La fageda

Un relat de: La Riera del Fluvià

Saps on és la Fageda d'en Jordà?
Si vas pels volts d'Olot, amunt del pla...

Versos d'un bell i entranyable poema
composat per l'insigne Maragall
que rememora la nostra Fageda
la frondosa Fageda d'en Jordà.
Despullada de fulles a l'hivern
ens deixa veure les seves entranyes
fins que esclata una nova primavera
i un verd emergeix amb tota esplendor:
un verd d'aigües profundes, net i clar.

El caminant quan entra en aquest lloc...
...s'atura i no sent res i està perdut.

Bells mots que m'envaïen de temença
de no poder sortir ja d'aquell lloc
i de romandre perduda per sempre
dins del silenci i de l'oblit del món.
Ara, que ja no sóc aquella nena
atemorida pels mots d'un poema
i insegura de les meves passes
trepitjo amb fermesa els càlids camins
amb la serenor que donen els anys
i ja no vull sortir de la Fageda:
ara vull ser per sempre presonera
d'aquest temple de silenci i pau.


Comentaris

  • QUAN HE VIST A ...[Ofensiu]
    Jaume VINAIXA SOLÁ | 23-08-2010

    ..."Relats a l´atzar" el títol del conte -després: poema- hi he anat de pet. Perquè jo també soc un enamorat de la Garrotxa.
    Quan després he vist a la teva biografia que eres d´Olot... Bé. Els punts suspensius després de 19... no em permeten saber els anys que tens. Tot i així, sigui quina sigui la teva edat, i si els teus pares són d´Olot, preguntals-hi si els hi diu alguna cosa el meu cognom. Et donaré una pista: Cafè SPORT, al firal (que ara anomeneu : Passeig d´en Blai") I, si l´he encertat de plè, pregunta també si els hi sonen aquests noms: Florenci Vinaixa, la Ramona, en Pepet, el cambrer Pau...
    Parlo de quan l´Sport era "un cafè"
    Si no en saben res del que parlo, em permeto la gosadia de recomanar-te la lectura de la meva novel.la TRISTANY ALTARRIBA. Segurament la trobaràs a la biblioteca municipal. És una novel.la coral amb set protagonistes més dos: Wagner i la ciutat d´Olot.
    A partir d´avui mateix, quan passis davant de la casa Malagrida, afina l´orella. Potser t´arribarà alguna melodia wagneriana.
    Ben atentament
    Jaume

l´Autor

La Riera del Fluvià

12 Relats

31 Comentaris

18153 Lectures

Valoració de l'autor: 9.45

Biografia:
Em dic Pilar i sóc d'Olot, terra de volcans, des que vaig néixer, un fred 25 de febrer de 19...
M'agrada llegir i escriure -he de confessar que més una cosa que altra-, concreto, més escriure que llegir.
I, fa poc temps que escric. Bé, comptant que vaig començar el 95, doncs 10 anys. No sé si és molt o poc, però m'hi he posat tard. Una ja té una edat. És veritat, no us he dit els anys que tinc. Doncs, mig centenar, ni un més ni un menys.
Continuant amb l'escriptura, encara estic en la fase d'experimentació, és a dir, ho provo tot: narració, micros, contes infantils, haikús i des de fa un parell d'anys poesia. No sé si aixó és bo o dolent, però m'ho passo bé i al capdavall és el que importa. Deixeu-me dir, que em fa il·lusió, que he guanyat varis premis, tant de narració com de poesia.
M'agradarà veure els vostres comentaris si creieu oportú fer-ne algun. Si són positius millor, si no, acceptaré igual les vostres crítiques. Em serviran per aprendre.
Salutacions i que la literatura ens acompanyi. (Ara això potser ha quedat una mica cursi)