La venjança és un plat que es serveix fred (venjança)

Un relat de: Gorwilya

Sempre m'havien dit que les venjances no eren bones, però jo preferia seguir la frase feta que diu "la venjança és un plat que es serveix fred". I per fi havia arribat el moment de venjar-se. Vaig despenjar el telèfon i vaig marcar el seu número:

-Bona tarda! Voldria parlar amb el Sr. Oriol Racasens.
-Bona tarda! Jo mateix.
-Li trucava de la radio, per dir-li que ha guanyat el concurs en el que va participar.
-De veritat? És fantàstic! M'enviaran el xec per correu, oi?
-Per això el trucava, hi ha hagut un petit canvi en les bases. Vostè pot anar directament a la gran superfície de botigues i gastar-se els diners del xec. Un cop ho hagi fet, ens porta els tiquets de compra i nosaltres li abonarem els diners a la seva llibreta d'estalvis.
-Ah, molt bé. Si és tan amable de donar-me l'adreça.
-Apunti-ho. És C/ Figuera, número 30.
-Molt bé. Quan m'hagi gastat els diners ja em passaré per aquí amb els tiquets.
-Felicitats! Adéu!
-Adéu!

No m'ho puc creure! S'ho ha empesat. No em puc imaginar la cara que posarà quan vagi en aquella adreça i es trobi que és un solar amb obres. En el qual hi haurà una pancarta que posarà "la venjança és un plat que es serveix fred". I aleshores pensarà amb mi. I recordarà com amb una simple trucada va trencar la meva il·lusió dient-me que havia guanyat aquell concurs de redaccions que es feia entre tots els instituts, de secundària, del barri. Em vaig passar els dies creient que aniria de viatge, fins que el cap d'un mes va sortir la llista de guanyadors i jo no hi era... Aquell dia va començar la meva set de venjança, fins que avui, el cap de 10 anys m'he venjat!

Comentaris

  • divertit i cert..., així és la venjança[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 30-04-2007 | Valoració: 9

    No he rebut l'arxiu del teu relat que deies que volies que et corregís.

    No sé si has canviat d'opinió o bé és que no ha arribat...

    per si un cas tinc un altre mail

    teresa_serramia@wanadoo.com

  • comentari des de la figuera[Ofensiu]
    qwark | 08-01-2007

    Una venjança original (potser només aplicable a pàmfils caiguts de la figuera, però millor no riure's gaire que mai se sap en quines situacions ens podem veure). Si em permets la intrusió (tingues en compte que l'única manera de no permetre-la és deixar de llegir aquest comentari) hi ha una frase que m'agradaria més d'una altra manera. Quan diu "Vostè pot anar directament a la gran superfície de botigues i gastar-se els diners del xec", "gran superfície de botigues" em sona estrany. Jo hagués optat per "grans magatzems que patrocinen el concurs". I "els diners del xec" jo els canviaria pels "diners del premi", ja que el xec, de fet, no el té.

    Bé, espero que et prenguis bé aquesta petitíssima crítica (especialment perquè, sabent com te les gastes... No voldria ser objecte de cap venjança per part teva!)

  • Sincerament...[Ofensiu]
    Arbequina | 29-12-2006

    la venjança que descrius és freda, pausada, pacient, divertida.... però la putada és que és grandíssima. Vaia cabró, el Recasens aquest; i vaia inútil, mira que creure's la venjança...
    En fi, el relat m'ha agradat (com pots veure m'ha fet reaccionar).
    Uses molt bé les poques trescentes paraules que et deixa el concurs. Per cert, sort!

    Una abraçada de l'Arbequina.

l´Autor

Foto de perfil de Gorwilya

Gorwilya

38 Relats

191 Comentaris

79450 Lectures

Valoració de l'autor: 9.70

Biografia:
Crec que aquest fragment em descriu:

"Sóc com un llibre obert amb les paraules de les pàgines mig esborrades pel pas del temps... ja pots anar llegint que amb aquestes poques paraules que han quedat intactes no en sortirà cap frase que tingui sentit, només frases sense solta ni volta, amb les que arribaràs a la conclusió que millor llençar el llibre i comprar-ne un de nou. Doncs si, aquest llibre sóc jo, un llibre que quan el treuen del seu medi perd tota la lògica i no s'entén què és el què et volia dir o expressar de bon principi."

Com que tots els autors posen els premis que han guanyat... a mi també m'ha fet gràcia fer-ho... :P
2005:
-Segon premi del XXVIII Certamen literàri del casal de l'Espluga de Francolí. Obra: "Passat ocult"
-Primer premi del V Certamen literàri Campdevànol modelitat de poesia. Obra: "On ets?"
-Accessit del VIII Certamen literàri de la Font morta de Tona. Poesia: "Vida fugisera"
-Accessit del VIII Certamen literàri de la Font de ferro de Tona. Obra: "La història mai explicada"



Per si algun/a relataire vol quelcom:
gorwilya@yahoo.es




R en Cadena

"La dragaroja em va encadenar i jo he passat la cadena a en Vicenç Ambrós i Besa i a la IluiN"

(descobreix què és "R en Cadena")