Cerimònia de l'adéu minuciosament preparada

Un relat de: Bruixot

Vaig preparar la cerimònia a consciència. Tots els detalls ajustats amb minuciositat. Sobre la taula, dues veles enceses, entaforades a la boca de ampolles de cervesa buides, i amb un platet a sota per la cera gotejant. Sense estovalles. Ni plats, clar, no calien.

En rotllana, tretze cadires. La meva, més alta i grossa, fosca, imperial. L'ocasió era irrepetible, s'ho valia. Les altres cadires, petitetes, com corresponia al comensals. Vaig anar asseient-los un a un: el Pinotxo amb el nas que se l'hi anava il·luminant a intervals, una Nancy negra, amb la roba estripada de tant arrencar-li, el barrufet rondinaire, la barrufeta i el gran barrufet, cinc putxinel·lis (el llop, la caputxeta, l'avia, el caçador i un dimoni), el Mazinger Z i una nina bòrnia, amb els cabells ratats i sense cames ni braços.

Després vaig posar el instrumental: unes estisoretes de les ungles, unes per tallar els cabells, un cutter mig rovellat, un tallant dels que sempre surten a les pel·lícules de por, i, clar, un cullereta. També un drap prou gran per embolicar-me la mà.

Primer vaig repartir les ungles: les del polze, partides en dos, perquè sumessin dotze. Després em vaig anar tallant flocs de cabells un a un, posant-los al voltant de les ungles, com formant un niu.

El comensals em miraven amb curiositat.

-Espereu-vos a que acabi de servir-vos!-els vaig dir amb cantarella.

Dos llampecs, gairebé consecutius, van il·luminar el menjador. Després el tro. Estripat.

-Avui plorà a bots i barrals, ja toca, tanta pols de merda omplint-me els mobles i el terra i els cabells...

La Nancy, que sempre ha estat una poruga, va fer un rictus de por. No era hora de fotre un escena, coi. El Pinotxo va riure per sota el nas. Vaig respirar fondo, tres cops, abans de seguir.

El cutter va tallar la pell de la panxa com si fos mantega. Primer, un tall longitudinal. Després un altre més avall, paral·lel. Un parell de talls verticals a cada extrem, per a formar un rectangle perfecte.

-Sabeu, el rectangle auri és el súmmum de la bellesa proporcionada. Així ho creien el grecs, que d'això en sabien un munt.

La barrufeta murmurava una cançoneta enganxosa, no sé què de que sempre pensaré en tu i mai t'oblidaré. Bajanades.

-Silenci, collons!

M'estaven fent perdre la paciència, i ara no era hora de posar-se nerviós.

Vaig agafar la cantonada del rectangle, i vaig començar a estirar. La pell, amb un bona capa de greix a sota, va sortir amb facilitat. Es varen veure alguns puntets vermells, dels capil·lars que hi anaven a parar, i res més.

Vaig estirar-lo sobre la taula, el vaig partir en dos longitudinalment, i cada tros en sis parts. Després el vaig anar col·locant a sobre del niu que formaven els flocs de cabell, com si fossin una teulada.

A partir d'aquí tot va anar molt més ràpid.

Vaig agafar el tallant i d'un cop sec em vaig escapçar el dit petit de la mà esquerra, just en la primera juntura. El dolor va ser agut, però prement amb força les dents el vaig aguantar. Després vaig tallar un segon tros, i finalment el tros que faltava fins a la mà.

Vaig seguir fent el mateix amb els altres tres dits de la mà esquerra, sense el polze.

-Quatre dits, tres trossos per dit, fan dotze trossos, eh?

Em vaig embolicar la mà amb el drap, per evitar que tot quedes tacat de sang, i vaig repartir els trossos de dit un a un, posats drets a sobre el rectangle de pell.

Un altre llampec. Un altre tro. Estartratatacac!

-Amics, adéu! Marxo cap a l'edat adulta. Ja mai més us veure!

I, amb un moviment sec, em vaig buidar l'ull esquerre amb la cullereta.

Comentaris

  • t'hagués posat un 10, però...[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 09-10-2006 | Valoració: 9

    el trobo un xic escabrós, per molt que també el trobo un bon recurs per expressar "el mal", el dolor de la pèrdua.

    Consegueixes que al lector se li posi la carn de gallina... Fas que el procés gairebé inconscient de passar de nen a adolescent i a adult ,es relenteixi de manera que la visió seqüenciada doni la força, terrible del canvi; aconsegueixes que, el despullar-se per sempre d'un jo, per a passar a un altre jo, sigui d'un realisme esgarrifós" Felicitats!!

    Veig que has entrat al teu laboratori màgic i n'has tret un comentari poètic pel meu relat del metro ple de "jos"

    Ets un cas! Però, tractant-se d'un bruixot era d'esperar semblant facècia.

    deu ser emocionant entrar als teus tubs d'assaig feta una iaia i sortir-ne feta una escombra voladora...Ho provaré un dia...màgic, esclar!!

    gràcies per la teva màgia "blanca", tan blanca com un floc de neu!

  • Vaja, vaja![Ofensiu]
    Unaquimera | 04-10-2006 | Valoració: 10

    Un relat elaborat a consciència per narrar una ocasió única: el comiat definitiu a la infantessa, fet amb premeditació alevosia i paciència.

    Els trons i els llampecs serveixen de música de fons per assenyalar els diferents actes que el gran mag va desenvolupant davant el seu públic incondicional.

    Després del terror, la fantasia. O ambdós elements ben barrejats, amb mestria... amb una certa frialtat fins i tot. No hi ha dolor? no hi ha emocions? no hi ha cap pensament de recança? ni un moment de feblesa? ni un dubte davant el que vindrà? Potser un cert indici d'humor? negre, per suposat!

    He gaudit d'aquest relat, que m'ha sorprès per la seva originalitat temàtica i per l'enfocament un xic desmesurat.

    Ja t'havia llegit i comentat anteriorment: mai em deixes indiferent amb les teves paraules, així que tornaré per aquí de nou... Entre tant, t'envio una abraçada donada a consciència ( si la vols rebre, és clar, si no és així, esquiva-la i llestos )
    Unaquimera

  • Sthephen king proposa [Ofensiu]
    David Gómez Simó | 04-10-2006

    que una historia de por ha de reunir diferents trets:

    la foscor o la nit,
    la quotidianitat,
    un monstre (a poder ser pelut i que repti),
    nens,

    i així fins a un total de deu "ossets", diu ell. No crec que tingui que ser obligatori seguir-los, però considero que una historia de terror ens té que aportar una imatge molt clara mitjança'n la descripció de l'entorn i de l'acció. Per això, el relat breu, molt breu, no em sembla el millor terreny per treballar-lo.

    Amb tot això, que puc dir del relat?. Doncs que m'ha agradat el to irònic, de humor negre, que s'hi respira, aquest punt de mala llet més propi d'un còmic de Creepy (els dibuixos d'en Richard Corben hi dirien per aquest pas a l'edat adulta), tant sols falta que hom s'animi a il·lustrar-lo.

  • Òndia que bó![Ofensiu]
    Màndalf | 02-10-2006


    Ara ja sé com va anar la infància del Capità Garfi !! No sabia com es va quedar sense mà i sense ull!! I mira que fa temps que estic a l'edat adúltera!

    Sorprenent i original !!
    Ets un pou d'imaginació, un dia t'emborratxaré i et prendré totes les llibretetes, ho juro per Snoopy.

    (Jo tampoc apostrofo les ampolles de cervesa. Són massa importants. I el instrumental no diguem!)

    Salut i força

  • HOLA BRUIXOT[Ofensiu]
    meral | 27-09-2006 | Valoració: 10

    He llegit el teu relat tres vagades. He entés de com perdem coses en entrar a l'edat adulta, se'm acut la incència, la ingenuitat, la sinceritat, l'esponteneïtat...Però la teva manera d'explicar-ho és molt plàstica.
    Fins a la propera.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211961 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.