i no pensar tant amb mi mateixa.
    Que donaria per poder agafar el telèfon i poder quedar amb el meu pare per veurens una estoneta més... ja he fet tard!

  • Novel·la aparcada[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-06-2013 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt això d'aparcar la novel·la després d'escoltar l'avi. És un doble sentit de la realitat. La novel·la és ficció; la realitat és realitat. I parlar, una realitat que s'oblida a poc a poc. quanta gent se sent molesta quan simplement li dius "Bon dia". Et responen amb el silenci o, com a màxim, amb un trist gest de cap. Parlem home, parlem! Una abraçada Pilar.

    Aleix

  • Llegir-te a tu[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-06-2013

    és com rebre una lliçó magistral . I no em refereixo tan sols a les ensenyances de la teva companya íntima Minúcies. No. És una lliçó de vida i comportament humà.
    Preciós, Pilar !
    Una càlida abraçada.

  • La realitat del dia a dia...[Ofensiu]
    Annalls | 19-06-2013 | Valoració: 10

    ... fa que moltes persones tinguin una gran necessitat de parlar, d'esplaiar-se , doncs com estem cada vegada més aïllats uns del altres, mes tancats amb les" nostres coses", a vegades s'acaba fent amb un desconegut que no gossa dir-nos que no. Es ben trist... la nostra vida actual plena d'avantatges i desavantatges com en tot els temps, suposo, però el tema de la comunicació , més a l'abast i més lluny que mai.
    Has tocat el tema amb quotidianitat i sensibilitat. M'agrada molt el final.
    Anna

  • podem aprendre molt dels llibres....[Ofensiu]
    joandemataro | 18-06-2013 | Valoració: 10

    però també podem aprendre molt escoltant els altres i avui en dia, que vivim més aïllats que mai, és un bon exercici a fer i a recuperar

    salutacions pilar !!!!

    joan

Valoració mitja: 10