El camí de la vida

Un relat de: Gemma Matas

L'Agnès recolza l'esquena a la butaca, amb els ulls cansats. Somniant, mira el carrer.

Hi veu una nena petita, de no més de cinc anyets. Té una nina als braços, gran..., bé, una pepona! La sacseja d'una banda a l'altra i li explica amb convenciment la intenció que té per organitzar el joc que ha pensat fer a partir d'ara i en el que per descomptat també hi entra ella, per això és la seva amiga i la seva companya en tot.

La nena va creixent, la seva amiga no l'abandona per res. Ara ja és una noieta molt bonica i plena de pretendents!

Hi ha un noi que certament "li fa patxoca" i ell també demostra molt d'interès per ella. Es prometen i al cap d'un parell d'anys es casen i passen junts tota una vida.

L'Agnès es tomba i fixa la mirada a la seva pepona, l'amiga de sempre amb qui ho ha compartit tot. Li ha explicat les seves alegries, les seves penes i mai li ha fallat, la pepona sempre se l'ha escoltat pacientment, fins i tot a ella li ha semblat veure-li diferents expressions, segons l'explicació que li anava fent.

-Me'n vaig amiga meva, aquest cop no pots venir, he de marxar tota sola.
-Que què m'espera en el camí?
-No ho sé amiga meva, ho he d'anar a descobrir!

Torna a girar el cap, li costa veure el carrer. Tot es torna nebulós... se li tanquen els ulls, ja ha emprés el camí!

Si és que allà on és li permet veure la pepona, hi descobriria una cara de tristesa que mai li havia vist fins ara!




Comentaris

  • Profundament dolços.[Ofensiu]
    jomagi | 08-10-2015 | Valoració: 10

    He fet un agradable descobriment al llegir els seus escrits. La seguirè.
    Una abraçada.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas | 25-05-2015


    Moltes gràcies Marteta!!!

  • Marteta | 25-05-2015 | Valoració: 10

    Quina història més tendre... Les juguetes o en aquest cas la pepona que t'acompanyen a la infància prenen un valor que al llarg dels anys es fa més i més gran!

    M'ha agradat molt

    Marta

  • Agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas | 25-05-2015

    Moltes gràcies Naiade!!!

  • Com una caricia[Ofensiu]
    Naiade | 25-05-2015 | Valoració: 10

    Quin relat més emotiu Gemma, quina tendresa!. M'ha agradat i emocionat alhora.
    Sembla com si l'haguessis escrit sense prémer, passant la mà suaument. Com una carícia .

  • Agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas | 21-05-2015


    Moltes gràcies Aleix!!!

  • Fabulós![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-05-2015 | Valoració: 10

    Un relat fabulós, Gemma! Un enrere i un endavant dins unn present assegut en una cadira. Una nina fidel i uns ulls que són de nena, joveneta i de gent gran. Total, un còctel de vida i bellesa i poesia i una llàgrimeta de tristesa i reconeixement d'una feina ben descrita. Felicitats, que m'ha agradat molt! Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Gemma Matas

Gemma Matas

31 Relats

136 Comentaris

32591 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Primerament, vull comentar que totes les meves dades corresponen a Gemma Matas Gustems. Hi va haver un problema de clau d'entrada i he hagut de fer aquesta pàgina nova .

Com m’imagino que tots els que som relataires, m’agrada molt escriure, cada vegada més i valoro molt els comentaris que vaig rebent.

​L'opinió del companys ajuda a anar aprenent, a corregir errades de narrativa on et pots haver confós, a reflexionar i a desenvolupar la imaginació, així com també és molt interessant llegir relats que vas trobant aquí i allà, anar ampliant el cercle de coneixença de relataires i descobrir cada cop més el gran món ​que ens ofereix​ la literatura.

Estic molt contenta de formar part de RELATS EN CATALÀ, crec que és una web molt important per tots els que ens agrada escriure i que no ho fem per l’afany material de guanyar-hi diners.