Qui no vulgui pols que no vagi a l'era

Un relat de: Maria Pilar Palau Bertran

A la cuina, ja se sent fressa de cassoles. Colomins i farcells de cols s'estan rustin. Menjar tradicional per a un dia molt especial. Tot ho enfilaran al carro, el canti gros, els porrons garberers, els cistells de la mirestra, les llangonisses i els donagals.

A primera hora ja estan preparats, i amb els barrets al cap i les botes a la ma, cap a l'hora se'n van.
Allí han arribat i les forques inclinades ja estan per a aixecar pols, i ja han començat.

La canalla salta, crida i balla, i boten sobre una palla enrederida, escampant-la per aquí i per allà.
Tot entre pols queda, és un món diferent, de rialles, de crits, de suor, d'angoixa i de fantasia.
De lluny sents que criden a dinar, i costa deixar tot allò, però cap a dinar s'ha d'anar.

La gent s'agrupa a l'hombra del carro, tothom arreplega el cantir i bebent se'l van passant. Un bon àpat els espera, han treballat molt, estan cansats, ha estat un dia molt pesat.

Al cap d'una estona el sol s'està ponent, i ha tenyit el cel de vermell. I sota aquella posta de sol excel·lent, pugen tots al carro i se'n van al carro contents.

Comentaris

  • Aquesta pagìna si que es CORTAR Y PEGAR[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 11-10-2005 | Valoració: 10

    www.bibliotecasvirtuales.com/comun/foros

    Hola,

    Jo tinc coses publicades [ de fet, la major part és meva, tot i que només sóc un convidat ]

    Penso que cal aprofitar tots els llocs per a publicar en català; que et sembla ?

    mora.a@guimera.info

    www.bibliotecasvirtuales.com/comun/foros

  • Molt bona !!.[Ofensiu]
    La Banyeta del badiu | 05-09-2005 | Valoració: 9

    M'ha agradat tant que s'ha m'ha fet curta.
    Un petonet . Pilar

  • crec que ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 27-08-2005

    l'has fet una mica curt, supòs que parles de les feines de batre, el tema dona per molt, ja et dic trob que t'ha quedat curt ...

    una aferrada

    Conxa

l´Autor

Foto de perfil de Maria Pilar Palau Bertran

Maria Pilar Palau Bertran

225 Relats

507 Comentaris

313785 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Hola soc la Maria Pilar, he dedicat tota una vida al negoci de les antiguitats, si algú vol visitar la meva web: http://www.antiguitatsvila.com/.
Suposo que alguns de vosaltres em deveu conèixer, doncs ja fa gairebé un any que volto per aquí. M'agrada escriure temes més aviat populars i costumbristes, alguns d'ells són records de la meva vida des de la infància, també podeu trobar algun tema d'antiguitats i d'art en general que fa anys que alegren la meva vida. M'agrada dibuixar i tinc una bona colla d'auques fetes. Estic preparant un llibre que recollirà relats, auques i dibuixos, com és la primera vegada que ho faig i vaig una mica despistada, si algú hi està interessat que m'ho demani per correu i ens posarem en contacte.

El meu e-mail es: adema1820@hotmail.com