La mesquina festa

Un relat de: allan lee




La mesquina festa de la parella va fer convergir quatre, set, divuit interns vestits amb el barnús de les grans diades. Aigua calenta per beure, i uns sandvitxos de paté obscur com de sang cuita, petites safates amb olives, xips humitejades, bastonets de pa amb formatge i unes copes altes plenes d’un conglomerat marró, visualment poc atractiu. Els intrèpids, cullereta enlaire, verds després de la primera ingesta, ens van mantenir allunyats del perímetre d’incertesa. En quatre taules més de diferents proporcions i altures, recobertes d’unes tovalles de plàstic enterc de color groc, campaven en safates a la deriva trossos de pinya en almívar, pebrots de llauna en la seva saliva, festucs, blat de moro, més patates xips, gambes semi cuites nedant en maionesa i altres delicatessen presentades entre rams de fulles polsoses de llorer i petits objectes rescatats de les deixalles d’una botiga ambulant de souvenirs. Ell s’inclinava com un corb sobre les copes, amb l’ampolla de xampany a la ma, i ella cronometrava el temps que trigaven les sis gotes en mullar cadascuna, i ens allargava aquella mostra de la seva efusió, amb impudícia, oh senyor. Recordo altres males estones, però aquella encara perviu al top-ten dels quaranta principals. Hi havia música sacra- ella es creia una enfant terrible – sonant pels altaveus, i una conversa de despropòsits, tipus: bonic vestit, jo és que no puc menjar gaire abans del sopar, eh tio no em deixis amb aquesta, ehm, no gràcies ja he begut prou, i sí, molt interessant el seu darrer treball sobre l’aspargirina trobada en la superfície dels monuments d’addictes al règim, ja veu que l’he llegit sencer, no em deixo escapar cap meravella seva, no gràcies, m’he ben atipat, cregui’m, entre rialles forçades i mirades vermelles d’ira i desgast. Els regals eren deplorables. Manufacturats, naturalment. Ningú tenia prou diners ni intenció de gastar-los en gent aliena a un mateix. Ella els va rebre d’un a un, en una cerimònia sepulcral: setial, cortines altes. Rebia les mostres d’interès obligat d’aquests desgraciats com qui rep un mal de cap. Nines de cartró i suro, saquets de roba amb llacets plens d’espígol sec, collarets de llenties, pots segellats de perfums de dubtosa solvència, pots segellats amb fruita amb sucre, pots segellats amb sorra de colors diferents, pots segellats en fi. Jo vaig entregar-li un quadre de paper maché empolsat de purpurina daurada, a dins hi vaig posar un full d’apunts de la primera classe de bioquímica que ell ens havia dictat, un record sentimental. Aquells temps, jo era a la línia fina que separa el taulell de pràctiques de criptozoologia de la inestabilitat porosa congènita, i fruïa dels móns visibles i sovint paral•lels generats per la meva fatigosa busca de causes i efectes en la seva variant feed-back. O sigui, que llegia novel•les eròtiques d’autors vergonyants i m’embolicava els cabells durant hores per planxar-los, menjava pipes salades i em mantenia tímida i distant durant les classes. Ell era professor de bioquímica i ella tenia un càrrec no sé quin al departament, i per algun motiu fruïa d’una posició de força, no era pel seu saber ni per experiència ni perquè tingués carisma, d’això no en tenia i de l’altre tampoc, però ningú volia fer-li un tort ni posar-se a males amb ell, així anàvem. Hi va haver ball a la festa horripilant, van sortir els avençats de balls de saló, aquesta estupidesa, durant més d’una hora, i quan van acabar, es van tancar totes les llums de cop. I vam marxar entropessant amb taules i catifes, buscant el passadís que duia a les escales, i a l’alliberació.


Comentaris

  • El que no em puc creure...[Ofensiu]
    Bonhomia | 24-07-2011 | Valoració: 10

    No em podria creure que encara no t'hagin entregat una medalla o semblant de les lletres catalanes, Silvia.
    Ah, sóc el Sergi Elias Bandres, no sé si ja ho sabies, em vaig canviar el nom per diversió, estava avorrit i vaig preferir el pseudònim. o sigui, el de sempre, per si de cas...


    Sergi

  • Cargolsalalluna | 21-07-2011

    Pots segellats en fi
    marcats pel timbrat
    d'un viatge mesquí
    sense sorpresa
    on el tedi i l'angoixa
    responen a cada crit de
    "mireu això!"
    Si, i què.
    Jo volia estar a una altra banda
    de músics, on la sorpresa fos.

    Salut a.! I a vos com li va la vil·la? petons!

  • Ambients emboirats i kikos[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-07-2011 | Valoració: 10

    Realment ets única descrivint ambients emboirats. Sensació d'ofec tan ben aconseguit com angoixant. Menjars a dojo, digestió dubtosa i personatges grisosos que se'ns fiquen al cap. Esculls com ningú la paraula justa, treballes els teus escrits amb categoria i delectes el lector amb l'atenció potent dels teus escrits. Una meravella, vaja. Abraçades Sílvia i fins aviat!

    aleix

  • Em meravella...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 17-07-2011

    allan lee, l'enorme capacitat que mostres creant ambients d'allò més inquietants. El text està envoltant d'una atmosfera on el lector visualitza i "assaboreix" tots i cadascun dels elements descrits. Uns elements en fase de corrupció, de decadència, de deliri, d'una mena de tela pictòrica on els colors i els traços més lúgubres desprenen una angoixa que penetra com una punxa enverinada en l'observador/lector.
    Al més pur estil allan lee et recrees en una tirallonga de mots ben escollits, únics, impactants que em fan reafirmar en la meva apreciació que ets una de les més grans d'RC.
    Un plaer llegir-te! Un petonet, maca!

    Mercè

l´Autor

Foto de perfil de allan lee

allan lee

48 Relats

600 Comentaris

217707 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Em dic allan lee per Geddy Lee, Alan Lee, Edgar Allan Poe ( music, il.lustrador i escriptor respectivament).
També em dic Silvia Armangué Jorba.


allan.armangue(arroba)gmail.com