Jugada magistral

Un relat de: Ivan Bonache
Cinc!
La cridòria és eixordadora. El pavelló ple de gom a gom sembla que esclatarà d’un moment a un altre. Perdem de dos punts i el públic ens anima com mai. Durant el temps mort les instruccions de l’entrenador han estat precises: m’han de passar la pilota. El tir exterior és el meu fort. Les estadístiques així ho diuen, però de vegades, les estadístiques s’equivoquen.
Quatre!
Faig una finta i rebo la pilota darrere de la línia de triple. El defensa se m’abraona amb la desesperació als ulls. El que no sap és que tinc un problema entre mans i una fàcil solució. Només haig de fallar, mala sort! Diran que m’han pogut els nervis, la pressió, prometia molt, però a l’hora de la veritat no ha estat a l’altura. No passa res, guanyaran els favorits i ningú no sospitarà que el partit està arreglat.
Tres!
Un pas enrere quasi instintiu m’allunya de la mà del defensor. Aixeco la pilota amb una plasticitat insultant. Si entra, guanyem el partit, però no pot ser, no l’haig d’encertar de cap manera. Tant se val si la meva carrera esportiva se’n va en orris, puc dedicar-me a una altra cosa, començar de nou en un altre indret, allunyar-me de la disbauxa i oblidar els deutes d’una vegada per totes.
Dos!
La pilota surt de les meves mans dibuixant un arc perfecte. La gent s’aixeca de les seves localitats amb l’ai al cor. Un títol en joc. Fa vint-i-quatre anys que el club no guanya res. Tenim les apostes en contra. Tothom segueix la trajectòria de la pilota aguantant la respiració. Només deixar-la anar ja sé a on anirà a parar i em giro buscant la mirada de la meva xicota entre el públic.
Un!
La pilota entra neta. Abans que la gent exploti, abans que els companys se’m llencin a sobre, li somric. Amb els diners que m’han avançat he fet una darrera aposta i he guanyat. Evidentment que em vindran a buscar per demanar-me explicacions, però ja estarem lluny. Crec que aquesta ha estat, sens dubte, la meva millor jugada.

Comentaris

  • Quin embolic[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 03-01-2022

    Bufa, quin embolic!
    Que vas desembolicant fins al final del relat.
    Enhorabona, finalista!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XII Concurs ARC de Microrelats «La colla» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA COLLA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La colla» que s’editarà a finals de 2022,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • molt ben relatat[Ofensiu]
    Atlantis | 20-12-2021

    Entres i segueixes al joc al mateix temps que el jugador. Molt ben escrit. M'ha agradat molt.

  • Perdó[Ofensiu]
    rober | 16-12-2021

    Ahir, la pàgina no responia i em marcava com a no enviat i evidenment no era així. Disculpa'm, he intentat esborrar una part dels missatges però no he pogut.

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte de què farà fins al darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte de què farà fins al darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte del que farà fins el darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte del que farà fins el darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte del que farà fins el darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Felicitats[Ofensiu]
    rober | 15-12-2021 | Valoració: 10

    Saps mantenir el dubte del que farà fins el darrer moment i segon a segon vas descobrint la vida del jugador, felicitats i gràcies

  • Última jugada[Ofensiu]
    Prou bé | 15-12-2021

    Del jugador que s'ho juga tot pel tot i guanya sense perdre!
    Molt ben explicat. Entres al relat de la mà que ha de fer el llençament!
    Amb total cordialitat

  • perfecte[Ofensiu]
    Carles Linares | 15-12-2021 | Valoració: 10

    El relat és agradable, precis, molt visual i alhora segueixes allò que passa al cap del jugador. M'ha agradat molt.
    S'acaba amb una flaire de pulp fiction ;-)

  • perfecte[Ofensiu]
    Carles Linares | 15-12-2021 | Valoració: 10

    El relat és agradable, precis, molt visual i alhora segueixes allò que passa al cap del jugador. M'ha agradat molt.
    S'acaba amb una flaire de pulp fiction ;-)

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10