La nena que no volia jugar a papes i mames

Un relat de: mermalada

Et tinc entre els meus braços,
Acabes de sortir del meu ventre
I tanmateix no et noto meu
Tothom em somriu i diu que no han vist un nadó tan bonic...
Però jo no et volia

No estava preparada, sóc una nena
Però sembla que tothom se'n ha oblidat
I ara que les visites marxen a poc a poc i ens quedem sols
M'adono que no tinc aquella necessitat d'agafar-te que es suposa que he de tenir...
Que la teva olor de vida que envolta la habitació em molesta
Que em fa mal veure't tranquil i aliè al meu dolor

Aquesta nit he tastat l'odi i em repudio a mi mateixa
perquè me'l has brindat tu...
Ploro, ploro en silenci perquè si ho faig en soroll ningú m'entendrà
No em culpis perquè no et se estimar, jo sóc una nena
I avui fill, avui que has nascut, m'has matat

Perquè ara se'm prohibeix tastar la bogeria
Perquè ara he d'abandonar la joventut
Perquè ara ja no se'm permet ser egoista
I això que tan sols sóc una nena...

Comentaris

  • déu ni do...[Ofensiu]
    ROSASP | 24-03-2005 | Valoració: 10

    Quina força transment aquest poema, quins sentiments i sensacions més colpidores.
    Has enfocat la situació amb molta valentia per la teva part, doncs aquesta part de la maternitat sempre s'ha fet estranya als ulls de la gent.
    Però per a una nena, el fet de ser mare, crec que pot desencadenar tota aquesta mena de sentiments, és com renunciar a tot i fer-se gran de cop, sense volta endarrera, amb un dolor i un odi vers l'infant, que és el reflexe del seu odi i dolor vers ella mateixa...
    Et felicito per haver estat capaç de trobar les paraules precises.
    Una abraçada!

  • Abans d'anar-me'n[Ofensiu]
    Lavínia | 24-03-2005 | Valoració: 10

    he volgut llegir el teu poema, Mermelada, i m'ha sobtat la duresa i la tendresa alhora amb què tractes el tema de ser mare quan tan sols ets un infant. El desplaçament de ser el centre d'interès o el sol fet de la poca preparació... Tot plegat el conflicte de sentiments que provoca al JO poètic, l'ha sabut traslladar al lector.
    Són uns sentiments reals que no tenen a veure amb el criteri establert que hauria de provocar el fet de ser mare, però que talment hi són per a qui no desitja en aquell moment de sa vida ser mare.

    Et felicito per l'encert a expressar aquest estat d'ànim.

  • molt punyent i cru [Ofensiu]
    Conxa Forteza | 24-03-2005 | Valoració: 10

    Impacta aquest poema, és una visió completament diferent del fet d'ésser mare, però crec que molt real en segon quines circunstàncies, molt allunyat de la maternitat de "mel i sucre" a que estam habituats ... felicitats per la teva valentia d'exposar-ho ..

    una abraçada

    Conxa

  • És un relat...[Ofensiu]
    Llibre | 24-03-2005

    o un poema, punyent. Dels que avui en dia, que tendim tant a la catalogació, seria etiquetat com a políticament incorrecte.

    Però, encasellar sentiments no forma part de l'art poètica, i el que aquest poema traspua rere cada vers i cada paraula és un sentiment poruc davant el canvi, i que troba la sortida en l'intent de trencar amb la realitat.

    M'ha impactat. És una visió crua, no habitual, del fet de ser mare. Però... una visió ben real i lícita.

    Salut!

    LLIBRE

Valoració mitja: 10