LA CARRAL I EL NADAL

Un relat de: Gemma Matas

Hi havia una vegada un lloc on hi havia una Casa de Colònies que hi anaven molt nens i nenes de molts coles.
Un dia els monitors i els profes els van dir:
- Avui prepararem uns regals pels nens i nenes que no poden tenir quasi bé res perquè són molt pobres.
- Els prepararem menjar i joguines i a més a més farem una altra cosa que els agradarà: ho arreglarem tot perquè ho puguin recollir el Tió, el Pare Noel i els Reis Mags.
- També els convidarem a venir a passar uns dies amb nosaltres. Quan vinguin, anirem a jugar al parc que hi ha a La Carral, després anirem a muntar cabanes i després d’haver-les muntat anirem a veure la granja que també hi ha allà!
- Oh si! - diuen tots contents i s'afanyen a preparar-ho tot.

PER FI HA ARRIBAT EL DIA QUE VENEN ELS NENS A LA CARRAL.
Entre tots els amics els van explicant el que aniran a veure i també què faran. I comencen a dir:
- Veurem tots els animals que hi viuen: els dos emús, la femella i el mascle. L’estruç, que abans tenia una femella, també el gall i les cinc gallines que viuen amb ell.
- Els pollets, i els altres que estan creixent, un colom que es va quedar allà perquè se li va trencar l’ala, els monitors el van curar i quan ja estava bé, no va voler marxar i es va quedar a la granja.
- També hi ha una oca, molts ànecs muts, que no fan “cuac-cuac” . Tres ases, dos femelles i un mascle, que és el germà d’una de les someres, de la jove, l’altre, a la més gran, només li fan arrossegar carros i també hi ha una euga. Hi ha conills, dos galls d’indi, el mascle i la femella, el mascle és de molts colors, verd, vermell, blau i grog i la femella és blanca, negra i marró.
- També hi ha un porc i dos porquets, la femella no hi és perquè se la van emportar. A més a més hi ha dos cabres.
La Itziar, molt contenta hi afegeix:
- Ahhhh! I un dia, per la nit, ens van portar a dintre la casa de la granja i allà hi havia música i si ens posàvem a ballar, ens deixaven anar a un túnel. Va ser super divertit!!!!!!
- Us dic el que hi havia? Espereu, espereu que us ho digui la Salut, la meva amiga, cantant eh? perquè és una cançó:
- Allà hi havia un túnel màgic
Hi havia moltes coses
Jo vaig veure un xiqui-parc
On hi havia trampes allà
Jo vaig veure una roda
També vaig mirar
Hi havia làsers de goma
Jo vaig mirar i també vaig veure
Una piscina plena de boles de foc
No us enganyeu, eren de goma!
Està turulú!!! diu la Itziar i també li diu a la seva amiga
- Dóna'm el micro Salut
- Gràcies
- De res.
( I segueix cantant ella ara)

- Jo us diré una cosa que em va encantar
Vaig estar amb els meus amics
M'ho vaig passar “bomba"

- Voleu dir alguna cosa vosaltres nens?

- No volem!

- Doncs continuo jo (diu fent palmades)

- Us cantarem una cançó que es van inventar els monitors de La Carral.
- Sí, sí -diuen tots i comencen a cantar

- Un dia, a La Carral
- De Sabadell van arribar
- Amb la motxilla
- On???????
- A la esquena i amb moltes ganes de jugar!
- I la ra, la la la, la la la, la
- Avui no sé pas
- Que hi haurà per dinar
- pizza, o pasta, ben torrades
- i un gelat per acabar
- I la ra, la la la, la la la, la
- Però nen, que fas,
- No juguis amb el menjar
- Perdona moni, no ho faré més
- M’encanta La Carral
- Bé, ja heu sentit la cançó, eh? diu la Itziar
- Us ha agradat? – que tal?
- Bé, ara anem a sopar
- Com que avui és dilluns
- Segur que ens toca sopa amb carneta i arròs
- Delicius, delicius
- Quan acabem de sopar
- Qui vol anar al llit perquè ens donin els regals?

- Com que són regals per a vosaltres, no només serà el Pare Noel i els Reis Mags, també hi haurà el Caga Tió i quan sigui demà al matí, abans d'anar a dormir, farem una cosa, sabeu què?... tornarem a fer cagar el Tió!

- Li he demanat a les meves amigues, la Meri, la Maria, la Salut, la Lucía i la Elsa que posin regals sota el tronc hi ho tornarem a fer!

- I ens deixaran muntar el carro, per pujar-hi tothom!!!

- Després, ens haurem d'acomiadar!

- Apa siau, molts petons i fins l’any que ve, que ho tornarem a fer!


Itziar

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Gemma Matas

Gemma Matas

31 Relats

136 Comentaris

32550 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Primerament, vull comentar que totes les meves dades corresponen a Gemma Matas Gustems. Hi va haver un problema de clau d'entrada i he hagut de fer aquesta pàgina nova .

Com m’imagino que tots els que som relataires, m’agrada molt escriure, cada vegada més i valoro molt els comentaris que vaig rebent.

​L'opinió del companys ajuda a anar aprenent, a corregir errades de narrativa on et pots haver confós, a reflexionar i a desenvolupar la imaginació, així com també és molt interessant llegir relats que vas trobant aquí i allà, anar ampliant el cercle de coneixença de relataires i descobrir cada cop més el gran món ​que ens ofereix​ la literatura.

Estic molt contenta de formar part de RELATS EN CATALÀ, crec que és una web molt important per tots els que ens agrada escriure i que no ho fem per l’afany material de guanyar-hi diners.