MIRA'M, NOMÉS MIRA'M!

Un relat de: aurora marco arbonés

Mira'm, només mira'm,
que vull copsar el desig
en el llac dels teus ulls,
sentir la tremolor
de l'amor que sacseja
les aigües més profundes.

Mira'm, només mira'm.
Conversem amb els ulls
del plaer compartit,
de l'ànsia que ens encén,
de la pell que s'eriça,
en un diàleg mut.

Mira'm, només mira'm.
Capbussar-me voldria
en el líquid parany,
no moure'm ja mai més
de la teva mirada
i aclucar-m'hi ben nua.

Mira'm, només mira'm.
No t'apropis, no em toquis
no em besis més amor.
Vull gravar en el cervell
l'esguard que amb anhel crida
la fusió de dos éssers
més enllà de la mort.

Només mira'm amor!


Comentaris

  • El poder de la mirada[Ofensiu]
    Unaquimera | 19-01-2011 | Valoració: 10

    El títol del poema, que és a l mateix temps la clau que obre cada estrofa i pràcticament el forrellat d’or que el tanca, resulta ser al mateix temps una ordre i un prec.
    I és que en assumptes d’amor, de l’amor i del desig, qui prega mana, qui dóna recull, i qui es perd, troba.
    En tot moment, l’aparent contradicció no és tal, sinó un element més del diàleg amorós, en què la mirada té un poder gairebé sense límits, i parla sense dir res, acull sense tenir braços, acarona sense dits, i encén una enorme foguera tot just amb el líquid que conté.

    I tu em dius a mi... Tu si que ens saps de copsar el desig, la passió, el sentiment amorós... i expressar-ho en versos!

    T’envio una abraçada admirada,
    Unaquimera

  • Preciós i sublim poema,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-10-2009 | Valoració: 10

    No hi ha amor més sublim que el que parla amb la mirada.
    Ens parles d'un amor que sacseja, que és complau en el silenci compartit.
    Que no demana rés perquè ja ho té tot.
    Un poema que traspua amor, on cada estrofa és un poema , on tots els versos tenen la mateixa força, amb una delicada sensualitat
    Un poema per rellegir-lo sovint.
    Felicitat Aurora, és sublim.
    Una càlida abraçada,
    Núria

  • Una mirada[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-01-2009 | Valoració: 10

    traspua tants sentiments! Amor, desig, passio'...
    Un bell poema, Aurora. Com sempre un vertader plaer llegir-te.
    Molts petonets.
    Nonna_Carme

  • josep casanovas olmos | 09-01-2009 | Valoració: 10

    La poesia de la mirada. Una picada d'ullet alteraria l'emoció de les paraules. Un parpelleig vetllaria la fotografia ocular desfent l'encís amorós. Un plaer per als sentits; un luxe per als sentiments. M'ha agradat molt.

  • Ja saps que...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-12-2008 | Valoració: 10

    Ja saps que a mi, m'encanten els teus escrits.
    Les paraules rimades em costen una mica més, però mira! Què vols que et digui! Aquesta vegada no m'ha quedat més remei que mirar-lo... i llegir-lo.
    Tinc la sensació que et valoraré amb dos cincs!
    Bona sortida i millor entrada d'any!
    - Joan -

  • Una bona poesia. [Ofensiu]
    Alberich | 30-12-2008 | Valoració: 10

    Bell poema d'amor i de desig, resolt amb delicadesa i bona factura.
    La força evocadora de la mirada com a recurs literari, li dóna una tendresa especial a la poesia, que la fa suggerent, alhora que elegant.
    Enhorabona.
    Ramon

  • La mirada...[Ofensiu]
    entortilligat | 29-12-2008 | Valoració: 10

    ...es el TOT.

    Els ulls que mirant, travessen, no sols miren sinó que donen vida.

    Bones Festes Aurora Marco Arbonés i vigila no miris gaire els torrons i les neules, eh?

    Petons que rima amb...mirades
    Mirades que rima amb...petons
    Feliç any!

  • No l'esborra l'aigua[Ofensiu]
    Avet_blau | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Pot ser mes difícil oblidar una mirada
    que mil carícies,
    i esborrona mes endins de la pell;
    i el seu record ,
    no l' esborren ni l' aigua ni el temps.

    Avet

  • Com tots els teus[Ofensiu]
    Alzinar8 | 27-12-2008 | Valoració: 10

    és un poema preciós. Jo no sóc capaç de comentar la lírica tant florida dels versos expresius amb que ens regales. Em sap greu però no en sé. I et dic senzillament que m'ha agradat molt.
    Veig que ja no hi ets a la llista. Visites d'amics
    malnascuts? Segur que sí. Ànims i a seguir.Aurora, que per a molts ens fas gaudir amb els teus escrits.

  • Exclusivitat de l'esguard[Ofensiu]
    franz appa | 27-12-2008

    Aquest poema, com tots els que t'he llegit,amb un ritme molt ben treballat, parla de l'ànsia d'atrapar en l'esguard el moment del plaer. Com a plaer que sol ser efímer, el privilegi de la mirada és la voluntat de congelar aquesta peremptòria fugacitat de la voluptat. Cap sentit millor que la mirada per fer-ho, segurament, tot i que diuen que és l'olfacte el que més roman en la memòria i millor ens suscita sobtadament les ombres del passat.
    Tanmateix, l'anhel d'atrapar el conjunt de sensacions abassagadores que comporta la culminació del desig sol passar per la vista, servidor aquiescent al qui encomanem la tasca -inútil?, "sisifiana"- de retenir-les en el nostre volàtil pensament.
    Una abraçada (després del torn de nit, en efecte).
    franz

  • El poder de la mirada[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-12-2008 | Valoració: 10

    Totalment d'acord. Aprofitem poc la força i la comunicació de la mirada. Fantàstic.

  • Els ulls, les mirades[Ofensiu]
    M.Salles | 26-12-2008 | Valoració: 10

    molts cops tenen una força que ni les paraules ni els gests poden aconseguir.

    Un bell poema d'amor.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251709 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.