De la fam i de la gana

Un relat de: Bruixot

Sovint ens oblidem que és passar fam,
de les fortes punxades de la gana
quan l'estómac és buit pro ple de fam
i despert ens reclama que té gana.

Mentre incomptables nens moren de fam,
amb els ventres inflats i plens de gana
els ulls esmaperduts de tanta fam
que fins han oblidat que tenen gana.

No tant sols per somiar ens queda gana.
Nosaltres, rebotits i buits de fam,
endrapem per delit i sense gana.

La mort estén les ales de la fam,
fam de dolor, fam per tot, fam de gana,
mentre el món va girant farcit de fam.

Comentaris

  • ui...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 18-12-2006 | Valoració: 10

    m'he deixat el vot, que te'l mereixes i molt.

  • Contundent.[Ofensiu]
    ESPIRAL | 18-12-2006

    Sovint, no valorem la sort que tenim de poder menjar cada dia...

    Mentre incomptables nens moren de fam,
    amb els ventres inflats i plens de gana
    els ulls esmaperduts de tanta fam
    que fins han oblidat que tenen gana.

    Prenc la duresa i la brutal realitat de les teves paraules com exemple, per veure si entre tots podem colpejar les consciències.
    Més que la forma magistral però, de la mètrica i la rima del poema, m'ha impactat més el missatge que transmets.
    1abraçada i Bon Nadal.ESPIRAL.

  • t'estimo.[Ofensiu]
    gypsy | 07-10-2006 | Valoració: 10


    Els teus mots parlen de tu i el que diuen és que no ets un ésser indiferent ni un home endut per la inèrcia salvatge que ens estira món avall.
    La teva rebel.lia et salvarà i dintre teu brotarà estranyament, una flor blanca, simbol de que quelcom pot canviar sostenint una ploma i un paper.

    No ho dubtis, això no pot ésser per sempre.

    petons.

    gypsy

  • em trec el barret![Ofensiu]
    ROSASP | 22-09-2006

    És molt més que un exercici literari el que has aconseguit amb aquest poema.
    Ja no sols per la mètrica i la rima, sinó per l'efecte dels significats que van agafant aquestes dues paraules.
    Crec que el més difícil és poder donar forma a un missatge com aquest dins d'aquesta estructura i que s'uneixi sense resultar forçat.

    Un treball molt currat, on la repetició és potser el motor que fa girar amb més força el sentit del poema.

    Si saps quelcom més de la mètrica dels haikus i les tanques, ja m'ho faras saber...

    Ei, per cert, a veure si algun dels contes ja va sortint del forn; tinc una curiositat gairebé morbosa.

    Una abraçada!

  • Amb una idea magistral,[Ofensiu]
    pseudo | 22-09-2006 | Valoració: 10

    Has pogut evadir-te de la preocupació de la rima del sonet, i has pogut dedicar-te a una cosa més complicada, si més no per a mi, la mítica síl·laba tònica a la sisena síl·laba, i a més a més quadrant el nombre de sil·labes!

    I és que la repetició en el mot final dels versos en aquest cas no s'ha de veure com un defecte del poema sinó com una virtud, doncs dòna molta força a la resta del poema.

    El títol tampoc podia ser millor.

    Enhorabona per aquest gran poema!

  • perdona que no t'hagi comentat fins ara, he estat sense ordinador[Ofensiu]

    un munt de dies, ho sento MOLT!

    Ets un geni!Ja he llegit els poemes en el llibre guanyador de Relats!Ets un krac!

    A més d'un virtuós de la poesia ets un home just i bondadós, perquè denuncies la injústicia davant la qual tots fem un poc "l'orni"

    Cal denunciar sense parar i parlar-ne i cridar-ho als quatre vents...

    una abraçada Bruixot i perdona el retard!

  • Un poema ple[Ofensiu]
    Simon | 21-09-2006

    de paraules fortes i d'idees fermes, unes i les altres ben exposades.

    Encantat de llegir-te.
    A reveure, SB

  • Bon exercici![Ofensiu]
    angie | 20-09-2006

    Un sonet obert (per allò de la "a"), curiós, curiós...

    I la fam ens omple el cervell encara que no tinguem gana...

    M'agraden aquests teus poemes profunds i alhora tractats com una mena de joc literari...

    una abraçada, Xavier!

    angie

  • No es pas oblidar[Ofensiu]
    Melcior | 19-09-2006

    Però la gran majoria, per edad no sap que es, ni
    la fam ni la gana, i no es valorat de forma justa.
    Endavant.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211968 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.