Litteratura

Un relat de: Mercè Bellfort

LITTERATURA


Set per una, set
Set per dos, quinze
Set per tres, vint-i-vuit
Set per quatre, trenta-sis
Set per cinc, quaranta-tres
Set per sis, cinquanta-u
Set per set…
-Senyu, em sembla que tinc molta set.
-Exacte, i una bona empanada mental!
Els seus companys riuen pels descosits. Saben que l´Eloi té una imaginació que els permet passar bona part de la classe de Mates xalant de valent.
En el fons la jove mestra desitja que s´esgoti el temps el més aviat possible. Li resulta dificultós controlar aquesta mainada.
Per fi, obre la porta la seva companya: és la mestra de llengua.
Ara sí que l´Eloi serà l´heroi indiscutible de la classe.
Avui és ell qui llegeix la seva redacció.
"Hi havia una vegada un nen que no s´aprenia les taules de multiplicar ni que el matessin. De fet li importaven ben poc. Total, per què memoritzar-les si disposava d´una meravellosa calculadora que li resolia el problema?
Així va ser com va decidir fer trapelleries que li aportessin a ell i als seus companys un xic d´alegria i felicitat. Sabia molt bé que era un geni de la paraula i...
-Ep, para, para!- li ordena la mestra amb veu ferma.
-Però, senyu, què he fet ara?- se sorprèn l´Eloi.
Res, tranquil, només una cosa: llegeix més a poc a poc que volem gaudir del teu conte. Aquest, especialment, promet molt.
L´Eloi, que ja es pensava el pitjor, té llum verda per deixar, un cop més, tota la parròquia embadalida.
Sempre que escriu i llegeix en veu alta les seves creacions se sent com el fill adoptiu d´una deessa romana batejada amb el nom de LITTERATURA.


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer