Cercador
Per què témer la mort?
Un relat de: Jere Soler Gla flaire de la mar i la nuesa del cos.
Hem vist els pins dalt del penya-segat,
i hem escoltat les llagostes i les onades.
Ens hem emplenat de la visió de l’àram de les pells nues,
del dia sense rellotge, i la vida sense mort.
Hem viscut.
Hem tastat una llibertat que no resta llibertat als altres.
Hem entès el tot com un present únic, lliure de passats i de futurs;
un present com un tot, desconnectat de qualsevol altre temps;
mentre algú somrèia i mirava els núvols;
i algú altre cantava.
Hem abastat l’olor de la llenya arran de les roques,
i la solitud d’un espai lluny de tothom.
Hem viscut sentint que tota persona és immensa,
amb tot el que té i el que és, sense témer cap desig, ni renunciar a cap vers.
Hem comprès amb aquest present el sentit de tot,
més que si haguéssim estudiat tots els tractats de teologia i filosofia del món culte.
Hem descobert i absorbit la saviesa que no comprenen els arrogants,
la veritat oculta als ambiciosos,
el missatge negat als porucs,
la felicitat inabastable als adoradors d’una racionalitat buida de carn i de sentiments.
Hem proclamat, als vents dels oceans,
el caràcter absolut de la bondat
per damunt de lleis i de vestits.
I hem plorat de felicitat sense saber per què ni voler-ho saber.
Davant de tot això...
Per què témer la mort si hem collit de la vida el fruit i la flor que ens oferia?
Comentaris
-
No és Menorca.[Ofensiu]Jere Soler G | 23-11-2017
No he pogut encara estar a Menorca. És Tarragona, Hospitalet de l'Infant, Lloret de Mar, Cadaqués, Port Lligat.
És Naxos, Paros, Mikonos... És Itaca. És el que em surt després d'escoltar una cançó de Borja Penalba al Youtube que es diu "Com havíem somniat" i que canta amb Meritxell Gené. És l'essència de la felicitat.
Merci pel comentari. -
Ulls espirituals[Ofensiu]Nil de Castell-Ruf | 23-11-2017 | Valoració: 10
Perquè hem de témer la mort si no existeix pas. El contrari de mort és naixement. Però ambdós processos són vida. El teu relat m'ha agradat molt, perquè descriu unes visions i sensacions que semblen talment apercebudes amb els ulls espirituals. He fet un cop d'ull al teu bloc, promet força... m'hi cabussaré amb temps.
La meva poesia de caire homoeròtic potser no t'interessa pas, però puc recomanar-te el meu primer poema: Xàldiga. I altres també com ara : Rainbow, Menhirs o Lluna. Veja'm que et semblen.... salutacions, Nil. -
Menorca?[Ofensiu]Aleix Ferrater | 22-11-2017 | Valoració: 10
M'has fet pensar en Menorca, aquesta illa que vaig petjar ara fa un any, revivint el que has escrit, aquesta meravella. Una forta abraçada, Jere.
Aleix
l´Autor

189 Relats
828 Comentaris
277433 Lectures
Valoració de l'autor: 9.77
Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005.De tant en tant, m'hi torno a acostar, tot i que ara no escric tant.
Jo sóc dels temps del foster, el pivotatòmic, la quetzcoatl, el qwark, el Mandalf, el Biel Martí, la Llibre, el Bruixot... I me'n deixo molts.
Vaig patir un ictus al 2021, i d'ençà d'aquell moment, el meu ritme en tot és molt més lent. Tot i això, l'any passat encara vaig poder aconseguir el somni d'escriure una obra de teatre, que me la seleccionessin en un concurs i que em representessin l'obra.
Al costat de l'escriptura, ara em dedico a fer cinema (curtmetratges), a donar a aquest procés un enfocament didàctic, i a presentar els curts fets pels meus alumnes a diferents festivals.També em dedico a cantar i a compondre cançons. Paral·lelament, tinc una activitat reflexiva que em mou a escriure sobre temes una mica més profunds amb determinades persones.
Òbviament, a part d'això també treballo. Haig de menjar i haig de canviar el món!
El meu canal de YouTube de cançons:
... CANÇONS
També tinc un blog que està a punt de fer divuit anys:
...:-))) : NUESA LITERÀRIA

