La mare. (Gelosia)

Un relat de: Jere Soler G

La mare obre la porta, alça la mirada, es topa amb en Josep i la seva nova xicota.
-És la Marta, mama.
-Ah...! -la dona allarga l'expressió -. I de quina casa ets, tu?
La noia fa cara de no entendre-la.

*

Sopen enmig d'una tensió estranya. La mare escruta la Marta; li examina cada gest; burxa més enllà del que veu. La noia grua per dins com en un examen. Tracta d'agafar bé els coberts, de seure amb correcció, de dir el que escau.
El silenci s'ensenyoreix de l'àpat.
-Nena...! -crida sobtadament la mare.
La Marta bota; tremola com una fulla.
-Hòstia, mama, quin ensurt...! -exclama en Josep.
-Que no ho veus com xucla l'escudella?
-Ho sento... -fa la Marta.
-No... no has de sentir res... és la mama, que sempre em fa la mateixa!
-Tot ho faig malament! -gemega la mare.
S'aixeca, i se'n va plorant.

*

-M'agrada. -fa en Josep.
-Fuma, beu, tuteja els homes, porta pantalons, no és de casa bona... -diu la dona.
-Tu i les cases...!
-Si fos dels Marcet o dels Freixas...!
-Vius en una altra època, mama; i jo ja tinc trenta-vuit anys...!
-Et vol apartar de mi!

*

-Hola -fa la Marta.
-Hola -diu la dona -. T'he fet venir per parlar...
-D'acord.
-El meu fill no fa per tu.
-Més val que me'n vagi...
-No marxaràs!
D'una revolada, treu un ganivet de sota el davantal i li clava al cor. Repeteix cíclicament la punyalada xerricant les dents.

*

Arriba en Josep.
-Nen
-Què, mama?
-M'hauràs de perdonar...
-No!
-Sí, fill...
-Ho has tornat a fer?
-Pel teu bé...
-No puc més...
-No em fallis, fill; estic malalta... -la dona somica.
En Josep es contorba.
-Està bé, mama; no passa res. Va, que t'ajudo...
Tots dos empareden el cadàver de la Marta al murallam del jardí, on estan enterrades les altres.
Al vespre, quan en Josep és al llit, la mare li porta un vas de llet amb mel i l'acotxa.



Comentaris

  • Amor de mare[Ofensiu]
    Ginger | 19-12-2006

    Ostres! No, si jo ha ho dic. Això de l'amor de mare em sembla que no és ben bé veritat... Molt bona i bon ritme també.

  • Macabre[Ofensiu]
    Pol.lux | 07-12-2006 | Valoració: 9

    Deu resultar difícil parlar amb tanta naturalitat sobre un fet tan macabre... M'ha agradat.

    Suposo que els asteriscs indiquen que en deus tenir una versió més extensa. En tot cas, m'ha agradat que la història transcorri tan ràpidament.

    Només un "però": potser el tema -gelosia- no hi queda prou explícit...

    Felicitats.

  • Psicosis[Ofensiu]
    qwark | 07-12-2006

    Les ganivetades de la quarta escena recorden a psicosis. La història està potser massa sintetitzada en punts com aquest (dóna efecte de precipitació) i agafa un to de pel·lícula macabra de serie B. L'exageració va més enllà del creïble i adquireix aparença de broma, com els especials dels Simpsons per Halloween.

    Potser el que m'agrada més és el retrat de la mare (o com queda retratada). Desactualitzada, s'aferra amb totes les seves forces a un món que ja no existeix i a un fill, que ha agafat com a ostatge. En la nostra societat existeixen molts personatges d'aquest tipus, que primer claven punyals i després ploren com nenes. Gent molt poderosa que, quan toca passar comptes pel que han fet, es refugien en la seva condició (real, simulada o exagerada) de víctimes. I també trobem imbècils com el Josep, que els hi segueixen el joc.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

262117 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA