LA VICTIMA

Un relat de: Joan Gasset Vilaplana

LA VÍCTIMA.

A la comissaria dels mossos d’esquadra és va rebre una trucada inversemblant.
És la comissaria dels mossos ? – va dir una veu angoixada.
Si, Que li passa senyor ? – va respondre el policia de guàrdia.
Soc l’assassí, i vull denunciar a la víctima, està decidia a que la mati, i ja no sé on amagar-me per evitar-ho.
Vol dir que això que diu no és precisament a l’inrevés – va dir-li el policia que en vint anys de servei mai s’havia trobat amb una altra.
No, de cap manera, m’assetja nit i dia. Han de detenir-lo urgentment
A veure – va dir el mosso fent un esforç de paciència – Quins motius te vostè per assassinar a ningú ?.
L’únic motiu que puc tenir, és la seva perseverança per ser assassinat. Si no para em temo que acabaré matant-lo.
Està bé – De qui és tracta ; digui’m el nom i totes les dades que pugui d’aquesta suposada víctima, i pel que fa a vostè val més que abans de cometre el crim és passi per la comissaria afer la denuncia per escrit.
És el meu sastre; un tipus baixet i calb, que com ja li he dit em segueix nit i dia, I en les seves paraules i la seva mirada és veu clarament que vol ser assassinat.
En aquest moment el policia va oir a traves del telèfon la detonació d’un dispar de pistola.
Que ha estat això !! --, va dir el mosso. -- Qui ha disparat ?.
Qui vol que haguí desparat ?. Jo; l’assassí – va dir el denunciant –si en lloc de fer perdre’m el temps amb tanta pregunta, haguessin detingut a la víctima, ens haguéssim estalviat el crim.
On és vostè ? !! – va exclamar el policia.
Però l’assassí ja havia penjat, va donar una ullada al cadàver estès al costat de la cabina telefònica, és va dirigir a la multitud de gent que s’havia aproximat i els va dir.
No és preocupin el mort era reincident, una víctima professional, no era la primera vegada que volia ser assassinat, ja estava fitxat.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Joan Gasset Vilaplana

Joan Gasset Vilaplana

24 Relats

10 Comentaris

14544 Lectures

Valoració de l'autor: 9.00

Biografia:
Vaig nàixer a Madrid, durant la segona República (19-11-33), fill de pare català (Lleida) i de mare Alacantina. (Benimarfull). Que eren interinament per feina a Madrid.
Quant tenia 4 anys (acabada la guerra dita Civil ), varen tornar a Barcelona, ara amb mi.
És pot dir que soc autodidacta, i aprenent, dons no he tingut estudis literaris. El meu primer conte els vaig escriure als 72 anys (2006)
Novel·les més llargues;
Vint-i-tres dies d'agost
L'avia Remei
Radio Catalunya Independent
"Cogida en la Maestranza".
18 Contes Inversemblants.
El net de'n Kees Popinga
Johan Popinga



Me les podeu demanar a jgassetvilaplana@gmail.com