Què lluny era aquella escalfor de la xocolata calenta!

Un relat de: llentisclina
Un manoll de llàgrimes tranparents, incolores, insípides alhora que salades sorgeixen dels teus ulls que recorden a la xocolata fosa que la iaia preparava a l’hivern per berenar.
Aquella mateixa xocolata fosa que, aquella tarda, s’havia trobat damunt de la taula de la cuina en tornar. Eren vacances de Nadal. Feia fred. Agafà una galeta, la introduí amb molta cura dins de la tassa verda, no volia que es trencara abans d’hora. Observà com la galeta, a poc a poc, anava desfent-se. Quan era petita li encantava sentir la galeta desfeta, com baixava per la gola, sense a penes mastegar. La pròpia olor li portava records tendres, records d’infantesa que no estava disposada a oblidar.
Tanmateix, un calfred recorregué la seva esquena. Feia anys, molts anys que no tastava aquella xocolata fosa, aquelles galetes. Feia anys, molts anys que no sortia de l’escola i anava a casa, corrent… i es trobava la seva iaia. I el seu iaio… Feia anys, molts anys, que vivia tan lluny d’aquell poble enmig del no-res… Es menjà la xocolata, amb aires d’infància, tot i que sabia que ja era gran. No obstant això, la iaia, més arrugada que molts anys enrere, la mirava, cosint des de la cadira, de reüll. El iaio seia a la butaca de la saleta d’estar. Menjava papes i bevia aigua de la Font. Com sempre.
Tot allò, però, li semblà tan llunyà, tan remot.. S’acabà aquella tassa calenta. Sortí al carrer i començà a córrer. Costera cap avall. Records amargs. Paraules difuminades. Desesperança, esperança. Somnis trencats, il·lusions properes… Pel·lícules intenses, música trista en vespres freds. Hores de llit. De son. Xocolata. Dormir. Enyorar.

Comentaris

  • El teu relat, [Ofensiu]
    Xunxi | 11-05-2012 | Valoració: 10

    s’engoleix com la xocolata calenta, dolçament porta’n les imatges dels avís, el poble, i després la vida i els records.
    Molt i molt bonic Fada de mirada de vellut

  • Enyorar i recordar fa reviure [Ofensiu]
    Mena Guiga | 24-02-2012 | Valoració: 10

    Els avis són importants en la infantesa.
    Recordar-los els fa vius. Són adins nostre, arrelats, no els volem perdre.
    Una abraçada.

    Mena

  • Molt be[Ofensiu]
    Onofre | 30-09-2011 | Valoració: 9

    Música trista dels vespres freds.
    Hores de llit més que de nit.
    Hores de son tant com se'n vol.
    De Xocolata que fa la gata.
    I cap a dormir que això és així.
    Cal enyorar el que ja a passat?

    Molt be.

  • La xocolata i el somriure[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-09-2011 | Valoració: 10

    Sempre he vist la xocolata amb un somriure, abans i després de menjar-la. És tot positivisme. Demà aniré d'excursió i la xocolata no podrà faltar. Has escrit un relat amb una soltesa fantàstica, amb una prosa poètica que encanta, amb un estil tan dolç i penetrant com l'aroma de la xocolata desfeta. Una abraçada i una cullerada.

    Aleix

  • Hola Fada[Ofensiu]
    allan lee | 10-09-2011

    m'ha captivat la fluïdesa de la narració, aquests petits zooms de galeta saborosa, l'olor de la xocolata, els avis al lloc de sempre. M'ha emocionat. Escrius molt bé. Una abraçada

    a

Valoració mitja: 9.75