Decideixo...

Un relat de: Magrat

No es troba a les meves mans triar allò que em depararà l'aventura de la vida a cada moment, però sí que puc decidir com reaccionar davant de qualsevol situació.
Per això, escullo...
... ser com el bambú, flexible, que quan bufa el vent de les desgràcies es doblega, però no es trenca; i quan tot passa es torna a aixecar sempre.
... treure profit de les tristors, que aviat s'esvairan i em serviran per saber valorar millor les alegries.
... treballar per viure, en comptes de viure per treballar; i dedicar la resta del temps a les coses que realment importen.
Decideixo...
... aprendre dels errors, dels quals en trauré lliçons, en lloc de lamentar-me per haver-los comès.
... seguir cometent sempre nous errors que m'ajudin a crèixer, però intentar no recaure en els que ja he superat.
... buscar la part positiva als moments durs, que em permeten trobar-me a mi mateixa i anar millorant poc a poc.
Trio...
... no tenir por de la foscor, sinó curiositat per explorar-la, perquè en ella és on s'amaguen meravelles com la lluna i els estels.
... dels problemes, fer-ne un joc, una bona ocasió per trobar solucions i comprovar que sóc capaç de surar enmig de qualsevol tempesta.
... rebre la mort dolçament, quan m'arribi; satisfeta i feliç pel camí recorregut, i oberta a continuar caminant més enllà...
Prefereixo...
... no culpar els altres dels meus problemes, sinó fer-me plenament responsable de la meva vida i de la meva llibertat.
... "mirar" al meu voltant, amb els ulls i el cor, en comptes de simplement "veure".
... no deixar-me controlar per l'ego i viure des del nucli de l'ésser, lliurement.
Amb consciència, decideixo...
... sentir-me agraïda i en pau, aquí i ara, a cada moment.
... viure l'amor i estimar la vida.


Comentaris

  • Company/ companya...[Ofensiu]
    rnbonet | 31-10-2008

    ...m'hi afegeix als desitjos, a les teues decisons preses. Fa temps que en 'cultive' de semblants... i les flors i llavors que em deixen no han anat malament.
    Salut i rebolica!

  • Molt bon el llistat![Ofensiu]
    RFS1984 | 29-09-2008 | Valoració: 10

    rebre la mort dolçament, quan m'arribi; satisfeta i feliç pel camí recorregut, i oberta a continuar caminant més enllà...

    Tant de bo -i mira que em queden anys que fa menys d'un llustre que sóc adult- però crec que no podria. Preferisc rebre-la dormint, per a no adonar-me'n. El més enllà? Per demanar-lo, almenys, que no quede. I si no la rebre entonant el "Forever young".

    ... treballar per viure, en comptes de viure per treballar

    Això és una quimera per a massa gent que viu com els primers obrers industrials d'Anglaterra: sense oci ni benefici.

    Viure i estimar la vida

    Això sempre!

  • Segur?[Ofensiu]
    ESTEL | 05-09-2008 | Valoració: 10

    Jo penso que ja ho havies decidit ja fa.., per la teva manera de transmetre-ho, per la teva seguretat de que aquesta és la millor manera de continuar, per el teu optimisme....El que sembla és que vulguis regalar a tots aquesta filosofia sàvia de viure, en la cual un ha de aprofitar tot el que li ve, per treure partit a la vida i fer-se més fort, estar més enriquit i com a conseqüència ser feliç. Molt bon regal.

    Jo et segueixo en aquesta filosofia teva, encara que de vegades sembla en el escrits que m´enfonsi, però el que passa és que no sempre puc estar a dalt, tinc moments baixos(el que menys) i m´allibera escriure´ls.

    un petó i segueix així

  • Bones...[Ofensiu]
    natasha | 04-09-2008

    ... decisions i encara millor la forma en què les transmets.
    Una abraçada