EL POBLE GRAN

Un relat de: Josep Ventura

El carrer desert de veus d’ara
conserva les baranes forjades
dels balcons i les pedres planes
de la vorera.

Els aparadors plens
de somnis de les petites botigues,
ara són portes negres de garatges,
les bicicletes pintades d’il•lusió
són cotxes que no i caben.

La corneta del pregoner deia
que demà a les quatre passarà
el carro dels morts mentre
una pilota apedaçada bota
per la terra enfangada del carrer.

Una dona, amb mocador negre
al cap, porta un feix de llenya
de l’antic bosc del temps.



Comentaris

  • Fas quadres[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 07-04-2013

    Realment, amb els teus poemes fa quadres perfectes. Descripcions justes que creen la idea del que els llegeix. M'ha passat amb l'altre poema, i em passa ara amb aquest.

    Fa certa tristesa veure com canvien les coses, en les contraposicions que fas del que era abans i el que és ara. Perfectament expressat i descrit. Amb la brevetat que, des del meu punt de vista, més intensitat i més força.

    És una meravella de imatge.


    Felicitats i abraçadotes.


    Salz.

  • Records, records[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 11-04-2011 | Valoració: 10

    Com en el meu "Temps d'innocència", els records del poble gran, on han anat desapareixent alguns petis establiments per a donar lloc a d'altres, connecta amb la nostra infantesa i primera joventut. Tot es sobredimensiona en el record i allò que era una cosa sense importància, pren unes enormes dimensions en la nostra ment i en la noció de les nostres vivències.

    Ho has expressat amb una gran claredat i amb un gust poètic molt acurat. Et desitjo molts èxits en el teu camí.

  • Gran poema!!![Ofensiu]
    free sound | 10-04-2011 | Valoració: 10

    Anhel del passat,
    amb desig de present,
    un xic diferent.
    Ben expressat,
    l'encant retratat.
    Felicitats!!!

  • Aquarel.la[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-04-2011 | Valoració: 10

    Tan poques ratlles per descriure tan bé tot un món! aquarel.la , potser en blanc i negre, descrivint amb màgia la tendresa de les imatges. Contrastos agraïts, com el del pregoner anunciant la mort i el bot de la pilota. Frases magnífiques com la darrera del poema, i sensació de bellesa en color sépia. Present i passat alhora. M'encanten els poemes amb noms i congnoms de coses, amb detalls vius que es mouen, humans o inhumans. Vida, sigui com sigui.M'ha encantat! Una abraçada.
    aleix

  • molt bon poema pep[Ofensiu]
    joandemataro | 08-04-2011 | Valoració: 10

    ple de records i melangia d'uns temps passats tan i tan diferents als actuals...
    una abraçada
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josep Ventura

Josep Ventura

116 Relats

491 Comentaris

95988 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Vaig néixer abans de l’any del fred entre Barcelona i Girona, em varen obligar a aprendre una llengua i es varen oblidar de la meva.
El meu vici es llegir, la meva il•lusió escriure.
Sóc un enamorat del mar, apassionat de l’Emporda, i caçador de la muntanya.

Llegir es la gana insatisfeta del pensament.

Les paraules foren inventades com primitives armes contra la desesperació.

regastell@hotmail.com