La mort de l'avi

Un relat de: camarassa

Avui s'ha mort el meu avi. L'he vist com es moria. El seu últim sospir. Després ha vingut la metgessa de guàrdia i ho ha confirmat: "Ho sento, ja és mort". He sortit al pati, enmig de la fresca que cau, perquè volia guaitar les estrelles en el firmament. Tot tant negre i omnipotent, i d'entre la foscor, les llums perennes ens vigilen. Demà l'enterraran, i jo no puc dormir. És per això que estic a l'intempèrie intentant l'impossible, trobar sentit el què no en té. Em fumo un cigarro dels que fumava ell, dels que el van matar. Bé, això diuen els metges. Li van treure mig pulmó esquerre cancerós, i jo fumo, i penso en el seu cos rebassut dins la càmara del tanatori. Amb el seu bigoti esmorteït per les últimes sessions de la quimio, el seu cap pelat recobert per un borrissol tènue. I de sobte la ment se m'inunda de records i de paraules que em deia. Ho vull escriure tot perquè no es perdi res, perquè l'oblit no el devori. Però em quedo fumant i mirant l'infinit. Recordo una foto. Hi som ell i jo. Em té a coll. Sóc petit.Uns quatre anys. Ell duu bigoti, sempre n'havia dut. I ens mirem als ulls, amb complicitat. I començo a plorar.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de camarassa

camarassa

60 Relats

62 Comentaris

53443 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Camarassa és una vila de la Noguera, i per ella hi passa el Segre. M'agraden els capvespres a Camarassa, pels carrers empedrats o bé en la petita platgeta que hi ha abaix, vora el riu. També t'hi pots banyar, o bé fer un picnic a la riba.