Pentàleg

Un relat de: Jere Soler G
Acceptar que els altres no veuen ni entenen les coses com tu les veus, i que no senten, davant dels mateixos estímuls, allò que tu sents.
Acceptar que hi ha maneres de sentir que no entens, i que no has d'entendre necessàriament, i que habitualment això no et fa ni millor ni pitjor, ni superior ni inferior.
Dubtar, relativitzar, prescindir, viure independent de la normalitat establerta, seguint el teu criteri i evitant servilismes.
Acceptar que els altres són diferents; per ells mateixos i pels ínputs rebuts, i evitar per tant fer valoracions segons els teus paràmetres, sempre ignorants de la seva realitat.
Acceptar el molt que no saps, el molt que no entens, el molt que no pots, i agrair el molt que has rebut.

Comentaris

  • Bona reflexió[Ofensiu]
    Iona | 28-07-2023

    Tendim a la homogenització, i això no és bo.

  • COL.LOQUIALMENT[Ofensiu]

    Prou d'acord, Jere.

    Col.loquialment: deixar de mirar-nos sempre el melic.

    Els altres també tenen coses a dir, i sovint probablement més ben dites que les que diem nosaltres.

    Si no hi ha contrast, si no hi ha reflexió, la pròpia superació esdevé molt difícil.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • L'ego...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-07-2023

    que s'alimenta d'on pot per tenir la raó. Opinar i etiquetar tot en el que no ens identifica, és un acte molt pobre, que impossibilita saber escoltar, opinar i aprendre dels altres.

    Una veritat com un temple Jere Soler.

    Salutacions.

    Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

262237 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA