HIPÒTESIS

Un relat de: Ros Martí
Ha tancat la botiga perquè ja no hi té res per vendre. Aquest matí el noi del xandall se li n'ha endut l’última tauleta de nit.
Els primers dies trucava a la policia però aquella gent també els feia por. Els robatoris i el campi qui pugui s'estengueren ràpidament per la comarca.
En poc temps deixaren buides les botigues.
Els carnissers deixaren de fer comandes als grangers.
Els horts foren arrasats en pocs dies; els comerços, buidats en setmanes.
Els forasters convertiren l'antiga mina de sal en una presó anul·lant-ne els ascensors.
A dins, els presoners tenien llibertat absoluta. Els cridaven a l'hora de repartir el menjar i els deixaven anar. Però el tros de pa amb xocolata era tan petit que en poc temps començaren a barallar-se entre ells. Als ocupadors no els calgué usar les armes. Quan tots els indígenes foren morts, cegaren la mina.
El primer diumenge d'abril una gran festa omplí de colors la "Plaza del General" amb la presència de totes les autoritats i la benedicció del vicari.
El malson ha desvetllat l'Enric. La claredat dels fluorescents il·lumina el sostre de la galeria. D'aquí a tres-cents anys els geòlegs els trobaran i començaran les hipòtesis.




Comentaris

  • Quina crueltat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-05-2023

    Molt cru i dur, però molt ben redactat. M'ha posat la pell de gallina. Un bon relat Ros Martí.

    Salutacions.

    Rosa

  • Tan angoixant com...[Ofensiu]
    llpages | 12-05-2023 | Valoració: 10

    ben escrit! Et deixa la pell de gallina! Enhorabona, Ros Martí!

l´Autor

Foto de perfil de Ros Martí

Ros Martí

68 Relats

161 Comentaris

19350 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Travesso de tornada el pont de les estrelles.

Tots els meus relats, poemes i cabòries a celesti1462.blogspot.com.es

També el meu e-book RELATS FUGISSERS, disponible a Amazon per a qualsevol dispositiu. Va, que costa menys que un esmorzar...