Vides

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Mai no hauríem sospitat
que una tal placidesa acabaria
per instal·lar-se al capdavall
dels nostres somnis més pregons.
Probablement tampoc
no hauria mai estat, aquest, el teu desig.
Però les coses passen
de les formes més inesperades
i avui mirem enrere i no sabem
si aquelles vides que vàrem voler viure
haurien mai arribat a ser nostres.

Comentaris

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Preguntes...[Ofensiu]
    onatge | 06-12-2008 | Valoració: 10

    Fer-se preguntes sobre un passat que no ha existit en comú, o que ha seguit camins dieferents, sempre és un interrogant.
    Però no podem deixar de fer-nos preguntes, al capdaval què som sinó un interrogant..., que de vegades tenim la sort de compartir, o no...

    Un poema clar i entenedor, per rellegir-lo i reflexionar-hi.

    Salut.
    onatge

  • llegeixo[Ofensiu]
    ANEROL | 04-09-2008 | Valoració: 10

    i gaudeixo d'un poema senzill i expressiu

  • La senzillesa és bellesa...[Ofensiu]
    F. Arnau | 04-09-2008 | Valoració: 10

    Amic Antoni!
    Aquest cant teu a l'amor viscut, potser fruit de l'atzar, és una demostració de que la senzillesa és bellesa.
    Tota la senzillesa que regalimen els teus versos li donen una gran tendresa i, efectivament, com dius molt bé, les coses passen...
    " i avui mirem enrere i no sabem
    si aquelles vides que vàrem voler viure
    haurien mai arribat a ser nostres."

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    PS La casa de la foto és on vius?
    És molt maca, i sembla un indret força tranquil...

  • vides furtives[Ofensiu]
    franz appa | 02-09-2008

    les dels somnis i les dels relats que ens expliquem (a nosaltres mateixos, als altres). Relatem el que no hem pogut viure? O vivim el que no podem relatar?
    Vides. encreuament de llibertats limitades... fins a la gran negaci´ño de la llibertat, la mort darrera i última.

    Salutacions,
    franz

  • Crec que has aconseguit...[Ofensiu]
    hipocrates | 26-08-2008 | Valoració: 10

    la senzillesa que dius que buscaves. Em sembla un poema tranquil, amb aquell punt de desencís, de totes maneres, que té tot el que escrius. Per bones que siguin les coses, potser al capdavall, com dius tu, podrien haver estat encara d'una altra manera.
    M'agrada que abandonis la rigidesa (encara que m'agraden molt els teus decasil·labs) i t'alliberis.
    Una bona via, la que has pres.

    Hipo.

  • Em sap greu...[Ofensiu]
    bocidecel | 25-08-2008 | Valoració: 10

    ...no haver-te llegit fins ara, intentaré recuperar el temps perdut.
    Poema preciós en els records, en els sentiments, en les imatges que faig meves, perque les teves paraules em permeten anar més enllà i comparitr la sensació d'una vida plena. Una vida que no ha seguit cap guió predeterminat, perque no li escauen els guions, només podem posar-hi algunes pedres angulars o fonaments si son capaços d'encarbir també l'atzar.

    Una abraçada.

  • magnífic poema,[Ofensiu]
    micanmica | 25-08-2008 | Valoració: 10

    i, sobretot, m'ha encantat la part final:
    Però les coses passen
    de les formes més inesperades
    i avui mirem enrere i no sabem
    si aquelles vides que vàrem voler viure
    haurien mai arribat a ser nostres.

    és ben cert que, normalment, allò que creiem que passarà de determinada manera ho acaba fent d'una altra totalment diferent, i que, allò que mai hauriem pogut imaginar que passés, es fa realitat. Llei de Murphy! (igual que quan agafes el paraigües i no plou, o quan te'l deixes a casa i el cel sembla que et caigui al damunt...)
    una abraçada! i felicitats

  • Vides[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 24-08-2008 | Valoració: 10


    La teva poesia si que segueix viva al meu cor ple d'espurnes. Gràcies als teus relats tan bons. Gràcies.

    Salutacions
    ullsblaus1

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145329 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).