Serveis mínims

Un relat de: ginebre

Per causa d'un prematur accident, els brots nous, densos i plens de sàvia preparada, van ser brutalment escapçats.
Es dessagnaven, i unes mans de llauna, amb intencionada fredor, van aturar l'hemorràgia.
No va morir la planta, ans va viure, o migviure en realitat.
Car no es va aplicar amor a la ferida, sinó solament l'estret sentit del deure.

Comentaris

  • Seguir endavant...[Ofensiu]
    Fredegard Dogwood of Shadydowns | 17-03-2008 | Valoració: 10

    ...despres del trauma. Suposo que és aixó del que tracta aquest poema. S'ha de seguir endavant, encara que sigui a mig gas, no val ni parar ni fer marxa enrrera. La vida continua i no ens en podem despenjar. És un gran missatge.

    Una abraçada.

  • Enigmàtic[Ofensiu]
    copernic | 29-10-2007 | Valoració: 10

    Metafòric, suposo. Però, t'ho confesso, jo en poesia, poques vegades capto els significats. Jo sóc més de prosa i l'abstracció de la poesia se m'escapa com la sorra d'entre les mans. Però sí que sé apreciar la bellesa de les paraules i la rotunditat de les imatges, que són molt dures recolzades en el traumatisme i la fredor lluent dels instruments quirúrgics. Molt bó!
    Per cert, he vist que et va agradar "Carrers solitaris". Per què no me'l comentes. Encara no té cap comentari i crec que té força prosa poètica.

  • Hi ha textos que conecten[Ofensiu]
    ciosauri | 15-10-2007

    amb el lector, de manera que permeten posar nom a sentiments, a situacions viscudes. Vés a saber d'on o de què ha sortit el teu poema, però a mi m'ha transportat a una habitació d'hospital, a una doctora i a un tracte professional, només professional. Sí, va ser això, serveis mínims...

  • Red Pèrill | 26-06-2007

    Després d'aquesta brutal giravolta del destí, i unes quantes giravoltes per la lletra (ferida), crec que en podria fer tranquilament una radiografia...

    Sona Waltz for Debby, ja la tenia... O_o

  • bona metàfora![Ofensiu]
    angie | 20-03-2007

    Curt i intens. Un relat que ens avisa de que el que ha de ser, serà... molts cops la participació d'altres no fa més que aturar o desviar el procés natural de les coses...

    l'enhorabona per la síntesi de la macroidea!

    angie

  • admiració[Ofensiu]
    Anagnost | 20-03-2007

    Sóc nou, en aquesta casa, però per fortuna ja m'he trobat aquesta petita meravella. M'ha corferit. Et continuaré llegint.

  • poema quirúrgic[Ofensiu]
    gypsy | 13-03-2007

    precís, imperatiu, contundent.
    Com solen ser alguns fets que la vida ens regala: mort sobtada d'éssers estimats...
    De vegades el diàleg queda escapçat de socarrel i restem muts, silenciats per no poder engolir el xoc de sensacions que ens revolten en un garbuix impossible d'enraonar.

    molts petons!

    gypsy

  • ambre | 28-02-2007

    Si, cervells mínims.

  • molt sintètic, magistral, ginebre[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 26-02-2007 | Valoració: 10

    amb quatre pinzellades ens impactes. Quina diferència insondable entre el "deure" i l'amor...

    un gest d'amor no té preu!, no hi ha prou perles, safirs, diamants, en tot el món, amb què poder comprar-lo...

    estrany misteri el de l'amor, estrany i meravellós.

    gràcies pel teu comentari i una abraçada molt tendra!

  • Sobri, ...[Ofensiu]
    rnbonet | 22-02-2007

    ...concís, sense concesions. Amb una fredor màxima que arriba a fregar i estremir el cor.
    Com un matoll de ginebre exposat al vent ai la gelada.

  • Oh! Oh! Oh![Ofensiu]
    l'home d'arena | 11-02-2007 | Valoració: 10

    Car no es va aplicar amor a la ferida...

    Vinc del teu poema nou, i se m'ha desfet el somriure. Oh! ginebre, quin joc més cruel aquest de dominar el verb de la paraula. Tan prompte t'enlaira, com et pren les ales i et fa baixar a terra. I tu saps jugar, ets mestra de l'escriure, destra en escampar les paraules i fer-nos saltar al compàs que tu proposes.
    Aquest relat tan petit i esborronador, que amaga rere la imatge tantes coses... i aquella frase que fins i tot et trau l'alé...

    Admiració una altra volta, ginebre. Admiració!

    Un bes, ginebre estimada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

85062 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com