Una cita prematura

Un relat de: Joan Gasset Vilaplana
UNA CITA PREMATURA”

El vaig conèixer a l’Editorial, en Ràfegues, el meu cap, mel va endossar;
-- Atent lo tu, deu dur un original com sempre, d’aquells que estant bé, però. . . . . tu mateixa.
Va entrar i és va asseure davant neu. Em va lliurar l’original, sense deixar de mirar-me, va parlar poc. Que tindrà ?. Vaig pensar; dotze anys més que jo?. Quinze ?
-- Li donaré una mirada i si crec que so val, el passaré al Consell de Lectures – li vaig dir –et trucaré amb el que hi hagi.
Em va donar les gràcies, agafant-me la ma amb les dues seves, i en va clavar un parell de petons especials, càlids.
-- Apart del meu original, de contes, he tingut un gran plaer en conèixer –te, a en Ràfegues ja el tenia molt vist, i segurament, ell a mi també –va dir-me

No mel vaig poder treure del cap en tres dies. Al quart el vaig trucar per quedar amb ell, descaradament en una cita personal, al meu pis, aprofitant que era sola, ja que la “Bego” era al seu país a visitar als pares.
Segurament em vaig precipitar.
-- Que et sembla que podem fer – li vaig dir jo.
-- El que tu vulguis, pren la iniciativa – va dir ell.
Havia de donar-me presa,. No volia dubtar més , així que em vaig treure el sostenidor i les sabates.
-- És com si la funció s'interrompis avanç de començar – va dir ell – serà millor que et vesteixis.

Varen passar quinze dies, i em va trucar al mòbil, jo era treballant a l’Editorial, reunida amb un autor, jove promesa.
-- És només un moment Que et sembla si ens veiem aquesta nit?.
-- No sé. . . . aquesta nit acabaré tard. Tinc molt merder aquí, et trucaré si acabo a temps .

No sé si la seva veu em va semblar més atraient que la primera vegada. O la pausa que va fer en el temps, em va tenir desitjosa, O que el volia tornar a tenir a prop per mostrar-me despullada als seus ulls.
Si les seves armes més poderoses eren la seva maduresa, i el saber estar, esperant-me pacientment la meva era la joventut.

06-02-2014











.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Joan Gasset Vilaplana

Joan Gasset Vilaplana

24 Relats

10 Comentaris

14539 Lectures

Valoració de l'autor: 9.00

Biografia:
Vaig nàixer a Madrid, durant la segona República (19-11-33), fill de pare català (Lleida) i de mare Alacantina. (Benimarfull). Que eren interinament per feina a Madrid.
Quant tenia 4 anys (acabada la guerra dita Civil ), varen tornar a Barcelona, ara amb mi.
És pot dir que soc autodidacta, i aprenent, dons no he tingut estudis literaris. El meu primer conte els vaig escriure als 72 anys (2006)
Novel·les més llargues;
Vint-i-tres dies d'agost
L'avia Remei
Radio Catalunya Independent
"Cogida en la Maestranza".
18 Contes Inversemblants.
El net de'n Kees Popinga
Johan Popinga



Me les podeu demanar a jgassetvilaplana@gmail.com