Lolita

Un relat de: Iona
Fa uns mesos vaig llegir Lolita de Vladímir Nabókov. El motiu no fou altre, que gràcies a saber l’autor d’aquest llibre, vaig guanyar uns calerons en un concurs de la televisió. I per honorar el llibre, tot i desconèixer la temàtica, vaig decidir que l’havia de llegir.

La primera sorpresa va ser la contraportada, però tot i que se’m va indigestar, el vaig començar.

A mesura que passava pàgines i anava devorant el llibre, tenia una veueta dins meu que em renyava. Com podia agradar-me un llibre en el qual es descrivia, tan a la lleugera, un delicte com són els abusos sexuals a menors. Però els capítols avançaven. Cada cop més indignada, però també més enganxada.

Acabar-lo va ser un alliberament. La veueta va cessar. Afegir que hi vaig descobrir un grandíssim autor.

Dels abusos infantils cal parlar-ne i donar eines a la canalla perquè els puguin reconèixer i no els passi, que a falta de referències, no sàpiguen si allò que els passa és normal o no.

Comentaris

  • Gràcies Iona[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-01-2021

    Bé està,,, això de la paraula "Calerons", és sinònim de "diners", em sembla molt bé.
    Jo visc a Manuel un poble de la província de València, i aquí, no ho havia sentit mai.
    Ni en el diccionari tampoc.
    La paraula "Calés" si que es diu en aquests pobles de València.
    Gràcies, Iona.
    I quan pugues i tingues ganes t'invite a llegir algun poema meu...
    Gràcies...

  • Calerons[Ofensiu]
    Iona | 12-01-2021

    El mot calerons l'he sentit dir a casa des de sempre, utilitzat com a sinonim de diners. A la zona de Tarragona és habitual.

  • Indignació pels abusos sexuals.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-01-2021 | Valoració: 10


    Molt ben trobat tota l'acció, d'aquest micro-relat, que m'ha sorprés molt per tota la qüestió dels abusos sexuals.
    Què vol dir la paraula: Calerons? Em quede pensant i no sé què.
    Saluts i fins a l'altra...
    PERLA DE VELLUT

  • Excel.lent article[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 12-01-2021 | Valoració: 9

    És veritat que la societat en que vivim a vegades és una mica autista respecte a les desgràcies dels altres... o esperen que tot ho arregli el govern o els altres mateixos.

    Indiscutiblement, els abusos a menors són un dels pitjors mals que pateix la societat... per sort, cada vegada som més conscients del problema i estic segur que algun dia ho haurem erradicat, digueu-me optimista.

    Bé, ja ens veurem per aquí. A reveure, lona!!!

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

82 Relats

316 Comentaris

27372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir