Londres, 1 de novembre de l'any del Senyor de 1666

Un relat de: Núria Niubó

Introducció

Aquest és un relat fictici que parteix d'un fet real.
El final ens planteja una incògnita amb possibles solucions.




Londres, 1 de novembre de l'any del Senyor 1.666


La ciutat medieval de Londres, havia estat arrasada, pel gran incendi, del 2 de setembre, d'aquell any.
Jenny, als seus 20 anys, s'havia quedat vídua, sense família. Cada dia, en acabar la feina, anava al cementiri, a visitar el seu marit Thomas. Restava asseguda, una llarga estona, damunt la seva tomba, recolzada en la creu, que havia fet ella mateixa, amb dos trossos de fusta fumejada. Explicava a en Thomas, tot el que havia fet durant el dia.
Aquell dimecres, 31 d'octubre, tenia, algo especial que contar-li...

- Recordes Thomas, el teu amic, en Samuel ? Avui ha vingut a casa, encara no té curades les cremades dels braços. Li he posat un ungüent i venes noves. Estava molt trist, va perdre la dona i el fill en l'incendi. M'ha fet pena i l'he invitat a dinar. Després, ens hem assegut davant el foc i tot parlant de vosaltres... m'ha agafat la mà, m'ha fet un petó a la galta i... no sé que ens ha passat Thomas, sense adonar-nos-en, ens hem estima i hem fet l'amor.
Jo... pensant en tu, cridava, Thomas! Thomas!
Ell... pensant en la seva dona, em deia, Miriam... Miriam...
Em podràs perdonar, Thomas?


Aquell dia, Jenny, va estar més estona que mai al cementiri, tenia un estrany sentiment de culpa.
Era mitja nit, arraulida i tapada amb una manta, s'havia endormiscat.
De sobte es sentí...

-Jeeennyyyy... Jeennyy...

Es quedà glaçada, i un alè càlid a cau d'orella...

-Jeeeeeennyyyyyy...

Dues mans... acariciant-li el cabell, la cara, els pits, i... aquella veu, fosca, sensual...

-Jeeeeennyy...
-Thoomas ? Thomas ??


Estava transmutada, una suor freda li cobria el cos, i aquelles mans rugoses, despullant-la poc a poc. Sentí la fredor d'un cos nu, a frec de la seva espatlla i...aquella veu...

-Jeeennyy....
-Thooooomas ! Thoomm..... Thoo.


Amb aquella broma macabra, Samuel, havia perdut el seu nou amor i va embogir de dolor. A la matinada del 1 de Novembre de 1666 es penjà del pont de la Torre de Londres.

Jenny, descansà per sempre al costat d'en Thomas, però la seva tomba no tenia creu.
Quina va ser la causa de la seva mort ?

.................................................


Comentaris

  • Comentari enviat per e-mail, (allí li surt que està publicat a RC)[Ofensiu]
    Núria Niubó | 22-11-2009 | Valoració: 10

    Vicente Cabau ( Argentina) Valoración 10

    Nuria Niubó me sorprendió con su relato breve e ingenioso que logra crear un suspenso increíble.
    Cabe destacar que su historia aflora con una extraña naturalidad por lo que el desenlace resulta inesperado y genial.
    Es un cuento con la magia y el estilo apropiados.
    Felicitaciones Nuria

  • Aquest relat em sona a Halloween [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-11-2009 | Valoració: 10

    i a riures esborrajats per la por a l'Smiling Jack de Lleida. Em sona a Roxie, a Maribel, a Carme, a Jesus, als dos Peres, al Puigi, a la Bea, a Anabel... Tot lo bo i millor de la poesia. Em sona a espelmes i a tauleta "camilla", a birra i a taboret. Em sona a VIDA.

  • Seguint una estructuració perfecta del relat, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 08-11-2009 | Valoració: 10

    i després de passejar-nos per una escena de pànic, destrucció i mort, arriba l'encontre amb altri que fa recordar tristos i afectuosos records culminant amb l'eclosió i basament del afecte reclòs del passat envers a un tercer. Segueixes situant amb destresa els fets en un ambient que per lo descrit imagino boirós per tant humit fred i embriagat de tristor, l'abatiment enllaça amb un somni eròtic fúnebre i fantasmagòric de culpabilitat que desencadena el mortuori desenllaç.
    Desenllaç però que realment sols saps tu. Salutacions cordials,

    J. Lluís Cusidó

  • Història amb incògnita[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-11-2009

    En efecte, Núria, el teu relat és plenament és adient a la festa que acabem de celebrar i a aquestes dates, en què comença el fred.

    Quan he vist que havies classificat la teva història dins la categoria de "terror", m'he preparat per fixar-me bé en tots els detalls, ja que sento un respecte especial per aquest gènere que, com el text humorístic, resulta força més difícil d'aconseguir del què pot semblar a qui no ho ha provat.
    En el terreny visual ( fotografia, cinema, ... ) els efectes, ja siguin naturals o especials, arriben de seguida a l'espectador per via directa; però en literatura, evocar mitjançant les paraules sensacions com la por, l'esgarrifança, la sospita, la tensió, etc. no és tasca senzilla.

    Tu has elaborat una aproximació de l'extern cap a l'intern: has començat fent al·lusió a un marc urbà de destrucció i a una situació personal de soledat i pèrdua; en aquest clima, arriba la confidència i s'exposa el sentiment íntim de culpa. A partir d'aquí, l'escena del cementiri es precipita cap al final amb incògnita inclosa.

    Arribada aquí, intento respondre al teu interrogant: el que sembla més lògic per les dades que ofereixes és que Jenny mori d'un esglai, o sigui, de terror o de la impressió, ja sigui a causa d'un atac de cor o de bogeria.
    Yambé es pot deduir que mori per la pulmonia tremenda que agafa en ser despullada en aquelles circumstàncies i romandre nua en mig de la nit, damunt la pedra freda, ...
    Posada a imaginar, se m'acut una tercera possibilitat però, tot i que seria la preferible en cas d'haver de morir-se, no hi ha prou elements en el text com per deduir-la directament.
    Ja em diràs si l'encerto o l'erro... tu ets l'autora i saps la solució!

    Entre tant, t'envio una abraçada molt viva,
    Unaquimera

  • Estic desconcertat, però el relat és bell.[Ofensiu]
    llamp! | 02-11-2009


    El final em desconcerta: La causa de la mort serà que es va penjar al pont de la torre de Londres? Però qui, en Samuel o el Thomas? No queda gens clar quin final té la historieta ni perquè es moren els nois.

    A banda d'això, et felicito per la originalitat del tema. No en va, cal dir que el teu relat, és un conte com manen els cànons. Breu i concís.

    Salutacions!

  • Una amiga que m'estima molt.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 02-11-2009

    Hola carinyo he llegit el teu relat i jo penso (al menys a mi hem passaria) que es debia morir d'un atac de cor, perquè jo sento aquesta veu i no arribo a la matinada !!!!
    quina pooooooooor !!!!

  • Estic ben intrigada[Ofensiu]
    Naiade | 02-11-2009 | Valoració: 10

    Un relat que posa la pell de gallina. És interessant i ben buscada la trama, el final dubtós, porta a divagar i cercar possibles finals. Imagino la densa boira que cobria Londres en aquella època, el cel invisible i la pols plena de fum. El primer que m'ha vingut al cap és que l' enterramorts o algú que vagarejava pel cementiri , s'ha aprofitat del seu sentiment de culpa i ella ha mort de por. Qui sap...
    Un bon relat Núria, que no passa gens desapercebut.
    Una abraçada

  • Em costa respondre a l'interrogant final[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-11-2009 | Valoració: 10

    Jo crec que mort, sobretot d'amor.
    Un Relat esgarrifós i tendre.
    Un bon "panellet extra" per la Dia da d'avui.
    Gràcies, Núria.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202729 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC