VOL DE PAPALLONA

Un relat de: aurora marco arbonés

VOL DE PAPALLONA

«Deixa'm que et pentini, mare.»
Llisca, obstinada, la pinta
per entre les flonges ones
de carbó i de quitrà blau.
Rera la persiana closa,
fereix el sol de migdia
i bull l'aire del carrer.
La pinta va amanyagant
la cabellera sedosa
i, a la butaca de boga,
la marona foragita
el cansament del matí,
Les fatigades parpelles
ja fan vol de papallona
mentre van morint als llavis
murmuris de complaença.
La ràdio vessa un bolero
i les mosques, persistents,
s'agremien en les restes
d'una llesca de meló.
"Deixa'm que et pentini, mare".
El raspall, amunt i avall,
ressegueix el seu camí
amoixador, sense treva.
L'espill de l'aparador
contempla el rostre ensopit.
"Que n'ets de bonica, mare",
fa la nina, embadalida,
mentre juga a perruquera
amb brodat pentinador.






Comentaris

  • No ho sé pas![Ofensiu]

    Tot sovint m'agrada anar a les golfes d'aquest bloc amb l'objectiu de descobrir relats o poesies que em puguin delectar. Vet aquí que acabo d'ensopegar amb aquest teu. Llegint´-lo m'ha traslladat al temps de la meva minyonia més remota. Si, jo en aquells temps era un ros de mal pel a qui agradava fer tota mena d'entremaliadures, que no és el mateix que bretolades!, Jugàvem a guerra, a saltar i pujar al arbres. Però, en el meu cas, també, a banda d'aquests llocs propis dels cadells mascles d'aquell temps, m'agrada quan la mare feia mitja, pentinar els seus cabells sedosos, rossos i ondulats. Hi passava la pinta una i altra vegada i en acabat, els crespava fins embolicar-los de mala manera.... Tal volta això no era normal que ho fes un nen podria pensar algú, o potser això era un clar indici de que acabaria seguint jo un altre camí en quan a les meves preferències sexuals, no ho sé pas! Perquè d'amanerat no en tinc ni un borrall, ans tot el contrari! o potser li dono masses voltes i tan sols volia dir que m'estimava la mare amb bogeria de nen de cinc anys. No ho sé pas!

  • Serenor amorosa[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 26-09-2017 | Valoració: 10

    De vegades que poc costa fer sentir estimació i amor.

    Quina imatge més càlida, amorosa i entendridora. Quanta falta ens fa en temps tan convulsos com els que estem vivint.

    L'enhorabona i una abraçada,

    Jordi

  • commou..., el teu vol de papallona...[Ofensiu]
    teresa serramia | 10-05-2011 | Valoració: 10

    una exquisida sensibilitat, la teva, aurora...
    ës un retrat, una pintura delicada de textura trabada de sentiments a flor de pell, el teu relat.
    profundament s''hi respira la pau d'un matí perfumat d'una vida compartida. entrellaçada de molts moments que han gestat una relació d'amor més enllà del temps.
    felicitat, aurora. I gràcies pels teus comentaris delicats i comprensius ...
    com tu.

  • Tendre[Ofensiu]
    sigbar | 28-01-2011 | Valoració: 10

    és el regust que m'ha deixat a l'ànima, adobat amb un sentiment de familiaritat pròpia ja que en els records d'infatesa de la meva pròpia mare n'hi ha un de molt semblant, el de pentinar la seva tia dia rere dia fins arrivar a ser un dia el personatge dels seus jocs: perruquera. Moltes "facilitats"!!!!!!

  • molt bonic i dolcet poema[Ofensiu]
    joandemataro | 04-01-2011 | Valoració: 10

    espero que els reis et portin molta felicitat
    una abraçadota mataronina
    joan

  • Meravellosos haikus[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 22-12-2010 | Valoració: 10

    M'han agradat tots. Utilitzes unes metàfores molt visuals, que et fan imaginar, de seguida el paisatge.
    Però, en aquestes dates, l'últim m'ha arribat al cor, que és on es troba l'escalfor de la que parles. La família reunida, alegria als ulls, il·lusió per als petits, la taula plena de bones menges i cava per a fer esclatar les rialles...

    Que Déu us beneeixi a tots.
    Una càlida abraçada de Nadal

  • Subtil [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-12-2010 | Valoració: 10

    i delicat aquest poema que embolcalla records que , mai, el temps podrà endur-se .
    Molt bones festes, Aurora i rep una abraçada enorme.

  • Encisador![Ofensiu]
    Unaquimera | 07-11-2010 | Valoració: 10

    Un títol preciós per a un poema encisador!

    M'admira com has aconseguit un ritme tan adequat per a la imatge que, vers a vers, van perfilant els mots, fins al punt que cada paraula, cada línia, i totes elles en conjunt, llisquen suaument davant els meus ulls de lectora encisada...

    L'harmonia d'aquest Vol de papallona amara l'atmosfera al seu volant i destil·la un somriure dolç a partir del tendre record que evoca perfectament.

    Enhorabona, Aurora: has aconseguit un vol perfecte!

    T'envio una abraçada suau, com el parpelleig de les ales d'una papallona,
    Unaquimera

  • Temps d'innocència[Ofensiu]
    Núria Niubó | 10-09-2010 | Valoració: 10

    De la tendresa d'unes petites mans juganeres a la tendresa d'uns versos que brollen del cor al compàs d'uns records.
    Ens descrius l'escena amb naturalitat i senzillesa. Amb la mateixa suavitat en que llisca la pinta, les teves paraules em transporten a la meva joventut , recordant-me les estones que passava tot pentinant la meva iaia.

    L'amor i la innocència són els protagonistes d'aquest bell poema.

    Un brindis pel teu magnífic poemari "Temps d'innocència"

    Una abraçada de tot cor,
    Núria

  • Tendresa[Ofensiu]
    Naiade | 08-09-2010 | Valoració: 10

    Només un cor sensible pot escriure un poema tant emotiu i ple d'amor.
    Enhorabona Aurora.

    Una abraçada

  • Sento la papallona[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-09-2010 | Valoració: 10

    Relat amorós i descriptiu ple d'humanitat.
    Molt maco, Aurora.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251274 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.