Capvespre

Un relat de: Aleix de Ferrater

Ara que som el murmuri de la tardor,
el temps d‘envermellir-nos,
d’assaborir el xerric del balancí,
ara és l’hora del tacte calent de la tassa.
Escoltaré els punts suspensius
amb el descens de la tarda apagant-se
i el xiulet del tren de tres quarts de vuit
serà de nou el rellotge.
No escoltaré de moment les notícies,
darrerament encongeixen el riu.
L’olor és de llenya, els bots del batec,
les campanes anuncien missa de vuit.
D’aquí mitja hora baixarem a la plaça
amb el paraigua i els vells guants de llana
i al costat dels que hi som i no hi som,
cantarem per implorar la llibertat que ens han pres.

Comentaris

  • Ni mes ni pús![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 14-04-2019 | Valoració: 10

    Sóc el Miquel, des de Mallorca, l´illa de la calma!

    Estic de Capvespre, i a cap de llegir el teu relat *CAPVESPRE* tota la raor del món, quanta veritat, ara mateix mas tele transportat!

  • Quanta veritat![Ofensiu]
    Materile | 12-03-2019 | Valoració: 10


    Quin goig llegir-te, prosa o poesia, tot ho brodes!
    Aquest Capvestre, m'ha fet reviure aquesta etapa punyen que estem vivint.
    Felicitats per tot el que fas.
    Sovint passo per davant d'on treballaves, els ulls et busquen i un sospir tist i apagat se m'escapa: et trobo a faltar.
    Una abraçada amiga,
    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Aleix![Ofensiu]
    joandemataro | 04-01-2019 | Valoració: 10

    Quin plaer llegir- te, com sempre fas música amb les paraules .No és només el que vols transmetre sinó com ho fas...Ets un mestre!
    Una forta abraçada des de Mataró!
    Joan

  • Gràcies amic Aleix[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-12-2018

    Gràcies per la teua amabilitat de seguir llegint la composició de PERLA DE VELLUT, que veig que t'ha agradat i per la teua valoració. Seguiré acabat la composició, que em falta l'última part.
    Et desitge un bon Nadal, que ho hagis passat molt bé amb la teua familia.
    Una salutació cordial...
    Perla de Vellut

  • Bon Nadal! [Ofensiu]
    Loira Durban | 21-12-2018

    Bon Nadal, Aleix!

    Has esculpit cap microrrelat al concurs "Arts" ? Jo hi tinc les meves "Quimeres". A veure si ens hi trobem. Somiant, escrivint...

    Una abraçada!

    Marta

  • Gràcies Aleix...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2018

    Moltes gràcies, Aleix, per llegir-me el poema de "PERLA DE VELLUT", /1ª PART/, i per la teua valoració. Espere que et vaja bé i continuaré amb la següent part d'aquesta composició.
    Que passes un bon dia i un Bon Nadal,
    una salutació cordial...
    Perla de Vellut

  • Molt bo[Ofensiu]
    walrusluli | 16-12-2018 | Valoració: 10

    Com sempre, m'ha agradat molt. Suposo que, com molts, sento que has expressat molt encertadament el què sentim. I ho fas desprenent molta pau i fermesa. Ens faran falta molts més poemes... i fermesa!

  • Combrego...[Ofensiu]
    llpages | 16-12-2018 | Valoració: 10

    del tot en el que dius. El poema comença convidant a arraulir-se amb la manteta a la butaca vora el foc, amb un bon llibre entre les mans i xarrupant la tassa d'infusió ben calenta. Però la realitat fora de l'escalfor de la llar és ben altra i cal fer el que tan bé descrius al final del poema: aixecar-se i manifestar-se, pacíficament i tossuda. Aquest contrast entre el que et demana el cos i la inquietud de l'ànima està tan ben reflectit en el teu text que hi combrego del tot. Seguim perseverant, el teu poema anima a fer-ho. Una abraçada plena d'admiració.

  • llibertat perduda.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 29-11-2018 | Valoració: 10

    En aquest poema no només el començ de la llegida és fa entrant per la porta grossa, com la d'una catedral!, pel seu lirisme extremadament emotiu i líric. Sinó que finalitza sortint per la porta secreta del darrera, amarat de bellesa i amor patri per a acomplir una noble missió que no és altra que reclamar la llibertat perduda. Aleix, quanta passió i sensibilitat copso dins teu.. Salut, Nil.

  • Entranyable [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 29-11-2018 | Valoració: 10

    el moment de repòs abans de baixar a la plaça a cridar per la llibertat. Entranyables els moments d'assaborir xeric de balancins, escoltar els punts suspensius i olorar la llenya. Quina pau!

    Vull dir-te, company, que el pinxo de la Pobla encara n'ha fet un altre de numeret. Tenim a la comunitat índia dels Estats Units en peu de guerra, amb les plomes posades i les fletxes a la mà, després d'haver sentir dir-li que, total els americans van matar quatre indis, que dir jo que devien de ser la Pocahontes, El Toro Sentado, El Jerónimo i el Ojo de Halcón. Bé, suposo que ja ho has llegit a algun lloc.

    Una abraçada

  • Excel.lent: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2018 | Valoració: 10

    Molt bo, ho has plantejat amb molta sinzeritat i amb paraules quotidinanes i amb molt sentit de la resposabilitat.
    Un salut cordial... Aleix.
    Perla de Vellut
    Rafael Molero

  • Gràcies Aleix [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2018

    Gràcies Aleix per la teua valoració per al meu poema de "Escriure't i amar-te" i per la tuea amistat.
    Un cordial salut...
    Rafael Molero
    Perla de Vellut

  • Escoltar els punts suspensius[Ofensiu]
    Josep Maria Basté Framis | 28-11-2018 | Valoració: 10

    El capvespre sempre és una invitació a estar més atents, i més sensibles, als punts suspensius de la vida. És en ells on bategen amb passió toles les nostres emocions.
    M'ha agradat molt, et felicito.

  • Llibertat![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 28-11-2018 | Valoració: 10

    Cada vers és un homenatge a la nostra vida quotidiana. Una quotidianitat que ens ha regalat la vida, perquè l’aprofitem en fer valdre coses senzilles. La teva poesia, anar a cantar tots els divendres a la plaça del ajuntament o ballar el diumenge davant de la presó de Lledoners és com fer un petó a algú que està patint una injustícia.

    Una abraçada, també, per tu i pels presos politics.

    Pinya de rosa

  • sensibilitat en paraules.[Ofensiu]
    Atlantis | 28-11-2018

    He retrobat un poema ple de sensibilitat i de retorn a aquestes sensacions tan quotidianes i tan boniques, que són difícils de trobar en paraules. Tu ho saps fer. I al fons la realitat i l'esperança. He estat absent molt temps però avui m'ha vingut de gust donar una volta per aquí. Abraçada.

  • Perfecte[Ofensiu]
    Montseblanc | 28-11-2018

    De vegades m'aclapara la teva sensibilitat i com aconsegueixes traduir-la en lletres. Aquest poema m'ha anat traient les forces a mesura que el llegia, com si em relaxés, com si jo escoltés el xerric del balancí o les campanes. És com si regalessis un trosset de la teva vida, perquè ens hi fiquem a dins, a la teva pell. Totes les sensacions, les alegries i les penes, l'esperança...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189920 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).