No és delicte

Un relat de: Leela

No és delicte avançar fent equilibris
marejada d'emocions
i mirar la tristesa cara a cara,
acceptant que han estat uns anys llençats.

No és delicte afrontar el pas del temps
encuirassada de falsa indiferència
i sentir dolor com si no hagués après res.

No és delicte creure que torno a caure
en un parany conegut, i equivocar-me.



Comentaris

  • qui cau ?[Ofensiu]
    jmgg | 16-02-2006

    I si un dia caic, em tornaré a aixecar, així fins que trobi la ma que m'ajudi a llevar-me i potser tornar a caure, i que?, dons tornarem a començar

  • L'esser humà, és l'únic que s'entravanca més de tres vegades en la mateixa pedra, millor entrevancar-se , que està estàtic sensa fer res, sensa viura. No, no és delicte alçar-se i tornari.
    :-) Pilar

  • Sense vergonya[Ofensiu]
    filladelvent | 11-12-2005

    Enfronatada al món i sobretot a tu, reconeixent-te equivocada, i més que penedida, et sents saberosa del que va passar, no ignorant d'allò passat, i és aquest el punt important. Adonar-se de l'error, i si el tonres a cometre, prendre-se'l amb aquesta sorprenent calma que ens expliques. Res és perdre el temps; tot serveix per alguna cosa.

    Admiro aquesta valentia d'enfronatar-te davant els propis errors amb dignitat, presentant-los al món sense vergonya.
    Aquest teu poema em recorda una mica a un relat que vaig escriure fa poc més d'un any, "El ritme silenciós del món", que tracta d'una jove que s'adona que ha perdut al temps, i després d'una mala experiència, finalment s'adona que mai es perd, el temps, sinó que s'inverteix en diferents aspectes que segur que donen els seus fruits, per molt que a vegades sembla que no els volguem veure.

    M'agrada com escrius, i em va agradar molt conèixer-te. Felicitats per estar a la llista dels més valorats: t'ho mereixes.

    Et continuaré llegint,

    -Filladelvent-

  • Llibre | 02-11-2005

    No. No és delicte. Però és dolor.

    El dolor que dóna i transmet la certesa d'un temps passat que no volem assimilar, la saviesa d'uns dies pretèrits que es volen allunyar de l'ànima, que no de la ment. Perquè allà és més fàcil dominar-los. I l'ànima... l'ànima té vida pròpia i fa de les nostres vivències, sovint, més del que nosaltres voldríem.

    No: no és delicte. Però és dolor. El feixuc dolor d'avançar fent tentines quan saps que hi ha un camí ben traçat, però no l'aconsegueixes trobar. El dolor d'una màscara anomenada indiferència que ens crema la pell quan ens la posem.

    No, no és delicte. Però és bo saber que ho estem fent.

    LLIBRE

    PS.- Quan estigui en condicions, un altre CAS-Llibre. Mentre, et seguiré llegint... ni que sigui al fòrum. Ciao!

  • no deu ser delicte...[Ofensiu]
    Becari | 28-10-2005 | Valoració: 10

    Fantàstic poema, sense codi penal, només amb el codi dels sentiments i les paraules....i m'encanta el teu codi...de vida...

    gràcies per tot, i pels teus comentaris. ptons

  • ei...[Ofensiu]
    AnNna | 26-10-2005 | Valoració: 8

    no és delicte, no... m'ha agradat....

    ara no estic gaire fina per a dir-te res més, em sap greu... però és que... uff....

    mola la Leela! No hi vaig pensar, que venia de Futurama!

    Petons...

  • m'oblidava...[Ofensiu]
    Capdelin | 25-10-2005

    dir-te el significat amagat del meu poema "eròtic-world"... = la gent és esclava de la moda, compra per estar al dia i tenir allò que tenen els altres seguint la febre consumista... no és un producte real, és inventat...

  • nooooo![Ofensiu]
    Capdelin | 25-10-2005

    no és delicte!!!
    és un miracle sobreviure al temps, a les exigències estètiques de la moda, al pes monetari del dia a dia, als cops de puny de les il·lusions interrompudes...
    una abraçada!

  • si, L.[Ofensiu]
    Chen Ruestes | 19-10-2005 | Valoració: 9

    La societat, nomes imposa traves per a ella mateixa...

  • un sentiment que comparteixo...[Ofensiu]
    ROSASP | 18-10-2005

    No és delicte formar part del moviment de la vida que ens porta per tants camins desconeguts.
    Aquesta capacitat d'acceptar les equivocacions sense sentir-les com un fracàs, és una lliçó vital per no perdre mai la voluntat d'avançar malgrat tot.

    Un preciós, profund i rítmic poema que sembla tenir la melodia dels batecs del cor.

    Molts petons!

  • I es que....[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 18-10-2005 | Valoració: 10

    .... es la propia vida que es aixi, hom no te que fer res esperant res i llavors et trobaras amb tot completament pagat i feliç. S'ha de treure la part bona de la vida i girar-se d'esquenes a l'adversitat i podras riure!!

    Leela, mira el correu i diguem alguna cosa per veure si has rebut alló!!

    Adeu maca, un petó.

    Maria Pilar (Valeria)

  • És delicte[Ofensiu]
    Melcior | 17-10-2005

    Marejarse d' emocions, afrontar el
    pas del temps i equilibrar els versos
    com ho fas tu, provoques deliris
    d' enveja sana.
    Endavant.
    Melcior.

  • un poema breu...[Ofensiu]
    Capdelin | 17-10-2005

    que resumeix d'una forma original i poètica... tota la humanitat de la vida, la sinceritat de la vida, no l'aparença que la gent usa com màscara...
    una abraçada!

  • delicte? No! Humanitat![Ofensiu]
    llu6na6 | 17-10-2005 | Valoració: 9

    Com ja saps de sobres Leela, el ser humà, pel fet de ser-ho, té dret a ser "un desastre" Per això jo estic segura que sóc MOLT humana!
    ( ho dic somrient, perquè cal prendre-s'ho amb humor, oi que sí?

    És bonic i valent parlar d'allò que voldríem amagar perquè sabem que no lluü prou: de la nostra por, de les nostres debilitats i mancances.

    Alhora és MERAVELLÓS poder explicar-ho i que hi hagi un altre ser humà que ens doni un poc del seu temps, de la seva vida al capdevall(!!) per, amb la seva cal.lidesa, suavitzar el fred que arriba fins al moll de l'os. (Vaja jo també!)

    Et felicito Leela i no tamoïnis per allò de "a raig"

    N'estic segura que tot ho dius i ho escrius, amb la més bona de les intencions, amb tot el cor . I saps? M'arriba la teva escalfor...és una escalfor callada però intensa.

    Gràcies i felicitats, Leela!

  • Sempre fas equilibris?[Ofensiu]
    asurath | 16-10-2005 | Valoració: 10

    Leela, la vida nomès es viu una vegada, i vivim pensant en allò que varem fer i pensem en allò que avui valorent negativament "anys llençats".

    Crec, coincideixo amb això amb Foster, que sempre aprenm coses dels anys passats, i que es bonic recordar, però el millor és viure.

    Un petó.

    No és delicte valorar-te tant. Crec que t´ho mereixes.

  • Res no és delicte[Ofensiu]
    foster | 16-10-2005

    Mai són uns anys llençats, sempre aprenem coses i sempre tornem i tornarem a equivocar-nos. Aquesta és la gràcia de la Vida, el joc que ela ens planteja. I no és cap delicte jugar-hi segons les pròpies normes, és més, és l'única manera de guanyar al final de la partida.

    Bufff, quina tarda porto!!

    Amb tot, hi ha algunes construccions, alguns versos que reblen el significat negatiu-positiu i es perd una mica el sentit. Crec que amb el comú denominador "no és delicte", hauries de triar proposicions directament negatives per tal que el resultat doni zero o positiu.

    foster

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Leela

Leela

81 Relats

639 Comentaris

124876 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:

Totes les persones grans van ser nens (encara que poques d'elles ho recorden)

El petit príncep. A. de Saint Exupéry



********
El meu e-mail:
leela.arc@gmail.com

********

Foto: Leela
(Futurama, de Matt Groening)