L'AMISTAT

Un relat de: Gemma Matas

No calen més paraules, queda tot definit...
Comença del no res, et presenten una persona, et cau bé, es va iniciant un sentiment de simpatia.

Sense ni adonar-te’n vas començant una relació més intima en tot el que concerneix a la vida personal:

- comunicació
- confiança
- confidència
- fidelitat
- consell
- ajut

Et vas sentint integrat en el seu món. Vas compartint diverses situacions en les diverses etapes que se’t van presentant a la vida.

Et comuniques amb confiança i confidència. No necessites que se’t demani saber guardar un secret. Esperes un consell que t’ajudi a superar una situació imprevista.

Sents tristesa en els moments crítics i difícils en que es pot trobar, intentant ajudar en tot el que t’és possible.

Sents alegria en els moments feliços de la seva vida.

Poc a poc, s’ha anat creant una xarxa mútua. Mai un lligam egoista sinó sempre un llaç, el llaç de l’ AMISTAT.

Aquesta paraula implica tots els sentiments expressats. Només l’entenen els que la comprenen, els que no necessiten buscar-li el significat.

Mai l’hi hauràs de buscar, quan tinguis un amic de debò.


Gemma Matas

Comentaris

  • Aquest relat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-02-2014

    és un vertader retrat del que tu ets: Una bona amiga.
    Cada cop escrius millor, Gemma i et felicito. M'ha agradat molt.
    Una abraçada.











    de

  • Agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas | 19-02-2014

    Moltes gràcies a tots els amics que us heu llegit i comentat aquest poema.

    Sincerament, quan el vaig escriure va ser sentint i traduint en paraules tot el que hi diu. Tinc un grup d'amics meravellós que són molt mereixedors del que reflecteixo només amb la paraula AMISTAT.

    Gemma

  • Síntesi[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-02-2014 | Valoració: 10

    Aquest escrit és una magnífica síntesi del que és l'amistat. A vegades ens perdem definint coses i ens cal concreció. Aquest escrit és això. Un esquema, uns apunts. És anar al gra. Magnífic Gemma! Una abraçada.

    Aleix

  • L'amistat[Ofensiu]
    Josep Ventura | 18-02-2014 | Valoració: 10


    un valor que en els temps que corren no es gens fàcil trobar, però si es te sort
    tenir amics de debò es un gran tesor .
    Salutacions

  • Sí.... definit....[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-02-2014 | Valoració: 10

    Molt bon relat Gemma.
    L'amistat un valor.... i a mantenir.... i a enriquir.

  • Sí.... definit....[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-02-2014 | Valoració: 10

    Molt bon relat Gemma.
    L'amistat un valor.... i a mantenir.... i a enriquir.

  • senzillesa i a l'hora veritat[Ofensiu]
    reusenca | 18-02-2014 | Valoració: 10

    Quanta raó que tens Gemma!
    Com m'agraden les dues últimes frases. Si s'entengues així potser les campanes s'aixecarien al vol i tot seria més fácil.
    Gràcies pel teu relat

  • hi ha estudiosos que...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-02-2014 | Valoració: 10

    diuen que la paraula " amistat" ve de "aego", o sigui " sense jo "... La trobo molt encertada aquesta visió... Prescindir del jo, per un moment, per obrir-se a d'altri, per escoltar-lo, conèixer-lo, estimar-lo, acollir-lo...

    ben expressat gemma en el teu escrit !
    abraçades
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Gemma Matas

Gemma Matas

31 Relats

136 Comentaris

32570 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Primerament, vull comentar que totes les meves dades corresponen a Gemma Matas Gustems. Hi va haver un problema de clau d'entrada i he hagut de fer aquesta pàgina nova .

Com m’imagino que tots els que som relataires, m’agrada molt escriure, cada vegada més i valoro molt els comentaris que vaig rebent.

​L'opinió del companys ajuda a anar aprenent, a corregir errades de narrativa on et pots haver confós, a reflexionar i a desenvolupar la imaginació, així com també és molt interessant llegir relats que vas trobant aquí i allà, anar ampliant el cercle de coneixença de relataires i descobrir cada cop més el gran món ​que ens ofereix​ la literatura.

Estic molt contenta de formar part de RELATS EN CATALÀ, crec que és una web molt important per tots els que ens agrada escriure i que no ho fem per l’afany material de guanyar-hi diners.