Record d'un bes

Un relat de: Ningú-

Aquestes velles pàgines humides,
En el record, oblit serè.
Aquest temps que es perd en res,
I juga amb les onades.

Aquestes belles i dolces llàgrimes,
Que llepo sense voler.
Aquest rostre de galtes pàl·lides,
I d'ulls ben vermells...

I la mà em llisca en tu,
Et recorre el front, la cara...
Els llavis et besen els ulls,
Se't fon la mirada...

Comentaris

  • Llibre | 25-07-2006

    Hola Ningú!

    Em sembla que és la primera vegada que et llegeixo... tot i que cada cop que comento això a algun relataire em trobo després amb alguna resposta dient-me que m'equivoco. O sigui que no hi posaria la mà al foc.

    He entrat a aquest poema teu una mica per atzar (l'he trobat precisament a la llista de "Relats a l'atzar"), i m'ha cridat l'atenció l'harmonia, si vols dir-ho així, entre el poema en sí i el títol. Perquè un record d'un bes no pot ser més que una evocació d'un instant passat. I això és el que reflecteix, penso jo, el poema.

    A banda d'aquest detall, hi ha algunes imatges o jocs de paraules que també m'han agradat. Per exemple aquesta mena d'oposició que aconsegueixes crear en el primer vers en col·locar dues paraules seguides que tenen un joc temporal important. Em refereixo a aquestes i velles. Perquè el aquestes dóna idea de proximitat, i pel contrari el velles ens allunya en la memòria.

    És un recurs senzill, si es vol dir així. Però considero que molt efectiu.

    Per altra banda, també trobo encertat el joc entre el velles esmentat del primer vers i el belles que fas entrar en el cinquè. Un paral·lelisme fonètic amb significats totalment oposats.

    Un poema, en definitiva, que esdevé una evocació tendra d'un instant fugaç.

    Fins la propera!

    LLIBRE


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena




  • m'ha agradat[Ofensiu]
    Francesc de Castellví i Obando | 31-05-2006 | Valoració: 7

    es un poema que m'ha agradat, el trobo sutil i alhora ensicador

l´Autor

Foto de perfil de Ningú-

Ningú-

56 Relats

61 Comentaris

50896 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:
[Cinquanta relats, biografia nova...]

Ja en tinc divuit, d'això ja en fa uns dies llargs.
Tot i el canvi d'edat continuo vivint a Móra d'Ebre i dient-me de la mateixa manera, Adrià.
Continuo escrivint, i espero continuar fent-ho, per molt que pugui pesar a alguns...

Podria sintetitzar divuit anys, però no val la pena.

De la vora del riu,

Moltes gràcies.

Ningú-

"La lluna,
inerta i llunyana,
res més que el reflex del sol...
una llàgrima de l'Univers."


lafoscordelcolornegre@hotmail.com