Peus de fang

Un relat de: gypsy

Plovia a bots i a barrals aquella tarda d'octubre quan ens vam conèixer.
Anaves corrent, entrenaves per la marató de París, volies baixar de les dues hores quaranta minuts. Eres disciplinat, anaves cada dia corrent des de casa fins a la universitat; els companys et duien els llibres al cotxe. No coneixia ningú amb aquesta capacitat de voluntat i sacrifici.

De vegades, et posava a prova, et deia:
- va, avui no entrenis, queda't amb mi
- no puc, l'esforç és la base del triomf
- carinyo, fem un clauet…
- després de l'entrenament, no siguis torracollons, dona…

Vaig veure que eres ben cabut. Un paio fort mentalment, just el que necessitava per compensar la meva fragilitat emocional.
Quan tornaves tot suat, et tocava, estaves electritzat; aleshores, baldat i extenuat, el sexe era millor, més salvatge i animal, menys civilitzat de l'habitual.
Sempre et recordo corrent sota la pluja, xop, amarat de natura, amb els ulls brillants i amb aquella elegància natural que posseeixen aquells qui creuen en ells mateixos. Estudiaves i corries, corries i estudiaves. Em vaig enamorar del teu cervell, de la teva voluntat indomable, de la intel·ligència que traspuaves malgrat la teva joventut enllustrada.
Jo sortia amb les amigues, anàvem al "Pirret" a xerrar, tu em retreies que anés a aquell catau amb catipén de fum insuportable i ple de gent banal:

- vas amb gent frívola, amb imbècils frívols que et van al darrera
- i tu vas a córrer sota la pluja, dia sí, dia també i estic més sola que la una
- no saps estar sola?

Com em treies de polleguera!, ara m'ho miro amb distància i sé que estàvem predestinats a barallar-nos i a estimar-nos a parts iguals. Ets dur, ets un supervivent. La gent que no et coneix creu que ets un nen de casa bona on tot t'ha estat donat. No t'han vist com t'he vist jo, corrent amarat de pluja, sense temps ni destí marcats, essent natura en moviment, respirant compassat amb el batec de la terra i del fang que trepitjaves.



gypsy

Comentaris

  • Subscric[Ofensiu]
    desideri | 03-02-2008 | Valoració: 10

    el comentari de Salgado. Em sembla un relat meravellosament tendre...

    Un petó bonic al teu melic, i un cafè al Paradís

  • sobre els peus enfangats...[Ofensiu]
    Karles | 24-01-2008

    Interessant i original plantejament d'una relació sentimental, tot contrastant interessos i gustos inicialment poc compartits.
    M'ha agradat el planteig de la situació entre els dos joves però m'he quedat amb les ganes d'una sortida, d'un final.
    Felicitats.

    Karles

  • qualitats i defectes[Ofensiu]
    perunforat | 19-01-2008

    i la gran vida de l'esportista...mare meva...també em va costar molt d'entendre i de viure. Tot el que m'agradava era per altra banda el més dur de soportar, les dues cares de la mateixa moneda, no et sembla?
    El més important: saber que no és ni millor ni pitjor, sino vides diferents.
    M'ha agradat trobar aquest "peus de fang" tan ben escrit i xop a sota de la pluja...

    Arreveure Gypsy!!!

    Perunforat

  • no saps estar sola?[Ofensiu]
    ixnuir | 18-01-2008

    una pregunta contundent, sens dubte...

    comprenc molt aquest relat tan humà i m'identifico més amb el teu company que no pas amb tu (o amb el teu personatge si ho vols dir així)...

    perquè encara que ens costi hem de procurar lluitar fins al final, fins aconseguir el que volem, encara que això impliqui el risc (?) d'estar sol/a

    i a vegades els solitaris són les persones més interessants de coneixer...

    bueno, tot i que em sembla que no t'havia comentat mai, m'agraden els teus relats i aquest, particularment, m'agrada molt.

    ens veiem al sopar... xD

    ixnuir

  • Crec que aprendre...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 25-12-2007 | Valoració: 10

    a compartir la vida amb una altra persona, entenent les diferències i respectant els espais de cadascú és una de les assignatures més difícils d'aprovar. Potser encara és més complicat quan un mateix no ha aprés a gaudir dels seus propis espais i pretén que dos individus es converteixin en un de sol.
    El teu relat m'ha transportat a una situació que m'ha resultat creible, humana i per tan real. M'ha semblat magnífic.
    Una abraçada

  • No saps estar sola?[Ofensiu]
    Anagnost | 15-12-2007 | Valoració: 10

    He entès el relat, des de la meva condició d'excorredor de fons, activitat que vaig haver de deixar per una lesió. Ara em comformo amb la bicicleta. Però no és de mi que et vull parlar, ni tan sols dels corredors de marató. Per a mi, el nus del relat és la pregunta: - No saps estar sola? Aquest és el bessó, tant de l'èxit de la relació d'aquesta parella com de l'èxit íntim i personal de cadascú. Per què ens fa por estar sols? Tenim por d'enfrontar-nos a nosaltres mateixos?

    Tot plegat, un relat força interessant.

  • El 'ying'...[Ofensiu]
    rnbonet | 14-12-2007

    ...i el 'yang' -sense entrar en el sentit de la civilització oriental-, els oposats, que no opostos; el 'masculí' i el 'femení'; la contraposició de desitjos, delers i metes.
    Això és el que he vist, a més d'una prosa encantadora i ben cuidada.
    Salut i rebolica, xicona!

  • El llustre del fang[Ofensiu]
    franz appa | 10-12-2007

    Uses aquí el tòpic de peus de fang en el sentit invers a l'habitual: aquí els peus de fang parlen d'una natura forta i de solidesa, de decisió i coratge, també, i també de la poca comprensió que solen tenir els forts d'esperit: "que no saps estar sola?", li etziba ell a ella.
    Molt aconseguit el retrat, evocatiu i amb el to just de melangia i nostàlgia envers aquella joventut "enllustrada". Amb regust de fang nou.
    Una abraçada,
    franz

  • Gent que veu el mon desde el fang i el vent[Ofensiu]
    Avet_blau | 09-12-2007 | Valoració: 10

    Gent indomable , dura , que lluita pels seus somnis, i no defalleix.

    Gent que veu el mon des de el fang i el vent
    amb una perspectiva mes lliure i mes neta.

    Gent que no es doblega per el riu de la hipocresia, i la vanitat.

    gent que fa de la vida una voluntat, un premi,
    un destí, i que sovint la solitud acompanya.

    Avet

  • Salgado | 09-12-2007 | Valoració: 10

    Vaig llegir-te aquest relat al repte de la pluja i em va semblar fantàstic. Amb poques paraules crees un sentiment profund i molt maco.

    Una abraçada, Xavier

  • Molt bo![Ofensiu]
    ferrys | 09-12-2007 | Valoració: 10

    Gypsy, és preciós! m'encanta el sentiment que transmet el relat. m'agrada també desconectar de relats irònics i poesies eternes. m'agrada aquest teu gènere. et seguiré llegint!

    PD: has llegit algun dels meus relats?

    ferrys

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

449847 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu